Az online gyógyszertáraké a jövő? Trendek, kilátások a virtuális gyógyszerpiacon
Ahogyan a világon egyre növekvő számú ember jut okostelefonhoz, táblagéphez és internet kapcsolathoz, úgy növekszik évről évre a globális e-kereskedelem mérete is.
A hagyományos bolti bevásárlást egyre inkább felváltja az „online-shopping”, melynek lényege, hogy a kényelmes karosszékből vagy éppen a kanapénkon fekve tudjuk nézegetni egy online üzlet kínálatát, összehasonlító oldalak segítségével versenyeztetni tudjuk az árakat, és néhány gombnyomással házhoz tudjuk rendelni a pizzát, a cipőt vagy éppen a takarítónő szolgáltatását. Mindezek után ne csodálkozzunk azon, hogy ahogyan házhoz jön az élelmiszer, az elektronikai cikk vagy épp a ruházat, ma már a gyógyszertárba sem kell feltétlenül elmennünk ahhoz, hogy kiváltsuk a gyógyszereinket, megvegyük a vitaminokat és egyéb egészségügyi étrend kiegészítőket. Ma már a gyógyszertárak is on-line hódítanak!
A globális online kereskedelem növekedése
Ábra: A globális e-kereskedelem növekedése (adatok Mrd USD, forrás: statista.com)
Ahogyan az a statista.com grafikai adatsorán is látható folyamatos és egyenletes növekedés jellemzi a globális internetes kereskedelmet, amelynek ha egy 10 éves (2014-2023 előrejelzés) időszakát vizsgáljuk, akkor nagyságrendileg megötszöröződik (1336 milliárd dollárról 6542 milliárd dollárra) az a forgalom, melyet online költünk el. Ha mindehhez az előrejelzéshez hozzávesszük még azt is, hogy a koronavírus miatt kialakult különleges helyzetben nagyon sokan a világon otthonról dolgoznak és nem hagyják el lakásukat, akkor viszonylag nagy biztonsággal jelenthetjük ki, hogy ennek következményeképpen 2020-ban az online vásárlások - a korábbi várakozásokhoz képest is - jelentősebb növekményt fognak felmutatni.
Elég ha rápillantunk a tőzsdei árfolyamokra, melyek kellően tükrözik vissza a világ gazdaságában zajló folyamatokat, láthatjuk, hogy pl. a piacvezető Amazon internetes áruház tőzsdei árfolyama - ellenére a vírus okozta tőzsdepániknak - csak idén eddig 24%-ot erősödött, míg az amerikai tőzsdeindex, az S&P500 14%-ot veszített értékéből. Az internetes áruházak egyelőre nyerteseinek látszanak a kialakult vírushelyzetnek, nagyobb forgalmat bonyolítanak le és vélhetően nagyobb nyereséget is fognak ezzel elérni.
forrás: Yahoo Finace
Gyógyszertárak online - a piac globális mérete
A Grand View Research adatai szerint a globális e-gyógyszerpiac mérete 2016-ban átlépte a 33 milliárd USD-t, és a várakozások szerint 15% körüli éves növekedést feltételezve 2027-re megközelítheti a 200 milliárd USD-t. A növekedés motorjai elsősorban a növekvő technológiai lefedettség (okostelefonok és internet penetráció növekedése), a társadalmak elöregedése valamint az a tény, hogy az e-kereskedelemmel kapcsolatos társadalmi tudatosság és bizalom is növekszik.
Olcsóbb árak - fontos hajtóerő
És ne feledkezzünk meg az egyik talán legfontosabb előnyéről az internetes vásárlásoknak: mivel számos weboldal kifejezetten az árak összehasonlítására jött létre, így könnyen összevethetjük az egyik internetes gyógyszertár árát egy másik versenytársáéval és eldönthetjük azt, hogy melyik webshopból rendeljük meg a kívánt egészségügyi terméket. Érdemes a megrendelés előtt tájékozódni a kiszállítási árakról is, mert gyakran előfordul, hogy bár az egyik kereskedőnél lévő drágább terméket mégis érdemesebb megrendelni, mert alacsonyabb szállítási költséggel dolgoznak, vagy ingyenesen is kiküldik címünkre a megrendelt árut. Számoljunk mielőtt rendelünk!
Online gyógyszertárak hazánkban
Hazánkban is fellendülőben van az online gyógyszerkereskedelem, és az elmúlt években egyre több gyógyszereket, vitaminokat, gyógyászati segédeszközöket vagy egyéb egészségügyi kiegészítőket árusító patikával, drogériával találkozhatunk az interneten. Ha a Google keresőjét használjuk, és beírjuk a keresett gyógyszer nevét, akkor leggyakoribb találatként a Házipatika.hu oldalt ajánlja a keresőmotor. A Házipatika impresszumát megnézve megtudhatjuk, hogy a legnépszerűbb magyar nyelvű internetes egészség oldal a Centrál Médiacsoport tagja, mely kiadóvállalat számos nagy hazai internetes újság (nlcafe, 24.hu, Hírstart.hu, Cafeblog.hu stb.) tulajdonjogait gyakorolja. Az oldalon leadott gyógyszerek megrendelésekor - sokan talán észre sem veszik - egy másik oldalra navigálnak el, és a BENU gyógyszertárak online áruházába adhatják le megrendelésüket. A cbcibdol.hu oldalon európai kenderből készült termékeket találunk, melyek a CBD olaj hatóanyagára épülve fejtik ki gyógyhatásukat. Egyre népszerűbbek továbbá azok az internetes oldalak is, melyek a szemünk egészségét szolgálják ki azzal, hogy szemüveget, kontaktlencsét és hozzá tartozó folyadékot és egyéb szemészeti kiegészítőket kínálnak.
Kapcsolódó cikkek
- Online, SMS kóddal is szerződhetnek az adategyeztetésről lemaradt Telenor ügyfelek
- A Novicasino játékok előnyei
- Indul a Online Video Award
- Közel 50 milliós befektetést kapott a Helpy
- Szlovákiában bemutatták az első külhoni magyar elektronikus törvénytárat
- A cégek 60%-át érte már biztonsági incidens
- A netezők háromnegyede nem ismeri fel az online fenyegetéseket
- Az ügyfélkapcsolat mint az üzlet motorja
- Gravity: újabb potenciális világsiker a láthatáron
- Kockázatos az internetes gyógyszerrendelés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.