Bemutatkozik a világ első okos vitorlásruhája
A prémium vitorlásruházat nemzetközi piacára tör be a 878 a hazai tervezésű, innovatív fejlesztésű és gyártású termékeivel, melyek a professzionális vitorlázás eddig meg nem oldott problémáira adnak választ. A technológiai és anyaginnováció ötvözésével pedig hozzájárulnak a hobbi- és versenysportolók teljesítményének növeléséhez.
A vitorlássport rendkívüli fejlődési ívet írt le az elmúlt években, azonban a versenyzők ruházata, védelme nem követte ezt ugyanilyen dinamikusan, ami számos problémát hozott a felszínre. Ebben a sportágban különösen fontos a sportolók védelme, a flexibilis és kopásálló anyagok használata, valamint a navigációhoz szükséges adatok szolgáltatása, amikre az egyedi tulajdonságú, az iparágban forradalmi újításnak számító anyagból készült 878 ruhák nyújtják a huszonegyedik századi megoldást.
A 878 vitorlásruháiban a fenntarthatóság, a digitális megoldások, a sokéves termékfejlesztés és a gyártástechnológia találkozik az anyaginnovációval, aminek minden egyes apró részletére kiemelt figyelmet fordítottak a tervezők. A termékeket grafénból, egy ultrakönnyű, mégis rugalmas, nyúlékony, tökéletesen vízálló és az acélnál is erősebb anyagból készítik, aminek az egyik fő tulajdonsága, hogy öt és húsz fokon is körülbelül ugyanolyan hőérzetet biztosít. A „csodaanyag” előállításárért az alkotók fizikai Nobel-díjat kaptak 2010-ben. Mindemellett a ruhák a 3D-s testszkennelésnek köszönhetően tökéletesen testreszabhatók, ami jelentősen hozzájárulhat a sportolói teljesítményhez.
A magyar vállalat már a tervezésnél is a piacon egyedülálló személetet alkalmazott, miszerint a teljes folyamatba bevonta a vitorlásközösséget, amivel feltérképezték a sportolók legfontosabb igényeit, beazonosították a hiányosságokat és a fejlesztendő területeket. Mindez nagyban segítette őket abban, hogy termékükkel választ adjanak a professzionális vitorlázás eddig meg nem oldott problémáira.
A globális piacra törő sportruházatnál az anyaginnováció és a funkcionalitás mellett a design is hangsúlyos szerepet kapott, aminek köszönhetően minden egyes zseb, cipzár és még a csomagolás is egyedi kialakítású. „A 878 azzal a misszióval jött létre, hogy végletekig ragaszkodva az innovatív szemlélethez és az intelligens megoldások alkalmazásához, olyan termékeket fejlesszünk, amivel a globális vitorlásruhapiac akár két százalékát is megszerezhetjük” – mondta el Papp István, a 878 alapító ügyvezető igazgatója. „Hiszünk benne, hogy a most piacra lépő termékeinkkel, a világ első intelligens vitorlásruháival olyan innovatív megoldást kínálunk a vitorlázóknak, amely széles spektrumon kitágítja a sportban rejlő lehetőségeiket, és még élvezetesebbé és gondtalanabbá teszi a hobbisportot is” – tette hozzá az ügyvezető.
Majer Lilla, a 878 partnertulajdonosa és vezető tervezője a termék megjelenésével kapcsolatban elmondta: „A prémium minőség mellett időtálló designt alkottunk meg, a precizitásunk és a maximalizmusunk pedig az apró elemekben is megjelenik, például az egyedi, 3D nyomatással készülő cipzárban vagy az ikonikus kapucniban.”
Az innováció testközelbe kerül, hiszen a ruhába építve is megjelenik: a kabátban elhelyezett digitális, hajlítható kijelzőre az on-board unit rendszer bluetooth kapcsolattal továbbít előre kiválasztott adatokat a hajó műszerének adataiból. A rendszer beállításához szükség van egy mobilapplikációra, melynek segítségével kiválasztható, hogy egy csapat számára melyik adatsor legyen beállítva a kabátjaikban elhelyezett hajlítható kijelzőre. A különböző feladatokat ellátó csapattagok számára ráadásul különböző adatokat tud az edző vagy a csapatkapitány beállítani, így mindenki a neki leginkább releváns információkhoz fér hozzá folyamatosan.
Az 5.4” kijelző széles betekintési szöggel rendelkezik, és az UV-védelemmel ellátott, csillanásmentes felületnek köszönhetően erős napfényben is jól látható, ráadásul kényelmes, hajlékony kivitelben épült bele a kabátba. A vitorlásruhák Székesfehérváron készülnek a vállalat saját, Európa legmodernebb gépeivel felszerelt gyárában, ahol digitális 3D tervezés is folyik, valamint számos speciális gyártástechnológiai megoldást alkalmaznak, emellett a vállalat kiemelten törekszik a fenntarthatóságra. A ruhák elkészítéséhez kizárólag vegyszermentes és környezetbarát anyagokat használnak fel és fejlesztenek, emellett minimalizálják a vízhasználatot. Társadalmi szerepvállalásuk keretében a nyereség egy részét a víz és az óceán tisztítására irányuló kezdeményezésekre fordítják majd. Teljesen digitalizált és számítógéppel vezérelt gyártási kapacitásainak köszönhetően hulladékmentes vállalatként működnek.
A 878 márka hivatalos nagykövete Berecz Zsombor, világ- és Európa-bajnok magyar vitorlázó, aki egy februári fotózáson viselte először az innovatív anyagokból készült, prémium minőségű sportruházatot. A sportoló a fotózás során a ruha számos egyedi tulajdonságát tesztelte, többek között a speciális zsebmegoldást, amivel lehetséges hívást fogadni, és akár üzenetet is küldeni anélkül, hogy a vízálló zsebből ki kellene venni a készüléket.
Kapcsolódó cikkek
- Milyen technológiai innovációk színesíthetik a diákéletet?
- Lépéselőnyben az egyetemi innovációs műhelyek
- Gigaberuházás keretében érkezik a robotizáció a hazai villamossági piacra
- Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat
- Magyar technológiai vállalkozókat jelöltek az EIT 2020. évi innovációs díjára
- Jó ügyeket szolgáló, innovatív technológiák fejlesztését támogatja a HONOR
- A Red Bull a kreatív álmoknak is szárnyakat ad
- „Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai
- Gondolkodó protézistől a beton újrahasznosításáig
- Koronavírus leküzdése országhatárok nélkül
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.