Hogyan találkozik egy üveg sampon a robotikával?
A L’Oréal 2012-ben nyitotta meg a világ legnagyobb hajkutató központját Saint-Ouen-ben, Franciaországban. Több mint 500 kutató dolgozik itt három emeleten, akik új samponokat, kezeléseket, hajformázó termékeket és hajszíneket hoznak létre tudományos vívmányok és a hajtípusok vizsgálatának segítségével. A fogyasztók szépségipari igényeit és törekvéseit figyelembe véve fejlesztenek és alkotnak meg új megoldásokat.
„Az IMT (Innovációs Módszerek és Technológiák) osztályunkon a termékek teljesítményéről és összetételéről gyűjtünk adatokat. Ez teszi lehetővé számunkra, hogy növeljük a kínálatunk minőségét és folyamatosan meg tudjunk újulni. A célunk, hogy még jobbá tegyük a gyártási folyamatainkat és tovább fejlesszük terméktesztelési képességeinket.” – magyarázza el Jérémy Baronnier, a L’Oréal termékfejlesztési igazgatója.
Ahhoz, hogy az élmezőnyben maradhasson, a L’Oréalnak új automatizáló, modellező és értékelő technológiákra van szüksége laboratóriumaiban. Fontos tényezőnek számít az időmegtakarítással (termékfejlesztési ciklusok felgyorsítása, értékes idő felszabadítása a technikusok/mérnökök számára), a feladatok ismételhetőségével és az adatgyűjtéssel kapcsolatos kihívások megválaszolása.
Az innovatív kutatóközpontban a L’Oréal új automatizáló, modellezéshez és érzékszervi értékeléshez szükséges technológiákat telepített a kobotok globális éllovasától, az OnRobot-tól beszerzett robotikai alkalmazások és megoldások integrálásával.
Jérémy Baronnier a telepítésről elmondta: „Már körülbelül tíz éve dolgozunk a feladatok robotizálásán, de most először adtunk kobotokat az infrastruktúránkhoz. Egyértelmű volt, hogy az OnRobotot választjuk, főként az RG6 és RG2-FT grippereik miatt. Egy agilis és rugalmas rendszerre volt szükségünk, a kobotok segítségével pedig könnyebben, gyorsabban és hatékonyabban tudunk megfelelni az újonnan felállított követelményeknek.”
Az RG6 gripper optimális rugalmasságot biztosít a hajtípusok vizsgálata során a fogóeszköz méretének és praktikus használhatóságának köszönhetően, és a tesztminták egyszerű megfogásával és elengedésével jelentősen képes felgyorsítani a folyamatot. A habok elemzéséhez pedig az RG2-FT gripper nyújt kiváló megoldást, mivel érzékelő-képességéből adódóan kitűnő erővezérléssel, valamint a megfelelő robosztussággal rendelkezik a tárgyak kezeléséhez.
Egy kobotot különféle célokra lehet alkalmazni, attól függően, hogy mire van szüksége a laboratóriumnak, illetve mire képes az adott OnRobot gripper. Így a L’Oréal pontos mérési egységekkel állíthatja be például a kívánt erővezérlés, vagy a 3D kezelés paramétereit. Egy gripperrel az elvégzett feladatok megtöbbszörözésére is lehetőség nyílik. Továbbá, akár 100 mozdulat és 3-4 program előzetes rögzítése is egyszerűen megoldható anélkül, hogy módosítást kellene véghezvinni az alkalmazásban.
„A Gyorscserélőnek köszönhetően könnyedén válthatunk a két gripper között anélkül, hogy időt pazarolnánk el. Az OnRobot megoldásainak legfőbb előnyeit a könnyű használhatóság, a rugalmasság, és a teljesítmény jelentik” – mondja Jérémy Baronnier. „Úgy tudjuk meggyorsítani az innováció ütemét, hogy közben nem kell megváltoztatnunk a teljes infrastruktúránkat. Az OnRobot egyszerre teszi lehetővé számunkra, hogy előre lássuk a felmerülő igényeket, és hogy pontos információkat kapjunk a robotok által elvégzett vizsgálatokkal kapcsolatban – és mindezt alacsonyabb költségek mellett.”
Az új kobot-eszközökre való átállás fokozatosan ment végbe, és valamennyi alkalmazott nagyon jól fogadta. A nagyméretű robot-állomások telepítésével ellentétben a kobotok kiegészítik az emberi alkalmazottak munkáját, és azzal, hogy fárasztó feladatok alól szabadítják fel őket, lehetővé teszik számukra, hogy magasabb értékű feladatokkal foglalkozhassanak.
A kobotok integrálásával a L’Oréal javítani tudta alkalmazottainak munkahelyi jólétét, akiknek válláról lekerültek a nehézkes munkák, és így erőforrásaikat nagyobb jelentőséggel bíró feladatokra fordíthatják. Emellett az infrastrukturális változtatásoknak betudható költségek elhagyásával összesen több tízezer eurót takarított meg a vállalat. Végül pedig több területen is javult a teljesítmény, az alkalmazások használata egyszerűbbé vált, és valamennyi üzemeltető emelkedett termelékenységről tudott beszámolni a pontos mérési egységeknek köszönhetően: „Jelenleg 175 formulát tudunk feldolgozni hetente (7 óra, 5 nap). Holnap már 504 formulával dolgozhatunk egy hét során (24 óra, 7 nap)” – mondja Rémi Bonafos, a hajinnovációs módszerek és technológiák szektorának vezetője.
Az OnRobot a L’Oréal kutatólaboratóriumba való megérkezése óta számos egyéb részleg is érdeklődését fejezte ki az új eszközök iránt, nyitottságot mutatva az új perspektívák befogadására.
Az OnRobot rendszereit jelenleg a L’Oréal összes franciaországi haj-laboratóriuma alkalmazza és a tervek szerint nemsokára a határon túli helyszíneken is megindul a telepítés.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb robotikai fejlesztés teszi még könnyebbé az automatizálást
- Együttműködő robotok az autóiparban
- Folyamatos technológiai fejlesztésekkel segítik az automatizációt a PS-nél
- Így működik egy cobot a bútorgyárban
- Mutatjuk a világ legnagyobb teljesítményű elektromos vákuumos gripperét
- Ilyen hatással van a robotika az iparágakra világszerte
- A robotikai automatizálás legújabb trendjei
- Csaknem ezer ipari robotot telepítettek Magyarországon
- Már lehet regisztrálni az OnRobot Expóra!
- Különleges igényű alkalmazások számára tervezett grippert az OnRobot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.