Az NMHH együttműködik a cseh társhatósággal
Elfogadta egy gyöngyösi frekvenciapályázat tervezetét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület emellett elvégezte egy pápai frekvenciapályázat alaki vizsgálatát, és döntött négy vidéki pályázati eljárás nyerteséről is.
Rádiós pályázatok
A grémium döntött a Szekszárd 104,5 MHz, a Salgótarján 99,3 MHz, a Szentes 104,3 MHz és a Keszthely 92,2 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatairól: a nyertes e pályázati eljárások tekintetében az egyedül pályázó Karc FM Média Kft..
A tanács elfogadta a Gyöngyös telephelyű kisközösségi médiaszolgáltatási lehetőség használatára vonatkozó pályázati felhívásának tervezetét, a dokumentum az NMHH honlapján péntektől olvasható.
A Pápa 95,7 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásban a grémium elvégezte a benyújtott ajánlat alaki vizsgálatát, és hiánypótlásra szólította fel az egyedüliként pályázó Pápai Platán Nonprofit Kft.-t.
Médiafelügyeleti döntések
A váci Dunakanyar Rádió szolgáltatójára 100 ezer forintos bírságot rótt ki a testület, mivel a szolgáltató megszakította a sugárzást: március és április több napján sem volt hallható a rádió.
A FIX rádió szolgáltatójára összesen 40 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt, saját készítésű műsorszámot és közszolgálati műsor tett közzé a vizsgált márciusi adáshéten. A tanács továbbá figyelmeztette a Tamási Rádió, a Sárvár Rádió, a szolnoki 102,4 – Best FM és a Rádió Most Kaposvár szolgáltatóit, amiért eltértek szerződéses vállalásaiktól: a rádiók kevesebb a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort közvetítettek, a magyar és külföldi zenék aránya sem volt megfelelő, valamint kevesebb szöveget és közszolgálati műsort adtak le, mint azt szerződésük szerint kellett volna.
A testület a szankciók alkalmazásakor most is figyelembe vette, hogy a pandémia idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek – például a helyi jellegű műsorszámokkal kapcsolatos vállalásaik teljesítésekor.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A cseh társhatóság, az RRTV két, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Comedy Central szolgáltatója nem sértette meg a cseh jogszabályokat, míg a Film Mánia igen. Előbbi a Family Guy című sorozatot, utóbbi pedig Az ígéret szép szó című filmet korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. Mivel a magyar jogszabályok alapján mindkettőt 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatták volna a csatornák, a társhatóság felhívta a szolgáltatók figyelmét arra, hogy tegyenek eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre. A Film Mánia megsértette a cseh törvényeket is, mivel a vulgáris és sértő szóhasználat miatt a film 13 óra 15 perckor nem kerülhetett volna adásba.
Kapcsolódó cikkek
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.