Online csereprogramokkal pöröghet fel az 5G telefonértékesítés
A felhasználók többsége 5G kompatibilis mobilra cseréli telefonját az elkövetkező 24 hónapban. Kedvezményért cserébe közülük sokan visszaadnák régi készüléküket a szolgáltatónak, de azok közül még kevesen látják az üzleti lehetőséget.
Többek között a Covid-járvány hatására 2020-ban 10,5 százalékkal csökkent az okostelefonok piaca, azonban 2021-ben 11 százalékos bővülésre számíthatnak a szolgáltatók. Az eladás fő motorját az 5G telefonok jelentik, melyek a várakozások szerint 35 százalékot hasítanak ki a teljes értékesítésből (forrás: Gartner).
Az Ericsson Mobilitási Jelentése szerint 2021 végére 580 millió 5G előfizetés lesz, az elmúlt évben 160 mobilszolgáltató indította el vagy építette ki 5G szolgáltatásait. Magyarországon a hazai mobilszolgáltatók Budapesten, a nagyobb vidéki városokban és a Balaton környékén kezdték el 5G hálózatuk építését.
Miután a járvány hatására digitális platformokra került át az értékesítési folyamatok jelentős része, a Blancco tanulmánya most megvizsgálta, hogy az online értékesítés hogyan befolyásolja a szolgáltatók által kínált csereprogramokat. Kiderült, hogy noha a fogyasztók többsége sohasem vett korábban részt online csereprogramban, nyitottak az ötletre.
Bizalom építésére lesz szükség
A mobilszolgáltatók részéről azonban további biztosítékokra lesz szükség, hogy növeljék a fogyasztók elköteleződését. A kutatás szerint az internetes csereprogramok sikerét növelné a nagyobb átláthatóság és a megfelelő adatkezelés, a válaszadók 31 százaléka ugyanis aggódik amiatt, hogy a használt mobiltelefonon maradó adatai rossz kézbe kerülhetnek.
A vásárlási szokások változása az előttünk álló 5G váltással együtt inflexiós pontot jelent a mobilszolgáltatók, kereskedők és OEM gyártók számára – mondja Russ Ernst, a Blancco termék és technológiáért felelős ügyvezető alelnöke, aki szerint a csereprogramok fontos szerepet játszanak a fogyasztók aktivizálásában, a használt okostelefonok pedig újabb bevételi forrást jelentenek a szolgáltatók számára.
A 6000 fogyasztó megkérdezésével végzett kutatásból kiderült, hogy a fogyasztók többsége szerint egy online csereprogram kényelmes lehet, és az is, hogy megfelelő biztosítékokkal meggyőzhetőek arról, hogy részt vegyenek egy ilyen programban. Az 5G telefont vásárló fogyasztók 41 százaléka részt venne egy ilyen programban, további 31 százalékuk pedig meggondolná a lehetőséget.
Kapcsolódó cikkek
- 2022 végére a világon eladott minden második okostelefon 5G-s lesz
- realme 5G csúcstalálkozó
- Az új okostelefonok iránti igény és az 5G fűti a távközlési szektor reklámköltéseit
- Így vásároljunk mobiltelefont idős hozzátartozóinknak karácsonyra
- Az Ericsson 190 millió 5G előfizetést jósol 2020 végére
- Újabb 5G-képes okostelefont hoz Magyarországra a Huawei
- Okostelefonként és tabletként is használható a Mate Xs
- Szupergyors fotózás a Sony új készülékével
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy S20
- A Samsung 6,7 millió felhasználója élvezhette tavaly az 5G élményt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.