A régióban is megnézhetjük, milyen lesz a jövő gyára
Megnyitotta első kelet-európai innovációs bemutatóközpontját a Schneider Electric a plovdivi okosgyárban. A vállalat a régióban több, tevékenységében fontos szerepet betöltő létesítményt működtet, köztük a szigetszentmiklósi CEELogot, ami a közép-kelet-európai térséget kiszolgáló logisztikai központ.
A Schneider Electric Plovdivban található innovációs bemutatóközpontjában (Innovation Hub) az érdeklődők a gyakorlatban tapasztalhatják meg, hogy milyen előnyökkel jár az ipari termelés során a társaság által fejlesztett IoT (dolgok internete) megoldások alkalmazása. A létesítményt a vállalat helyi üzemén belül alakították ki, ami az elmúlt időszakban megvalósított fejlesztéseknek köszönhetően a múlt év végén nyerte el a cégen belüli legmagasabb ipari minősítést és okosgyárként működik.
A magasszintű automatizáció, az intelligens épület- és energiafelügyeleti rendszerek, illetve a többek között kiterjesztett valóság alkalmazással is támogatott, rendkívül hatékony üzemeltetés egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy a bulgáriai Plovdivban található létesítmény elnyerte a „Smart” minősítést. Az okosgyárhoz a hátteret a Schneider Electric IoT-alapú platformja, az EcoStruxure biztosítja, amelynek különböző elemei lehetővé teszik, hogy egyedi igényeknek megfelelő architektúrát alakítsanak ki az egyes üzemekben.
Az Innovation Hub megnyitásával a Schneider Electric lehetőséget kínál partnereinek, jelenlegi és potenciális ügyfeleinek, diákoknak, illetve az ipar jövője iránt érdeklődőknek arra, hogy a régióban is gyakorlati tapasztalatokat gyűjthessenek arról, hogyan működik egy okosgyár. A nyár folyamán, illetve ősszel is akár virtuális gyárlátogatások keretében lehet majd ismerkedni az előremutató megoldásokkal. A plovdivi létesítményben alkalmazott megoldások kínálta előnyöket – hálózatba kapcsolt eszközökből érkező információk valós idejű feldolgozása, távoli hozzáférés a rendszerekhez és adataikhoz stb. - jól érzékeltette az elmúlt időszak is, hiszen miközben világszerte tömegével álltak le hosszabb-rövidebb időre a gyárak, az üzemben egyetlen napra sem kellett szüneteltetni a termelést.
A Schneider Electric a plovdivi okosgyárral, illetve az innovációs bemutatóközpont megnyitásával tovább növelte a régióban található, a cég tevékenységében meghatározó létesítmények sorát. Közéjük tartozik a romániai szolgáltató központ, a szerbiai Smart Grid kompetenciaközpont, illetve a szigetszentmiklósi logisztikai központ.
A magyarországi létesítmény idén elnyerte a Schneider Electric „Standard Smart Distribution Center” minősítést, és fontos láncszeme a társaság ellátási láncának. A központból a térség valamennyi országába szállítanak termékeket, éves szinten mintegy 25 ezer tonna árut kezelnek. Az elmúlt években számos fejlesztés valósult meg a szigetszentmiklósi telephelyen, többek között a termelékenységet növelő automata rendszereket helyeztek üzembe, két, teljesen automata járművet is használnak, amelyek autonóm módon juttatják el az árut a megfelelő helyre, illetve jelentős energiamegtakarítást eredményező beruházásokat is megvalósítottak.
Kapcsolódó cikkek
- Válságálló a legnagyobb magyar logisztikai szolgáltató
- Elismert pénzügyi szakértő csatlakozott az EY-hoz
- Változás a Rentasystem Zrt. élén
- Újabb lendületet vesz a sportmarketing
- Tovább bővíti partneri hálózatát a Universal Robots Magyarországon
- ABB - 2020. második negyedévi eredmények
- Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP
- Tizenhárom százalékkal nőtt a Huawei árbevétele 2020 első félévében
- A Phison eladja vegyesvállalati részesedését a Kingston Technology-nak
- A Schneider Electric is segített a digitális oktatásban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.