Szoftverrobotok csökkenthetik a súlyos munkaerőhiányt
A koronavírus-járvány lecsengésével szinte az összes szektorban rendkívül pozitívak a kilátások, ugyanakkor a cégek életét napjainkban a munkaerőhiány nehezíti meg. Ma már viszont sok olyan pozíció létezik, ami nagyon egyszerűen kiváltható szoftverrobotok alkalmazásával. Szőnyi András, a Mortoff üzletfejlesztési vezetője arról beszélt, hogy a technológia különböző applikációk használatában, fájlok konvertálásában, adatfeldolgozásban és komplex riportok generálásában is a vállalatok hasznára válhat úgy, hogy a már meglévő munkatársakkal kreatívabb feladatokat tudnak végeztetni.
A világjárvány tavaly év eleji kirobbanása óta rengetegen képezték át magukat, ami miatt bizonyos, most újrainduló szegmensekben űr keletkezett, míg más területeken már évek óta jellemző, hogy nem találni képzett szakembereket egy-egy állásra. Ugyan a piaci kilátások pozitívak, a legnagyobb kihívást a munkaerőhiány jelenti ma Magyarországon a cégeknek.
Szőnyi András, a mortoff.hu üzletfejlesztési vezetője elmondta: bár évek óta mindenhonnan azt hallani, hogy a robotok idővel elveszik majd a munkánkat, most épp azt tapasztalhatjuk meg, hogy a vállalatok segítségére tudnak lenni.
„Pánikkeltés csupán, hogy a robotok miatt nem lesz majd hol dolgozniuk az embereknek néhány éven belül. Éppen ellenkezőleg: a szoftverrobotok az ismétlődő, monoton, de a hibákat nem tűrő folyamatokat automatizálják, így a felszabaduló munkatársakat sokkal nagyobb kreativitást igénylő feladatokra lehet alkalmazni. Ez nem csak költséghatékony, de gyakorlatilag két legyet üthetünk vele egy csapásra” – magyarázta a szakértő.
Példaként említette, hogy amikor a lyoni takácsok megkapták az első szövőgépeket, tiltakozásul a folyóba dobálták őket, holott az eszközöknek köszönhetően nőtt a kereslet, és nem lett kevesebb munkájuk ezek miatt. Valami hasonló zajlik most is, csak modernebb kivitelben.
Az összes cégnél alkalmazhatók a szoftverrobotok
Becslések szerint a szoftverrobotok piaca az elkövetkező egy évtizedben 35-40-szeresére fog nőni, hiszen egyre több vállalat ismeri fel a technológiában rejlő lehetőségeket.
„A gyárakban már ma is robotok pakolnak A pontból B-be mindent, de ugyanez kivitelezhető az adatok területén is. Tipikus robotfeladat az IT-integráció, a különböző applikációk használata, a fájlok konvertálása, az adatfeldolgozás, -tisztítás, -validálás és hibaazonosítás, a webes adatgyűjtés és elemzés, valamint a komplex riportok generálása is” – sorolta Szőnyi András.
Közölte, hogy ebből fakadóan a szoftverrobotok az összes ágazatban pluszt tudnak adni, hiszen könyvelése mindenkinek van, a kimenő és a bejövő számlákat mindenhol rendszerezni kell, de a HR területén a beléptetéshez és a kiléptetéshez is jól funkcionál.
A szoftverrobotok ismertsége a hétköznapokban még nem nagy, de a technológia a nagyvállalatoknál egyre népszerűbb, és mivel a digitalizáció – a járványnak is köszönhetően – robbanásszerűen fejlődik, a közeljövőben várhatóan egyre több cégnél lehet majd ezzel találkozni.
A Mortoff UiPath nevű, ezen a téren piacvezető cég platformjára fejleszti a szoftverrobotokat, melyek igény esetén öntanulóvá is tudnak válni. A cég több mint 17 éve segíti ügyfeleit abban, hogy magas színvonalú, innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal jelenjenek meg a piacon. Tevékenységük a tanácsadástól a fejlesztésen és a tesztelésen keresztül a teljes projektmenedzsmentig terjed. Céljuk ügyfeleik támogatása a digitális átalakulásban, melyhez közel 150 fős szakértői csapatuk biztosítja a szükséges szakmai tudást.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.