Fénysebességre válthat a papír alapú számlák digitalizálása Magyarországon
A papír alapú számlázásról való áttérés elektronikus számlakezelésre, több milliós megtakarítást jelenthet már kis- és középvállalati szinten is. Mindez nem jelent luxus beruházást, a beérkező és kimenő számla állomány teljes digitalizációja pedig jelentős hatékonyság javulást és érezhető költség megtakarítást hoz magával.
„Egy online számlázó programban digitálisan létrehozott számla automatikusan még nem lesz elektronikus számla, így papír alapú verziójára is szükség van, de mindenképpen egyszerűbbé teszi például a július 1-től életbe lépő új NAV előírásnak megfelelő számla regisztrációt. Éppen ezért várható, hogy tömegesen térhetnek át digitális számlázásra a vállalatok és vállalkozók a következő időszban.” – mondta el Somkuti András a Docler Holding elnök vezérigazgatója és az e-aláírás specialista NETLOCK ügyvezetője. Ettől az időponttól minden belföldi adóalany felé kiállított számláról adatot kell szolgáltatni a NAV digitális rendszerében. Könnyen belátható, hogy mindez az online számlázó programok segítségével egyszerűbben megtehető, mint a kézzel írott papír számlatömbök, illetve a számítógépre telepített számlázóprogramokkal készített és kinyomtatott számlák használatával. Fontos érteni azt is, hogy ha egy befogadásra kerülő, kinyomtatott számlát, hosszútávon elektronikusan akar megőrizni a cég, akkor szükséges azt, hiteles másolatkészítéssel elektronikussá konvertálni.
Beérkező és kimenő számlák teljes digitalizációja ma már nem luxus
Már egy közepes vállalat esetén is éves szinten akár 5-10 ezer papír alapú számla keletkezhet. Ezek nyomtatása, postázása, tárolása és szakszerű archiválása, adott esetben visszakeresése jelentős költségeket és munkaidő ráfordítást igényel.
- Ha egy vállalat áttér a kimenő számlák esetén e-számlázásra, azonnal megtakarítható a nyomtatás és postaköltség.
- Amennyiben a bejövő számlákat is digitálisan kezelik, “érkeztetik” - az alvállalkozók által küldött e-számlákat törvényileg megfelelő módon archiválják, a papíron beérkező számlákat pedig, szintén a törvényileg szabályozott módon, automatizáltan digitalizálják (e-konverzió, hiteles másolatkészítés) - akkor rengeteg adminisztrációra fordított munka is megtakarítható, miközben eltűnik a számlák papír alapú tárolásának költsége is.
„A teljesen elektronikus számlakezelés ma már nem luxus. Léteznek olyan megoldások, melyeknek segítségével szinte egyik napról a másikra bevezethető mindez, akár a vállalat saját ügyviteli rendszeréhez csatlakoztatva, abba integrálva.” – tette hozzá Somkuti András. Egy ilyen rendszer a NAV 2.0 platformhoz is csatlakoztatható, mellyel számos adminisztrációs munkafolyamat automatizálható, például a számlák adatainak automatikus lekérdezése és betöltése a könyvelő rendszerbe, amelyet eddig többnyire manuálisan végeztek.
5 ok, amiért megéri átterelni a vállalati számlakezelést a digitális világba
Kapcsolódó cikkek
- A koronavírus elhozta az e-aláírás forradalmát
- Tömegével váltanak e-aláírásra a vállalatok a járványhelyzet miatt
- Koronavírus – az e-aláírás is segítheti a vállalatokat a felkészülésben
- Több száz intézménynek kell áttérnie az e-ügyintézésre
- Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon
- Néhány éven belül mindenkinek lehet digitális identitása?
- Itt a megoldás, hogy a szabadság alatt se álljon meg a cég
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
- Hatalmas robbanásra készülhet az online bankpiac egy új EU-s rendelet miatt!
- Dohos pincékből a felhőbe kerülhetnének a kórházi iratok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.