Sokkal kevesebbet nyomtatnak a magyarok
Milliós nagyságrendben csökkent a kinyomtatott lapok száma a magyar irodákban – tájékoztatott a nyomtatóbérlés piacán évtizedek óta jelenlévő soproni Master Partner Kft. A friss elszámolási adatok és az iparági tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy az otthoni munkavégzés és az online kapcsolattartás miatt fellendült a digitális dokumentumkezelés, amelyre a vártnál sokkal gyorsabban álltak át a magyar kis- és középvállalkozások.
A járványhelyzet rengeteg cégnél kényszerítette ki az évek óta halogatott informatikai fejlesztéseket. Az országosan több mint 500 viszonteladó partnert kiszolgáló Kvazar.cloud kutatása alapján a mindennapi kommunikáció megkönnyítésével a projektek és feladatok kezelése is átláthatóbbá vált a vezetők szerint, akik azzal is egyetértettek, hogy a pozitív tapasztalatnak köszönhetően más digitális megoldások felé is nyitottabbá váltak. Ezt a trendet erősíti meg a most kiadott, a nyomtatóhasználat drasztikus visszaszorulását jelző Master Partner jelentés is.
Már az átállás elejétől kezdve érdemes rendszerekben gondolkodni
„Amennyire örömteli a vállalkozások nyitottsága a megoldások felé, annyi buktatót és kockázatot is rejtenek magukban a fejlesztések, ha nem szakértő segítségével valósulnak meg” – figyelmeztetett Németh Patrik, a Master Partner informatikai szakértője. Hozzátette: „A dokumentumkezelésnél is jobb már az elejétől kezdve rendszerben gondolkodni, hiszen később sokkal nehezebb felderíteni a szálakat, és bizony rengeteg idő megy el azzal, hogy a digitális térben egyszerűen elvesznek a fájlok.”
Egy digitális dokumentumtár létrehozása minden esetben a cég megismerésével kezdődik. A háttérrendszernek ugyanis hasonló struktúrában kell felépülnie, mint magának a szervezetnek. A jogosultságok, az információs biztonság és a könyvtárak kialakítása mind megelőzi a konkrét program beszerzését és beépítését. Már egy 10-15 fős cég esetében is van valamilyen szintű szervezett munkamegosztás és kialakultak a felelősségi körök. A szerződések és a bizalmas információk kezelése a digitális térben sem maradhat ellenőrizetlen, erre kiemelt figyelmet kell fordítani az átálláskor. „Az előkészület, a szervezet megismerése a munka 70%-a és csak a maradék 30% vonatkozik a technológia beépítésére és használatának betanítására” – tette hozzá Németh Patrik.
Sokat érhet az informatikai fejlettség, ha valóban jön a második hullám
A nyomtatott lapszámok csökkenése tehát összességében trendfordulót jelez a kkv-k digitális fejlettségében. „Ez a pár hónap öt évet gyorsított a magyar kkv-k digitális átállási folyamatán. Az eddigi tapasztalatok alapján a bevezetett változások tartósak maradnak. A cégek megszokták és megszerették ezeket a megoldásokat, ezt az adatainkból is látjuk” – mondta Németh Patrik. A szakértő arra is figyelmeztetett, hogy a tűzoltás után most a konszolidáció időszaka következik, amely során érdemes minden téren átlátható informatikai és digitális rendszert teremteni, és felkészülten nekivágni a közeljövő hasonló kihívásainak.
Kapcsolódó cikkek
- Új AltaLink digitális munkahelyi asszisztensek a Xeroxtól
- A Conrad Electronic támogatja a munkahelyek digitalizációját
- Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP
- Kutatás: a digitalizáció megállíthatatlan folyamatokat indított el a kiskereskedelemben
- Új multifunkciós nyomtatók a HP-tól
- A koronavírus nyertese a home office
- Egyetemisták innovációi lendíthetik fel a magyar mezőgazdaságot
- Új digitális megoldásokkal segíti a gazdálkodókat az i-Cell és az AgroVIR együttműködése
- Még mindig alacsony a női informatikusok aránya Magyarországon
- Hazánkban is elérhetők a legmenőbb deep tech képzések
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.