Kárrendezés otthonról: zsebünkben a segítség

forrás: Prím Online, 2020. május 20. 09:31

Fogócska az akvárium körül, kidobós a nappaliban, nyitva felejtett csap a fürdőkádnál… Az elmúlt hetekben jóval többet tartózkodtunk lakásunkban, számos családnál vált „sűrűbbé” az otthoni lét. Ha megtörténik a baj, segít a lakásbiztosítás, ám most az ügyintézés megszokott formái helyett sokan inkább a biztonságosabb megoldásokat keresték. Egy országos kutatás szerint a magyarok nyitottak az online ügyintézésre, így nem meglepő, hogy a videós kárrendezést igénybe vevők aránya is 3-4 szeresére emelkedett az elmúlt hetekben az egyik legnagyobb lakásbiztosítónál.

A járványhelyzet miatt több időt töltöttünk otthon, és azok az energiák, amelyek eddig az utcán, a játszótéren, az iskolában szabadultak fel, beszorultak a négy fal közé. Így minden elővigyázatosság ellenére is történhettek balesetek. Mint manapság az élet oly sok területén, a káresetek biztonságos bejelentésekor is használhatunk online megoldásokat.

 

A Groupama Biztosító országos kutatásban mérte fel a lakosság online ügyintézéssel kapcsolatos nyitottságát, mely szerint az emberek nagy része már a koronavírus járvány kirobbanása előtt is előszeretettel intézte ügyeit az internet segítségével: a magyarok 77 százaléka már március közepe előtt is használt valamilyen online felületet. Érdekes adat, hogy akár a számlák befizetéséről, kárrendezésről vagy pénzügyek kezeléséről legyen szó, a férfiak szívesebben használják okostelefonjukat (54 százalék), mint a hölgyek (44 százalék). A fővárosiak, valamint a 18-39 éves korosztály is nyitottabbak ezekre a megoldásokra, mint társaik. 

 

Az online megoldásokat egyre többen keresik és veszik igénybe lakásbiztosítási kárbejelentésükkel kapcsolatban is. A reprezentatív kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek számára egy lakásbiztosítási kárrendezés esetében a megfelelő összegű kártérítés után a legfontosabb szempont a folyamat gyorsasága és egyszerűsége, valamint az online bejelentés lehetősége. A válaszadók több mint harmada (37%) – bár még nem használt ilyet – nyitott a videós kárrendezés szolgáltatás kipróbálására is. A fentebb említett adat tükrében talán az sem meglepő, hogy a férfiak köréből többen nyilatkoztak úgy, hogy nagy valószínűséggel kipróbálnák ezt a lehetőséget.

 

A Groupama Biztosító tapasztalatai is hasonló tendenciát mutatnak: a kárrendezési folyamatokon belül a videós kárrendezés aránya a korábbi 5% környékéről az utóbbi hetekben 15-20%-ra növekedett. Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója szerint a videós kárrendezés hatalmas előnye, hogy a használatához náluk nincs szükség applikáció letöltésére. Akár egy telefonos kárbejelentés is átváltható azonnal videós szemlére, így nem kell újabb időpontot sem egyeztetni. A biztosító munkatársa ilyenkor egy SMS-ben linket küld, amire rákattintva már létre is jön a videós kapcsolat, a kárszakértő pedig a folyamat során végig segíti az ügyfelet „A videós kárrendezés lehetőségét pár hónapja még kevesen ismerték, viszont azoktól, akik kipróbálták, rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptunk, így várhatóan a jövőben is egyre többen használják majd ezt a biztonságos megoldást” – mondta el az igazgató.

 

A Groupama Biztosító videós kárrendezésének folyamata:

 

____________

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a Groupama Biztosító megbízásából. Az adatfelvételre 2020. márciusában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36