Gyorsjelentés az SAP felhőbe költözött gigakonferenciájáról, a SAPPHIRE NOW-ról
Június 15-től 19-ig tartotta az SAP éves konferenciáját, a járványhelyzet miatt az online térben. A SAPPHIRE NOW REIMAGINED keretében a változatos előadások mellett néhány újdonság bejelentésével is szolgált a társaság.
Idén 10 éves az SAP HANA, mely a világ egyik legnépszerűbb vállalatirányítási szoftvere. Több mint 32400 ügyfele június végén jut hozzá a legújabb frissítéshez, az SAP HANA 2.0 SPS 05 verzióhoz, mely egyébként immár az Amazon Web Services és a Microsoft Azure rendszereivel is választható. A frissítést övező figyelem érthető, hiszen a SAPPHIRE konferencián elhangzott bejelentés szerint az újabb verzió a felhő alapú megoldásokkal még szorosabb együttműködést, ezáltal az adatkezelésben és általában a teljes működtetési költségekben további hatékonyságot kínál. Az IDC kutatócég előrejelzései szerint öt év leforgása alatt közel hétszeres megtérülésre számíthat, aki az SAP HANA mellett teszi le a voksát. Az SAP július elejére tesztelhető verziót ígér a kizárólag felhő alapú SAP HANA platformból, az előzetes jelentkezés már elérhető az SAP ügyfelei számára.
A környezetünk iránti felelősség motiválta a konferencia másik nagy bejelentését is, a Climate 21 kezdeményezés indításáról. Ennek célja az SAP ügyfeleinek támogatása az éghajlattal kapcsolatos célkitűzéseik megvalósításában. Egy többéves ütemterv keretében az SAP innovációs partnerekkel együttműködve azon fog dolgozni, hogy a fenntarthatósági faktorok széles körét beágyazzák az SAP termékportfóliójába a mérhető, elemezhető paraméterek közé. Ennek révén az ügyfelek képessé válnak arra, hogy megértsék, elemezzék és optimalizálják termékeik és általában véve is működésük karbonlábnyomát a teljes értékteremtési folyamatban. Noha a Climate 21 több éves fejlesztési folyamatot kíván, az első applikáció már elérhető: ez az SAP Product Carbon Footprint Analytics alkalmazás a vállalati SAP S/4HANA rendszerből, valamint harmadik féltől kapja a bemenő adatokat, és ezek alapján képes előzetes termékszintű kalkulációt végezni karbonlábnyomról, ezzel segítve az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését.
A konferencia felvezetéseként tartott előadásában Christian Klein vállalati példákkal – többek közt a Porsche pénzügyi igazgatóját, Lutz Meschkét is a virtuális porondra invitálva – szemléltette, hogy az SAP a több mint 400 000 ügyfelének miként lehet megbízható partnere a digitális átalakulásban, és bemutatta, hogyan támogatja az SAP megoldások portfóliója az intelligens vállalati jövőképet, amely az integráción, az innováción, az agilitáson, a gyors reakcióképességen alapul. „Termékstratégiánknak egyetlen célja van: innovatív és megbízható partnernek lenni a vállalatok üzleti folyamatainak komplex kezelésében."
Az igazgatóság tagjai által tartott beszédek is mind arra hívták fel a figyelmet, hogy a koronavírus-járványhelyzet, és az ennek nyomán szinte hetek alatt kialakuló új üzleti környezet hatványozottan gyorsította fel a szereplők digitalizációs átállásának szükségességét, legyen szó a termelésről, szolgáltatásokról, vagy a közszolgálati intézményekről. Az iparban például az ugyancsak most bejelentett Industry 4.Now kezdeményezéssel kívánnak speciálisan a termelési folyamatok automatizálását célzó innovációkat bevezetni a vállalatirányítási rendszerekbe. Ez a szemlélet azonban az SAP által kínált más területeken is megfigyelhető: az informatikai és adatfeldolgozó eszközök immár nem csupán támogató szerepük révén vannak jelen a vállalatokban, hanem kifejezetten az értékteremtés, az üzleti folyamatok főszereplői.
Ugyancsak a SAPPHIRE NOW konferencián jelentették be az SAP és a Honeywell Forge (a Honeywell üzleti teljesítménygazdálkodási rendszerének) együttműködését, mely első körben az üzleti célú ingatlanok fejlesztőinek és létesítményüzemeltetőknek kínál pénzügyi tervezésben és működtetésben előrelépést. Nem csak az irodabérlőknek rendelkezésre álló lehetőségek fejleszthetők általuk, hanem az üzemeltetési hatékonyság is optimalizálható, különös tekintettel a karbonlábnyom csökkentésére, így többek közt olyan tényezőkre mint az energiaköltségek vagy a hulladékkibocsátás.
A konferencia programjának kelet-közép-európai relevanciájú előadásai itt érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- Startupból unikornis az SAP támogatásával: a Delivery Hero sikertörténete
- Kitolták az SAP S/4HANA és az SAP Business Suite 7 verzió támogatásának határidejét
- Egyszerűbb felügyelet, nagyobb teljesítmény és jobb skálázhatóság
- SUSECON 2019: digitális átalakulás tetőtől talpig, adatközponttól a felhőig
- Öt megatrend, ami a munka világát befolyásolja
- A beszerzést is eléri a digitális forradalom
- Budapestre érkezik az AWSome Day!
- Mark Hurd jóslatai a felhő bevezetéséről
- SUSE Linux Enterprise 15: felkészülés a szoftveresen vezérelt jövőre
- A repülőterekre is becsekkolt a digitalizáció
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.