Az SAP SuccessFactorst választotta a Takarékbank
2019-ben zárult le a magyarországi takarékszövetkezetek integrációs folyamata, melynek utolsó fázisában a Takarékbank az országos szervezetének teljes munkaügyi és HR-menedzsment feladatait az SAP SuccessFactors platform segítségével egységesítette.
Ahogy a világban a hasonló szövetkezeti hitelintézetek is erős konszolidáción mentek keresztül, akár a törvényi környezet, akár a versenypiaci körülmények okán, Magyarországon is felgyorsult a takarékszövetkezetek integrációja a 2013-ban meghozott szövetkezeti hitelintézetekről szóló törvény alapján. A takarékszövetkezeti integráció eredményeképpen hét év alatt országos hálózattá bővülő Takarékbanknál 2018-ban érkezett el a pillanat, hogy a jogilag és szervezetileg egy márkanév alá tartozó hálózatot a napi működés szintjén is egységesítsék. A fiókhálózat arculata, a termék- és szolgáltatásportfólió, valamint a különböző online és telebank csatornák összehangolása mellett a csoportszintű integrációt a munkaerő-menedzsment területén is le kellett vezényelni. Száznál is több külön jogi személy, 7000, eltérő környezetből érkező munkavállaló, több mint 60 féle munkaügyi szabályzat, és több mint 2000 különböző pozíció és munkaköri leírás – ezek a számok szemléltetik, hogy milyen komoly kihívás elé nézett a cég belső szervezete. Ráadásul ezek egységesítése, áramvonalasítása, közös rendszerbe terelése úgy kellett megtörténjen, hogy az 1,1 millió ügyfél kiszolgálása egy pillanatra se szoruljon háttérbe, hanem éppen ellenkezőleg: folyamatos szolgáltatásminőség-javulást tapasztalhassanak.
„Természetesen számunkra is nyilvánvaló volt, hogy megfelelő informatikai fejlesztés, és új háttérendszerek felállítása is szükséges a sikeres stratégiai integrációhoz. Ez az átalakulás egy olyan integrált HR platform rendszerbe állítását indokolta, amilyen az SAP SuccessFactors” – mondta Oszlányi Törtel, a Takarékbank HR ügyvezető igazgatója.
A SuccessFactors révén a munkavállalók teljes dolgozói életciklusa hatékonyan menedzselhető a kiválasztástól és az onboardingtól kezdve, az értékelési, képzési és fejlesztési feladatokon át, beleértve a javadalmazási és motivációs rendszereket is, egészen a kiléptetésig, utánpótlásig bezárólag. A rendszer nagy előnye, hogy nem csupán a munkaügyi adminisztrációt csökkenti, hanem kiváltotta a korábbi ragtapasz rendszereket, melyeket nagyon nehéz volt egymáshoz integrálni. A modulok közötti integrációs feladatokat az új rendszer teljes egészében levette a bank válláról, mivel a SuccessFactors összes modulja intelligensen kommunikál egymással. Korábban elképzelhetetlen volt, hogy egy adatot csupán egy alkalommal kelljen felvinni. Most ez az álom megvalósult.
„Noha ezek a fejlesztések 2018-2019 folyamán mentek végbe, olyan előnyöket is biztosítottak számunkra, amelyeknek igazán nagy hasznát 2020-ban, éppen a karanténidőszakban élvezhettük” – magyarázta Oszlányi Törtel. Az országos hálózat belső tájékoztatása, a feladatok virtualizálása és távmunkára való átállás támogatása mellett az SAP SuccessFactors megléte nagyban elősegítette, hogy az ezen időszakban felvett munkatársak onboardingja, illetve az új és meglévő munkavállalók képzése ugyanolyan hatékony legyen, mintha csak egy átlagos évben került volna sor ezekre. A karrier portál tervezésében és megvalósításában, valamint a jelöltek felé irányuló employer branding üzenetek elhelyezésében is támogatták az SAP szakértői a Takarékbank HR csapatát. Az SAP SuccessFactorsban kialakított 11 modul segítségével a körülményekhez – a járványhelyzetben megváltozott életvitelhez és dolgozói igényekhez – való igazodás összehasonlíthatatlanul gyorsabb és egyszerűbb tudott lenni. A távmunka idején sokkal több bizonytalansági tényezőt magában hordozó teljesítményértékelés és -menedzsment is precízebb, tudatosabb lehet, és mindez az elégedettségi felmérésekkel is kimutathatóvá és folyamatában is nyomon követhetővé válik. Ráadásul a Takarékbanknál az SAP SuccessFactors az első olyan felhőalapú rendszer, melyet a teljes cégcsoport használ, immár a legfontosabb modulokkal.
Az SAP SuccessFactors járulékos előnye, hogy külön mobilos alkalmazást nem kellett fejleszteni, mert az automatikusan hozzátartozik a rendszerhez. A jövőben tehát a munkavállalók a mobiljukat a zsebükből előkapva bárhol-bármikor egyszerűen és gyorsan elintézhetik majd a HR ügyeiket. Mindez nagyban hozzájárul az adminisztráció csökkentéséhez HR oldalon, a felhasználói élmény növeléséhez pedig a munkavállalók körében.
A beruházás révén a HR adminisztráció csökkentésében, a folyamatok egyszerűsítésében és a felhasználói élmény fokozásában és összességében a HR folyamatok hatékonyságának növelésében számottevő fejlődés történt. Oszlányi Törtel szerint a cégen belüli működés digitalizációja és az ezzel nyert rugalmasság is már középtávon megtérül, tekintettel a társaság előtt álló további integrációs kihívásokra.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Elérhetővé vált az Oracle autonóm adattárházának új generációja
- A Dell Hybrid Client még nagyobb rugalmasságot nyújt a munkában
- Multicég tért vissza a hazai IT-piacra
- Felhőalapú biztonsági csomagokkal bővült az ESET megújult üzleti portfoliója
- Saját felhője lesz az egyes iparágaknak
- Már a futball is digitalizálódik
- Megoldás a projektek átláthatóságára
- RISE with SAP: új modellben értékesíti üzleti intelligencia termékeit az SAP
- Így virágozhatnak ki a magyar kkv-k
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.