Microsoft Civil Tech Hub: segítség a digitalizációs szintlépésben
A civileké volt a pálya: húsz társadalmi szervezet munkatársai ismerkedhettek meg az irodai munka hatékonyságát megtöbbszöröző Office 365 mesterfogásaival a Microsoft Civil Tech Hub ingyenes képzéssorozatán. A résztvevők a várakozásaikat is felülmúló, eredményes és hangulatos tudásátadásról számoltak be.
A jellegénél fogva mindig forráshiányos civil szektorban az üzleti szférához hasonlóan óriási szerepe van a hatékonyságnövelésnek, a digitalizációnak – csakhogy az előrelépés lehetőségei is sokkal szűkösebbek. Ezt ismerte föl a Microsoft, amikor a NIOK alapítvánnyal együttműködve megalapította a Civil Tech Hubot a társadalmi szervezetek digitalizációjának támogatására. A közösségi térként és tréningközpontként működő képzőhelyen a civilek a Microsoft szakértőinek mentorálásával, egymástól is tanulva, egymás tapasztalataira reflektálva juthatnak magasabb szintre az Office 365 programcsomag alkalmazásainak megismerésében illetve felhasználásában.
Az elképzelés, hogy egy ilyesfajta segítségre igény és nyitottság is van a civil szféra szereplőiben, most a gyakorlatban is jelesre vizsgázott: május végén ért véget a Civil Tech Hub hat alkalmas képzéssorozata, ahol – a Microsoft támogatásával a NIOK Alapítvány szervezésében és az ismert Microsoft-partner, a Kingsol szakmai közreműködésével – húsz szervezet képviselői vehettek részt a gyakorlatorientált, a mindennapi működésben azonnal hasznosítható tudást adó interaktív, kiscsoportos tréningeken. Az időzítés aligha lehetett volna pontosabb: egy olyan időszakban, amikor a járványhelyzet miatt korlátok közé szorulnak a személyes interakciók, és megnő a távmunka/távügyintézés szerepe, az ehhez szükséges ismeretek és kompetenciák is felértékelődnek.
A RIROSZ (Ritka és Veleszületett Rendellenességgel élők Országos Szövetsége) erősen hátrányos helyzetű betegcsoportok érdekképviseleteit fogja össze. A közhasznú szervezet már korábban megszerezte az Office 365-hozzáférést – a képzés révén most megkapta a kezdő lendületet és tudásanyagot a bevezetéshez, illetve a programokban rejlő lehetőségek kibontásához, vagyis ahhoz, hogy egyből haladó szintű felhasználóként vághasson bele a napi alkalmazásba. „A trénerek segítségével megismertük a Teams-t, a Sharepoint-ot, a OneDrive-ot, el is kezdtük őket használni. Idén már a rendezvényeinket is ezeken keresztül szervezzük, de az alkalmazáscsomag a home office kialakításában is nagy segítség volt, és megkönnyítette, hogy a járvány kapcsán létre tudjunk hozni egy információs hálózatot a ritka betegségekkel érintettek számára. A felület azt is lehetővé teszi, hogy azokat, akik segíteni, támogatni szeretnék valamivel a rászorulókat, összeköthessük azokkal, akiknek valamilyen speciális segítségre van szükségük a járvány kapcsán” - mondta Pogány Gábor a RIROSZ Alapítvány elnöke.
Hasonló kép rajzolódott ki a résztvevők anonim visszajelzéseiből is:
„Informális, segítőkész előadás, pozitív hozzáállás az előadótól, családias hangulat.”
„A várakozásainkat felülmúló áttekintés érthetővé tette, miért érdemes használni ezt a lehetőséget.”
„Gyakorlatias bemutatás, azonnali kérdezési lehetőség.”
„A résztvevők kérdéseire épülő ismertető órákon nagyon hasznos és gyakorlatias tudást szereztünk.”
„A Microsoftnál fontosnak tartjuk, hogy a digitális fejlesztéseinkkel egy jobb világot teremtsünk. A közjó érdekében dolgozók munkájának hatékonyabbá tételével még többet ér a segítő munka. Ahogy az üzleti szektorban, úgy a civil szervezetek esetében is igaz, hogy a digitális átalakulás előnyeinek kiaknázáshoz alapvető feltétel a képzés és a digitális készégek fejlesztése, ezért dolgozunk közösen a NIOK Alapítvánnyal a Civil Tech Hub kezdeményezésen” – mondta Mátrai Zsuzsanna a Microsoft Közép-Kelet Európai régiójának kormányzati kapcsolatokért felelős regionális igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
- Rohamtempóban próbálnak a cégek képben maradni
- Microsoft DCP: digitális segítség a civileknek
- Kedvezményekkel és ingyenes időszakkal segíti a Telenor a vállalkozások visszatérését
- Új, erősebb és hatékonyabb Surface eszközök érkeznek
- Nonprofit szervezeteket is támogat a Microsoft a hatékony távmunkában
- Digitalizáció felsőfokon: itt a Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Intelligencia felsőfokon: Office helyett Microsoft 365
- Vállalkozásokat segítő kedvezmények a Vodafone-tól
- Megmutatjuk, milyen jó lehetőség a digitális oktatás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.