Elsöprő sikerrel ért véget a Vodafone Alapítvány virtuális kihívása
Elsöprő sikerrel ért véget a VR-el a Falakon át – A VR Mindenkié elnevezésű jótékonysági VR-bajnokság, ahol iskoláskorú, köztük tartós kórházi ellátásra szoruló gyermekek mérték össze ügyességüket vállalkozó kedvű felnőttekkel, köztük hírességekkel. A VR-bajnokság szakmai és technikai hátterét a Vodafone Magyarország Alapítvány és az OncoVR program biztosította. Az egy hónapig tartó megmérettetés nem meglepő módon a gyerekek győzelmével zárult.
Déméter ház, Tűzoltó utcai II. Számú Gyermekgyógyászati Klinika, Máltai Szeretetszolgálat Zuglói Családok Átmeneti Otthona, Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola – a VR-bajnokság során többek között ezeknek az intézményeknek biztosított VR szemüveget az OncoVR program, melynek alapítója Dr. Erdős Sándor. A fiatal orvos OncoVR projektjével 2019-ben a Vodafone Digitális Díj egyik nyertese volt, 2020-ban pedig a Vodafone Alapítvány Digitális Kórházi Angyalaként fejleszti tovább projektjét. Az OncoVR program központjában egy VR-kalandjáték áll, melyet kifejezetten tartósan kórházi ápolásra szoruló, főként daganatos gyerekek számára fejlesztett Dr. Erdős Sándor, a vele szoros együttműködésben dolgozó szakorvosok közreműködésével. Az OncoVR játék eredeti célja, hogy – a kezelései során jelentkező szorongás csökkentésével és virtuális valóság segítségével – a beteg gyerekek pszichés megküzdését segítse, azonban a játék bárki számára izgalmas kihívást jelenthet.
Az elmúlt hónapban lezajlott, a VR-rel a Falakon át – A VR Mindenkié elnevezésű jótékonysági VR-bajnokság célja az volt, hogy minél szélesebb körben ismertté tegye az OncoVR programot, és hogy minél többek, felnőttek és gyerekek számára egyaránt láthatóvá váljon, hogy a digitalizációt milyen sokféleképpen lehet a társadalom szolgálatába állítani. Az egy hónapos kihívás során az OncoVR játékot többek között a Vodafone Alapítvány „Falakon Át” elnevezésű programjában részt vevő egészségügyi és szociális intézményekben, valamint a Digitális Iskola Program egyik partneriskolájában is kipróbálhatták a gyerekek.
„Elképesztő érzés volt eljutni új intézményekbe és látni azt, hogy az általunk fejlesztett VR játék a kórház falait is képes áttörni. Külön öröm számomra, hogy ezt a pozitív hatást a mostani rendkívül nehéz időszakban tudtuk elérni. A Mórahalmi Molnár Ferenc Általános Iskolában arra is lehetőségem volt, hogy robotika szakkörös diákokkal beszélgethessek arról, hogy miként lehet a technológiát nemes célok szolgálatába állítani. Ez csak az első lépés volt, ugyanis a jövőben szeretnénk még több iskola felé nyitni és olyan szemléletformáló előadásokat tartani a diákoknak, amelyek segíthetik őket abban, hogy egy jobb világot teremtsenek a tudomány és a technológia segítségével.” – mondta el Dr. Erdős Sándor, az OncoVR alapítója és a Vodafone Digitális Kórházi Angyala, akinek jövőbeni tervei közt szerepel az is, hogy az OncoVR programot olyan intézményekbe is eljuttassa, ahol szociálisan vagy egészségügyileg nehéz helyzetben lévő gyermekek tartózkodnak, hiszen, mint vallja, a VR mindenkié.
A gyerekek által kihívott felnőtt csapatot a legismertebb hazai tech újságírók, a Vodafone munkatársai és az OncoVR támogatói mellett népszerű influencerek is erősítették. Kovács Zsolt YouTuber, Járai Márk, a Halott Pénz zenekar gitárosa és énekese, valamint Zsiros László Róbert tudománykommunikációs szakember például szintén a felnőtt csapat számára gyűjtötték a virtuális pontokat.
„Ha van egy kis szabad időm, azt általában videójátékozással töltöm, van saját VR szemüvegem is, ezek nekem sokat segítenek abban, hogy akár csak egy átlag hétköznapon kikapcsolódjak és kicsit kizökkenjek a mindennapi valóságból. Éppen ezért biztos vagyok abban, hogy egy gyerek számára, aki sok időt tölt kórházban, ahol nem lehet a barátaival, egy ilyen eszköz mindenképp nagy segítség lehet abban, hogy a kezelésekkel járó stresszt és szorongást csökkentse. A VR terápia egyre elterjedtebb és elfogadottabb a világon, így nagyon örülök, hogy Magyarországon testközelből találkozhattam egy ilyen kezdeményezéssel.” – mondta el Járai Márk.
„Jó érzéssel tölt el, hogy egy ilyen nemes célt szolgáló kezdeményezéshez csatlakozhattam, és mindeközben még jól is szórakoztam az izgalmas játék során. Az OncoVR program nagyszerű példája a Vodafone Alapítvány azon missziójának, miszerint a technológiát nemes célok szolgálatába állítsuk, annak érdekében, hogy az a társadalom minél szélesebb rétegének nyújtson segítséget.” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Alapítvány kurátora, a Vodafone Magyarország Igazgatóságának Alelnöke.
A kezdeményezés kiegészült egy adománygyűjtő akcióval is, amely egészen december 20-ig elérhető ezen az oldalon. A befolyt támogatások az OncoVR hátterét is biztosító Technológiával az Egészségért Alapítvány munkáját segítik, amelynek egyik legfőbb célja az OncoVR videójáték továbbfejlesztése, hogy az még hatékonyabban támogathassa a daganatos gyermekek pszichés megküzdését, és még több gyermekhez juthasson el.
Kapcsolódó cikkek
- Székesfehérváron is elindította 5G szolgáltatását a Vodafone
- Kisállat-nyomkövetővel készül az ünnepekre a Vodafone
- Otthoni fociedzés a Rezzil játékkal
- Akár 100 ezer forint készülék-kedvezményt ad karácsonyra a Vodafone
- A Vive Focus Plus új frissítése tovább emeli a vállalati VR élményt
- Elindult a Vodafone Netszülő képzése
- Néhány napig jelentős kedvezménnyel vásárolható meg a Vive Cosmos Elit VR eszköz
- Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat
- A Vodafone Magyarország nyerte az Év Családbarát Vállalata 2020 különdíját
- Újabb fontos weboldalakat tesz elérhetővé adatforgalom használata nélkül a Vodafone
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.