Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az egyedüliként pályázatot benyújtó Karc FM Média Kft.-t hirdette ki nyertesnek a Budapest 95,3 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázaton e heti ülésén. A tanács engedélyezte, hogy egy velencei és egy dunaújvárosi helyi rádió hálózatba kapcsolódjon a budapesti Best FM-mel. A testület a 2020-as adatszolgáltatási kötelezettségek mulasztása miatt bírságokat is kirótt összesen tizenegy rádióra és televízióra.
A tanács megállapította, hogy a Budapest 95,3 MHz körzeti rádiós frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a lehetőségre egyedül pályázó vállalkozás, a Karc FM Média Kft.
A szolgáltatók kérelmére a testület engedélyezte, hogy a Velencén szóló 90,4 Rádió 1 és a dunaújvárosi 93,1 Rádió 1 helyi kereskedelmi rádiók május 5-étől hálózatba kapcsolódjanak a Budapest 99,5 MHz frekvencián sugárzó Best FM-mel, és emiatt 90,4 Best FM és 93,1 Best FM néven sugározzanak, valamint arculatukat is ennek megfelelően változtassák meg. A grémium véglegesítette a Szekszárd 102,5 MHz-re és a Komló 91,4 MHz-re szóló közösségi, valamint a Pápa 95,7 MHz-re szóló kereskedelmi jellegű pályázati felhívásokat. A szekszárdi és a komlói frekvenciákra május 31-én és június 2-án, a pápaira pedig június 9-én lehet beadni a pályázati ajánlatokat. A Médiatanács emellett felkérte az NMHH-t a Budapest 102,1 MHz, a Kalocsa 94,5 MHz, a Dunaföldvár 104,1 MHz, a Tapolca 101,8 MHz, a Veszprém 94,6 MHz, az Esztergom 92,5 MHz, a Szombathely 107,4 MHz és a Zalaegerszeg 92,9 MHz frekvenciaterveinek kidolgozására is.
Az NMHH ellenőrizte a médiaszolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítését a 2020. január 1. és március 31. közötti időszakban. A médiatörvény alapján a médiaszolgáltatók meghatározott köre köteles havonta adatokat szolgáltatni, hogy a Médiatanács ellenőrizhesse a műsorkvótákra vonatkozó előírások betartását. Összesen három rádió és nyolc televízió médiaszolgáltatója nem teljesítette határidőre az adatszolgáltatást, emiatt bírságot kell fizetniük, míg két szolgáltató felszólítást kapott, hogy 30 napon belül tegyenek eleget kötelezettségeiknek. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
- Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.