Eljött a törődő vállalatok kora?
Több mint 150 vállalat bevonásával készült véleményfelmérés arról, hogy napjainkban milyen módon és eszközökkel tesznek a cégek munkavállalóik kiegyensúlyozottságához, jóllétéhez. A Blue Colibri International Kft. adatgyűjtéséből kiderült, hogy a vállalatok kétharmadánál már fut vagy a közeljövőben elindításra kerül egészségprogram, melynek fókusza legtöbb esetben a mozgásra való motiválás és a mentális egészség ápolása.
A tavalyi év februárjáig a vállalatok kommunikációjában nagy hangsúlyt kapott a munkahelyi jóllét, az un. Wellbeing és office branding, továbbá az, hogy milyen rekreációs lehetőségekkel élhetnek egy adott cég dolgozói az irodában. A home office a legtöbb helyen csak korlátozottan volt megoldható, a távmunka és részmunkaidő pedig csak igen kevés munkahelyen volt jellemző. Az elmúlt évben ezen a területen is nagy változás következett be, a munkáltatók ma már új kihívásokkal állnak szemben: a járványhelyzet enyhülésével ismét előtérbe kerülhet ez a fontos téma, hiszen az irodai munkavégzés részben újraindul majd, de sok esetben a homeoffice is a gyakorlatban marad - így új jólléti eszköztárral készülhetnek.
A Blue Colibri véleményfelméréséből az látszik, hogy a már már klasszikusnak tekinthető office branding és wellbeing kulcsszavak helyett egyre nagyobb teret nyer az, hogy a munkavállalók biztonságban érezhessék magukat, törődő vállalatként ítéljék meg a munkáltatóikat. Ezek első körben munkavédelmi és egészségvédelmi intézkedéseket jelentenek, melyek az elégedettség mellett nagyban hozzájárulnak az elköteleződés kialakulásához is. Izgalmas eredmény továbbá, hogy a wellbeingen belüli fókuszok erőteljesen áttolódtak. A kutatás rávilágított, hogy a 2020-as év bizonytalanságai és a hosszú bezártság miatt felerősödött az igény, miszerint az egészségvédelem legfontosabb területe a mentális egészség - ezt a megkérdezettek 82%-a megjelölte célterületként. Ugyancsak a kialakult stressz kezelésének eszköze a mozgás ösztönzése, melyet a munkaadók 77%-a tart kiemelten fontosnak.
A kis-és középvállalkozások, startupok, de multinacionális nagyvállalatok is képviseltették magukat a véleményfelmérésben, változatos szektorokból. Kiderült, hogy kétharmaduk már foglalkozik munkavállalói egészségprogrammal - éppen fut vagy jelenleg áll tervezés alatt. A kitöltők véleménye alapján megerősítést nyert, hogy az egészséggel való foglalkozás és a kellő hatás elérését nem mérhetjük hónapokban. A vállalatok 81%-a folyamatos, egész évben működő és munkavállalók által elérhető programban gondolkozik. Megvalósítás tekintetében a cégek 58%-ban belső erőforrásból építenék fel a keretrendszert és töltenék fel tartalommal, továbbá 44%-ban támogatják a program sikerességét online felületekkel - így a lehetőség akár home office-ból vagy távoli munkavégzés esetén is elérhetővé válik.
A kitöltők között volt a Grundfos, mely vállalat idén tavasszal első alkalommal rendezi meg 30 napos “Mozdulj, Grundfos!” kampányát, melyhez több mint 400 hazai munkavállalójuk csatlakozott, akik 1140 aktivitást hajtottak végre, és a program még csak félidőnél jár. “A kollégáink lelkesedéséből és visszajelzésekből egyértelműen látszik, hogy egy erős, jól működő munkahelyi közösségnek is szüksége van a támogatásra, megerősítésre” - mondta el Briski Melinda, kommunikációs specialista. A Mozdulj, Grundfos! program elsődleges felülete a Blue Colibri App, ahol a programokat, eseményeket, kvízeket és kérdőíveket osztják meg munkatársaikkal és elsődleges kommunikációs felületként használjuk a kampányhónap során. “Nagyszerű látni, hogy vannak csoportok az applikációban, akik együtt teljesítik a napi kihívást és vannak kollégák, akik a kampány hatására vágtak bele végre a mozgással, sporttal kiegészített mindennapokba. Motivációt adtunk számukra, amiért hálásak, mert eddig mindig csak halogatták” - részletezte a kampány fontos eredményeit Briski Melinda.
A Trenkwalder csoport, Közép- és Kelet-Európa egyik vezető személyzeti szolgáltatója is kiemelten fontosnak tartja az egészségségmegőrzés támogatását, különösen - a munkavállalói elköteleződés szempontjából. Májusban sporthónapot hirdettek, mely átütő sikert aratott, a lelki egészség megőrzése érdekében egy új kezdeményezés keretein belül pedig coaching ülésekre járnak a kollégáik. “A sporthónap legfontosabb eredménye számunkra, hogy szervezeti szintű megmozdulást okozott. Az elmúlt három hétben közel 600 eredmény érkezett be akár kilométer, akár perc alapon a különböző sportokban. A sporthónap kommunikációját teljes egészében a Blue Colibri által fejlesztett online platformra tereltük, hiszen a csapat abban is segítséget nyújtott számunkra, hogy egy olyan felületet fejlesszenek le, ahol a kollégák be tudják küldeni az összegyűjtött pontjaikat. Azt gondolom, hogy ez az online felület mindenképp gyorsítja a kommunikációt, esztétikus keretbe van foglalva, és használatának legnagyobb előnye, hogy a határ vele a csillagos ég” - mondta el Médli Katalin, HR Team Lead.
A véleményfelmérés kapcsán megszólalt Márton Katalin, a Praktiker HR és CSR igazgatója is, hiszen a barkácsáruházlánc nagy hangsúlyt fektet a munkavállalói élményre, melynek fontos eleme a dolgozók testi-lelki egészsége. “Már több éve működik nálunk a Számíthatsz ránk! támogató program. Ez egy, a munkavállaló és közvetlen családtagjainak biztosított anonim támogató rendszer. Jogi, pénzügyi, pszichológiai, egészségügyi területen kérhetnek ingyenes, öt alkalmas tanácsadást egy probléma kapcsán” - osztotta meg Márton Katalin. Elmondta, hogy minden munkavállalót minden esetben meghallgatnak, az esetleges problémákra akár egyedi válaszaik is vannak. Többek között ennek is jó felülete a belső kommunikációs applikáció, melyen idén január óta már nem csak munkaügyben, de az egészséget érintő kérdésekben is várják a kollégáik témajavaslatait, melyre beszélgetéseket szerveznek szakértő partnereikkel.
A téma iránt bővebben érdeklődők számára “Útmutató a kiegyensúlyozott munkavállalóhoz” webinar címmel kerül megrendezésre a Blue Colibri csapata szervezésében, ahol Benke Orsolya, a Mindset Pszichológia Terápiás és Tanácsadó Központjának tanácsadó pszichológusa, Gelsei Bernadett döntésmentor és Faragó István okleveles Egészségfejlesztő, a Stressz-M alapítója, a Wellbeing Szövetség elnöke szólalnak majd meg szakmai előadóként. Az ingyenes program részletei és regisztráció az alábbi linken elérhetőek: https://forms.gle/zs4T2CcvG7yxfuty6
Kapcsolódó cikkek
- Markánsan megváltozott az otthoni laptophasználat hazánkban
- A járvány első hulláma alatt is jól teljesített a digitális infrastruktúra
- Karantérkarrier – így dolgozunk COVID alatt
- Ezer darab profi vércukormérőt kap az Országos Mentőszolgálat
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
- A többség a járvány után is otthonról dolgozna
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- Valentin nap Magyarországon: elvárások és a valóság
- A járvány megmutatta: a rugalmas munkaidő és az emberi kapcsolatok a legfontosabbak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.