Stratégiák 2021-re: hogyan készülnek a hazai cégek a jövőre?
A koronavírus-járvány jelentősen megváltoztatta az álláspiac dinamikáját: a korábbi jelölthiány után a jelentkezésszámok megugrottak, a keresleti piac kínálativá vált. Hogyan befolyásolja ez a változás a cégek jövő évi toborzási terveit? Többek között csökkenő toborzási időre számítanak – derül ki a Profession.hu friss HR körképéből. Az álláspiac változása a cégek bővülési terveinek megvalósítását is segítheti – hívja fel a figyelmet a piacvezető állásportál.
A hazai cégek többsége a jövő évre inkább várakozással tekint, mint pesszimistán vagy optimistán – derül ki a Profession.hu friss felméréséből. A tavaszi hónapokban az álláshirdetések száma drasztikusan visszaesett, ennek hatására a legtöbb iparágban a keresleti irány erősen kínálatiba fordult. És bár az álláspiac tavasz óta folyamatosan stabilizálódik, az álláshirdetések száma még nem érte el a tavalyi év azonos időszakának eredményeit. Fontos kérdés tehát, hogyan látják helyzetüket, kilátásaikat, és ennek megfelelően milyen toborzási stratégiával terveznek a cégek a közeljövőben.
Piaci várakozások
A Profession.hu adatai szerint 2019-ben még egyértelműen optimista hangulat volt érzékelhető a cégeknél, mind a foglalkoztatásra, mind a gazdasági helyzetükre nézve. Idén jelentősen többen vannak, akik a jelenlegi helyzetben változatlanságot vizionálnak 2021-re, és bár saját helyzetüket inkább jobbnak, ám versenytársaikét rosszabbnak gondolják. „A versenytársak helyzetének leértékelése mutatja, hogy a cégek jelenleg rosszabb gazdasági helyzetet érzékelnek, és növekedésre kevésbé számítanak. A 100 fő feletti cégek viszont felülreprezentáltak a jövőre inkább optimista módon tekintők körében” – összegzi a piac hangulatát Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási szakértője.
Csökkenő toborzási idő
Az álláspiac dinamikájának megváltozása miatt a vállalatok többsége a toborzási idő csökkenését vizionálja a jövő évre, míg egy évvel ezelőtt még a folyamat hosszabbodását tartották inkább reálisnak. „Ez valószínűleg a megnövekedett jelentkezésszámokkal függ össze, ám emiatt a cégeknek a kiválasztási folyamatok optimalizálására is megoldást kell találniuk – ebben nyújthatnak segítséget a Profession.hu egyedülálló technológiai megoldásai” – tette hozzá Dencső Blanka.
Toborzási stratégiák
A cégek egy része a toborzási és kiválasztási folyamatokban kivárással tervez. Ugyanakkor nagyobb arányban gondolkodnak a vállalatok a toborzási csatornák, eszközök és folyamatok növelésében, mint azok csökkentésében. „Az erről döntőknek jó tudnia, hogy az állásportálok által érhető el a leghatékonyabban a legtöbb releváns – megfelelő képzettségű és tapasztalatú – álláskereső” – tanácsolja Dencső Blanka.
Vannak olyan vállalatok is, melyek a munkaerőpiac átalakulásában a növekedés lehetőségét látták meg. A Profession.hu-n meghirdetett pozíciókra átlagosan 40 százalékkal többen jelentkeznek most, mint tavaly – tehát most sok olyan munkavállaló elérhető, aki korábban egyáltalán nem volt az. Vagyis olyan nagy mennyiségű, minőségi jelöltekből válogathatnak a toborzók, amire rég nem volt példa.
„Tavasszal, amikor az iskolák bezártak, az új megrendeléseink száma látványosan visszaesett, de ugyanez történt egész Európában. Onnantól kezdve mindenki azt kutatta, mikor jön a visszatérés, és milyen tendenciát fog leírni. Most az látszik, elindult egyfajta normalizálódás. Az aktív munkakeresők tömeges megjelenésével pedig a cégek jobban pozícióba kerültek, és jobban tudnak válogatni. Érdemes tehát most bővülésben gondolkozni – ezért döntöttünk a Profession.hu csapat létszámának növelése mellett is” – mondta el Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- 40 százalékkal többen jelentkeznek egy állásra most, mint tavaly ilyenkor
- Álláspiac 2020: mesterséges intelligencia segíti a legjobb jelentkezők kiválasztását
- Hogyan készülhetnek fel a munkaadók a koronavírus második hullámára?
- Álláskeresés koronavírus idején
- Kibervédelem, adattudomány és agilitás
- Hogyan hatott a koronavírus-járvány a munkahelyi étkezésre?
- Szakértők a várható trendekről: milyen lesz a jövő irodája?
- Hazai cégvezetők: optimista hangulat a következő 6 hónappal kapcsolatban
- Így eszünk most a munkahelyünkön
- Visszatérő toborzási kedv: egyre több álláshirdetést adnak fel a cégek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.