Álláskeresési térkép segíti a koronavírus miatt állás nélkül maradtakat
Százezrek veszítették el állásukat Magyarországon a koronavírus miatt kialakult válsághelyzetben. Akivel ez megtörténik, azt nem csak anyagilag, de lelkileg is rendkívül megterheli a helyzet. A tavaszi kijárási korlátozások idején felére esett az új meghirdetett állások száma, miközben több ezren kezdtek új munkát keresni a koronavírus hatásai miatt – derül ki a Profession.hu adataiból. A vezető állásoldal szakértői nem nézhették tétlenül a kialakuló helyzetet: személyes ügyüknek érezték, hogy segítsenek ezekben a nehéz időkben. Legújabb kezdeményezésük, az álláskeresési térkép az állásukat vesztetteknek kíván hatékony, minden részletre kiterjedő segítséget nyújtani új pozíciójuk megtalálásában és elnyerésében. A sikeres álláskereséshez gyakran szükséges munkaerőpiaci mentorálás is, az új eszközt a Máltai Szeretetszolgálat szakemberei is bevetik majd a munkájukban.
Azzal, hogy az álláskeresés mennyire összetett, komoly odafigyelést igénylő folyamat, az ember általában akkor szembesül, amikor elveszíti munkáját. Sokan ekkor döbbennek rá, hogy a megfelelő hirdetések megtalálása és maga a jelentkezés csupán részfeladatok. Tájékozódni kell a munkanélkülivé válást követően a pénzbeli juttatásokról, önéletrajzot, motivációs levelet kell írni, állásajánlat figyelőket beállítani, feliratkozni hírlevelekre, regisztrálni álláskeresői adatbázisba. A jelentkezést követően fel kell készülni az interjúkra, informálódni kell, hogy mekkora bért lehet kérni. A Profession.hu eddig is segítette cikkekkel, videókkal, tanácsokkal, kalkulátorokkal és sablonokkal az álláskeresőket, de a részletek megismeréséhez megfelelő felhasználói tudásra, időre és kitartásra is szükség volt. Az új Álláskeresési térkép célja, hogy minden praktikus tudást egy helyen gyűjtsön össze, és az egyes lépéseken közérthetően vezesse keresztül a munkakeresőket.
Nehéz idők
A kijárási korlátozások idején fele annyi állásra jutott ugyanannyi jelentkezés a Profession.hu rendszerében, mint tavaly ilyenkor. A koronavírus-válság miatt hivatalosan Magyarországon összesen 116 ezren veszítették el a munkájukat márciusban és áprilisban – mutatnak rá a KSH friss statisztikái. Ezzel a munkanélküliségi ráta 6 százalék fölé emelkedett a válság előtti 3,5 százalékról. A mutató utoljára 2016 elején volt ilyen magas. Ugyanakkor még lehet ennél is rosszabb a helyzet, miután egyes elemzők úgy vélik, hogy 2021 első negyedévére az állás nélküliek aránya 7 százalékra kúszhat fel. Ez azt jelentené, hogy egy év alatt 170 ezer fővel növekedne a hazai munkanélküliek száma. Egy ilyen helyzetben a Profession.hu szakértői úgy érezték, lépniük kell.
Egy összetettebb megoldásra volt szükség
„Magyarország népszerű, több évtizede működő állásportáljaként első kézből értesültünk az elbocsátásokról, a munkavállalók és munkaadók egyaránt nehéz helyzetéről. A mélyponton az álláshirdetések száma 70-80 százalékos csökkenést mutatott a tavalyi év azonos időszakához képest. Válaszként először az egészségügyi és önkéntes munkákat hirdetők számára tettük ingyenessé a szolgáltatásunkat, majd Mentőöv néven külön szolgáltatást hoztunk létre azon álláskeresők részére, akik egyik napról a másikra vesztették el az állásukat” – mondta Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.
„Személyes ügynek tekintjük, hogy mindenki számára segítsünk a neki leginkább legmegfelelőbb állás elnyerésében, ezért dolgoztuk ki az álláskeresési térképet, amely úgy segít összekapcsolni a megnövekedett keresletet a kínálattal, hogy közben lépésről-lépésre vezeti át a munkakeresőket a sikeres elhelyezkedéshez vezető állomásokon. Ez mindenki számára egy lelkileg is megterhelő időszak. Éreztük, hogy a praktikus tudás átadása mellett erre a személyes síkra is figyelnünk kell. Ezért segítünk az új eszköz egy dedikált verziójával a Máltai Szeretetszolgálat szakembereinek” – tette hozzá.
Együttműködésben a Máltai Szeretetszolgálattal
A civil szervezetet sokan a hátrányos helyzetűeket segítő kezdeményezéseiről ismerik, pedig komoly szerepet vállalnak a munkanélkülivé vált dolgozók támogatásában is. A Máltai Szeretetszolgálat jelenleg az egyetlen olyan civil alapokon működő szervezet Magyarországon, amely most is futó három programjával több mint 9 ezer álláskeresőt segít aktívan.
A Máltai Szeretetszolgálat számára az elmúlt időszakban az jelentette a legnagyobb kihívást, hogy a hozzájuk beérkező álláskeresők száma ezres nagyságrenddel megnövekedett, és nem tudnak mindenkinek személyesen segíteni. Számos személyes folyamatukat áthelyezték ők is az online térbe, és ehhez a támogatáshoz tudják mostantól felhasználni az álláskeresési térképet. A Profession.hu oldaláról érkező munkakeresőknek pedig ezzel párhuzamosan lehetősége nyílik, hogy munkaerőpiaci tanácsadást kérjenek a szervezet szakembereitől.
Visszatérés a munkába
A korlátozások enyhítésével lassan visszatérhet az élet a régi kerékvágásba, a munkájukat elvesztők pedig gyorsabban találhatnak új munkát az álláskeresési térkép által megkönnyített folyamatnak köszönhetően. A munkáltatókat egy ingyenes visszatérési kézikönyvvel segíti az állásportál a biztonságos újrainduláshoz.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar siker az EMEA Premier Partner Awardson
- Átalakuló vezetői szerepek: ilyen egy jó főnök most
- A koronavírus digitalizációs forradalmat hozott a magyarországi vállalatoknál
- Cégvezetők a munkaerőpiacról: látszik a fény az alagút végén
- Ilyen volt 2020 első negyedéve a hazai munkaerőpiacon
- Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
- A koronavírus miatt állásukat vesztett dolgozóknak segít egy új kezdeményezés
- Lassítottak a toborzásban, de optimisták a magyar cégek
- Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
- Ezek a magyarok leggyakoribb munkahelyi félelmei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.