A Fujitsu új online eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik adatérettségüket
A Fujitsu új online adatérettség-felmérő eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik, mennyire állnak készen az adatvezérelt átalakulásra a hasonló vállalkozásokhoz képest. Az eszköz a Fujitsu által kínált szélesebb tanácsadási csomag részeként segíti az ügyfeleket az adatvezérelt átalakulás megvalósításában.
Az online felmérés kitöltése csupán néhány percet vesz igénybe, és lehetővé teszi a teljesítmény összehasonlítását más vállalkozásokéval, és testre szabott tippekkel szolgál arra nézve, hova érdemes a szervezetnek összpontosítania a további fejlesztéseket. A Fujitsu tanácsadóival együttműködve is igénybe vehető eszköz a Freeform Dynamics kutatócég által a Fujitsu részére kidolgozott módszertanra épül. A felmérés négylépcsős érettségi skálán helyezi el a résztvevőket a versenytársakhoz képest: „adathiányos”, „adatokkal ellátott”, „adatokkal támogatott” és „adatvezérelt”. Amikor az idei év első felében több mint 400 nemzetközi szervezetre alkalmazták ezt a modellt*, kiderült, hogy a nagy többség még a fejlődés korábbi szakaszaiban tart, és mindössze 20-ból egy (4,8%) esetében áll fenn valóban adatvezérelt működés.
Az adatok alapozzák meg a sikeres digitális átalakulást
Az adatvezérelt átalakulás kiemelt téma lesz a Fujitsu 2020-as iránymutató digitális eseménye, az október 14-én és 15-én megrendezett ActivateNow programjában is. A digitális átalakulást megalapozó adatok fontosságát a cégvezetők is egyre inkább kezdik felismerni. Az adatvezérelt vállalatok minden szinten képesek kiaknázni az adatokban rejlő lehetőségeket a stratégiai és operatív előnyszerzéshez. Általában az analitikát szokták az adatalapú árbevételszerzés csodafegyverének tartani, de miután egy szervezet mélyebbe ás adataiban, hamarosan ráébred az átalakulási projekt komplexebb kérdéseire.
„A Fujitsu új online adattérettség-felmérő eszköze nagyon hasznos megoldás. Segítséget nyújt azoknak a vezetőknek, akik objektív, független módszert keresnek az adatvezérelt szervezetté válás útján elért fejlődés mérésére. Az átalakulás nélkülözhetetlen napjaink digitális környezetében a sikeres működéshez. A mérésre pedig azért van szükség, mert sokszor nincs összhangban egymással a percepció és a valóság. Amikor nemrégiben vállalatokat kérdeztünk meg arról, hogyan értékelik a saját fejlődésüket, meglepő módon 63%-uk már úgy gondolta, hogy elérte az adatvezérelt átalakulás végpontját. Ugyanakkor a Fujitsu megbízásából végzett kutatásban mindössze 5% volt az ilyen résztvevők aranya. A belső percepció és a valóság közötti szakadék felismerése az első lépés a változást visszafogó legkomolyabb akadályok leküzdésére, például a kulturális ellenállás, a belső cégpolitika és a felsővezetői támogatás terén” – mutatott rá Christian Leutner, a Fujitsu alelnöke és európai termékértékesítési vezetője.
Szinte minden szervezet nagy mennyiségű, többnyire strukturálatlan adatot rögzít – köztük szövegszerkesztővel készült dokumentumokat, video- és hangfájlokat, e-maileket és képeket. Ezek jelentős része többféle forrásból származik, több helyszínen, gyorsan keletkezik, és nem feltétlenül ugyanaz a gazdájuk. Elemzői előrejelzések szerint 2022-ben már a céges adatok több mint 50%-a az adatközponton vagy felhőn kívül fog keletkezni, és itt is fogják feldolgozni őket. 2025-re ez arány el fogja érni a 75%-ot.
Szisztematikus keretrendszer nélkül ezek az adatok nem sokkal jelentenek többet összefüggéstelen információhalmaznál. Ahhoz, hogy az adatokat a digitális átalakulási stratégia részeként bevételszerzésre tudják felhasználni, először észszerűsíteni és integrálni kell őket a szervezetbe és a teljes értékláncba.
A Fujitsu új online felmérő eszköze és tanácsadó szolgáltatása segítségével az üzleti stratégia kidolgozói megtudhatják, hol tart szervezetük a teljesen adatvezérelt vállalattá válás útján. A visszajelzést négy terület szerint csoportosítjuk: kultúra és gondolkodásmód; felhasználói élmény; adatkezelés; rendszerek és infrastruktúra. A négyes besorolás a főbb információs és analitikai szempontokat tükrözi.
__________
* A Freeform Dynamics kutatására 2020 júniusában került sor, 400 vállalat részvételével a következő országokból: Ausztria, Benelux államok, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Spanyolország, Svédország, Svájc és Egyesült Királyság. A minta egyenlő arányban tartalmazott 5000 főnél nagyobb, illetve 1000 és 4999 fő közötti létszámú szervezeteket. https://www.fujitsu.com/global/microsite/data-transformation/infographic/index.html
Kapcsolódó cikkek
- A magyar programozók szívesen szakmáznak a Facebookon és duzzadnak az önbizalomtól
- KPMG CEO Outlook: A meglévő trendek erősödtek, de új kihívásokat is hozott 2020
- A Fujitsu mélyíti elkötelezettségét az ENSZ fenntartható fejlődési céljai iránt
- Online filmnézés – egyre többet, megállás nélkül és magányosan
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- Hogyan készülhetnek fel a munkaadók a koronavírus második hullámára?
- Fujitsu kutatás: Milyen akadályokkal szembesülnek a nők az IT-viszonteladói piacon
- Digitalizációval biztosíthatják a cégek az üzletmenet folytonosságot
- Felmérés: A magyarok 91%-a választana környezetbarát csomagolást
- Hogyan hatott a koronavírus-járvány a munkahelyi étkezésre?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.