Felmérés: A magyarok 91%-a választana környezetbarát csomagolást
Miközben a fém kevésbé környezetszennyező, mi még mindig inkább műanyagot használunk, derült ki az alumínium- és fémdobozok visszagyűjtését népszerűsítő mindendoboz.hu felméréséből. A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladékok több mint fele műanyag. Érdekes kettősség, hogy bár a fogyasztási szokások nem feltétlen tükrözik, de a magyarok sokat tudnak a környezetvédelemről és előnyben részesítik a környezettudatos megoldásokat.
A kérdőívet közel 1500 felhasználó töltötte ki. Kiderült, hogy míg a háztartások 70%-ában minimum 3 darab PET palack gyűlik össze egy héten, addig fém italos dobozból pont ennyi a maximum a háztartások többségében. Ez logikusan következik abból is, hogy egyszerűen kevesebb aludoboz van a boltok polcain: darabszámot tekintve az összes italcsomagolás több mint fele, 52 százaléka PET palack, és csak második helyen következnek a környezetkímélőbb aludobozok, 33%-kal.
Amikor italcsomagolást választunk, érdemes figyelembe venni, hogy az újrahasznosítható fém termékek még a papírral összevetve is kevésbé környezetszennyezők.
A mindendoboz.hu felmérésének főbb megállapításai:
- vásárlás során a környezetbarátabb csomagolást választaná a megkérdezettek 91%-a;
- a hulladékot szelektíven gyűjtők több mint 92 százaléka a műanyagot, 85%-a a papírt, míg közel 73 százaléka a fémet és alumíniumot gyűjti külön;
- a megkérdezettek több mint 40 százaléka a fémdobozokat a műanyaggal közös gyűjtőedénybe teszi, közel 30 százaléka visszaváltó automatába viszi.
A vissza nem gyűjtött aludobozok mennyisége hazánkban kb. 500-700 millió doboz évente, ami a teljes hulladékmennyiség 0,2-0,25 százaléka. Ez nem tűnik soknak, de ha súlyra nézzük, mintegy 8-10 ezer tonnára rúg! Így Magyarországon az aludobozok mindössze 38%-át hasznosítják csak újra, miközben az európai átlag 75%.
Erre a problémára megoldást jelenthetnek a „Minden doboz visszajár” automatái, amelyek lehetőséget kínálnak a teljes újrahasznosításra. A kezdeményezés évente mintegy 130 millió dobozt gyűjt be.
„A Minden doboz visszajár egyszerűen üzemeltethető, új arculatot kapott automatái 100%-ban hazai fejlesztésűek és gyártásúak, a beépített tömörítővel 4-7 ezer dobozt tudunk átmenetileg tárolni. A „Pénzt a dobozért” elv alapján várunk mindenkit, akik úgy szeretnének tenni a környezetért, hogy közben némi visszatérítést is kapnak erőfeszítésükért” – mondta Vida Péter, a Returpack vezetője.
Egyetlen aludoboz újrahasznosításával annyi energiát spórolunk meg, amennyivel üzemeltethetünk egy TV-t 2 órán keresztül, azaz gyakorlatilag egy focimeccs megtekintését fedezhetjük egyetlen sörös dobozzal. Fontos kiemelni, hogy mindegyik aludoboz újrahasznosítható, függetlenül az alakjától, a külsejétől.
Nem kell hozzá sok idő, egy újrahasznosított aludoboz 60 nap (8 hét) alatt visszakerülhet a boltok polcaira. Az újrahasznosítással energiát takarítunk meg, mivel ez 95%-kal kevesebb energiába kerül, mint egy új előállítása. A környezettudatosság itt is visszaköszön, a magyarok 90 százaléka tisztában van ezzel.
A mindendoboz.hu online felmérése 2020. július-augusztus hónapokban 1.500 fő bevonásával készült.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan hatott a koronavírus-járvány a munkahelyi étkezésre?
- NMHH-felmérés: jól teljesítenek a hazai hírközlési hálózatok a felhasználók szerint
- Többet szánunk idén az iskolakezdésre
- Szakértők a várható trendekről: milyen lesz a jövő irodája?
- Hazai cégvezetők: optimista hangulat a következő 6 hónappal kapcsolatban
- NMHH-felmérés: csökken a hagyományos média fogyasztóinak aránya az internethez képest
- A Vodafone európai hálózata 100%-ban átáll a zöld működésre
- Online eszközök erősíthetik a fiatalok környezettudatosságát
- A kkv-k globális helyzetéről szóló jelentés, 2020
- Így eszünk most a munkahelyünkön
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.