Magyar innováció segít megtartani a borok minőségét
A Press Air Kft. prémium sűrített levegő és nitrogén szolgáltató központ nyerte el a közönségdíjat a 2021-es Magyar Ipari Célgép Nagydíjon, melynek eredményhirdetését múlt héten tartották a városligeti Millenium Házában. A cég díjnyertes nitrogéngenerátorának köszönhetően a csavaros zárt dugóval ellátott borok esetében kizárt az oxidáció, így az átlagosnál hosszabb ideig őrzik meg a minőségüket. A magyar szakértők által kifejlesztett termék ráadásul könnyen szállítható és üzembe helyezhető.
Június 28-án hétfőn a városligeti Millenium Házában rendezték meg a Magyar Ipari Célgép Nagydíj 2021 díjátadó szakmai napját, a Gépész Szalont. Az ország legnagyobb ipari célgép versenyére 74 pályázat érkezett, az erőműmosó célgéptől a túródesszert-gyártósorig számos hazai fejlesztésű innovatív mérnöki munka mérette meg magát az idei kiírásban.
A közönségdíjat és a Chemplex felajánlásából a vele járó egymillió forint értékű hajtástechnikai eszközbeszerzési keretet a Press Air Kft. prémium sűrített levegő és nitrogén szolgáltató központ érdemelte ki speciális nitrogéngenerátorával.
A cég számára azért is volt remek lehetőség a versenyen való részvétel, mert szerették volna megmérettetni magukat, azt pedig külön örömként könyvelték el, hogy a Chemplextől vehették át a díjat, hiszen hajtóműveiket és villanymotorjaikat egyaránt jól tudják hasznosítani.
Nem tud a bor oxidálódni
Deseő László, a cég ügyvezetője elmondta, nem először készítettek testreszabott összeállítást, ahol a megfelelően méretezett kompresszor, a hozzátartozó levegőkezelő berendezések, az összes szerelvény, a vezérlés és az elektromos táplálás egy rendszerben van összeszerelve az ügyfél igényei szerint.
„Minden egység szállítható, ide-oda helyezhető, mindössze annyi a teendő vele, hogy elektromos hálózatra kell csatlakoztatni majd elindítani a berendezést. A megoldás azért is népszerű, mert ha valaki külön-külön műszaki berendezéseket vásárol, akkor azt próbajáratni és összehangolni szükséges, ami sok esetben nem olyan könnyen oldható meg. A komplett egység könnyen szállítható, rugalmasan telepíthető, mindössze annyi a teendő vele, hogy elektromos- sűrített levegő- és N2 hálózatra kell csatlakoztatni majd elindítani. A megoldás azért is népszerű, mert ha valaki külön-külön berendezéseket vásárol, akkor a szükséges rendszereket ki kell építeni és összehangolni, ami sok esetben nem olyan könnyen oldható meg” – magyarázta a szakértő.
Mint mondta, a borászatok számára azért is ideális a Plug & Work rendszer, mert bemutatásra, próbaüzemre könnyűszerrel el lehet vinni, akár kölcsönözni is lehetne. Kérdésre válaszolva közölte, a nitrogénhasználat a borászatban relatíve újdonság, csupán 5-6 éve alkalmazzák azt szélesebb körben.
„A csavaros zárt dugó egyre inkább szorítja ki a parafa dugót a piacról, előbbihez pedig viszonylag könnyedén tartozékul lehet illeszteni a nitrogénszolgáltató berendezéseket. Előbb a bort kell a tárolóba helyezni, majd a tetejére néhány köbcenti nitrogént, és ezt követően kerül rá a kupak. A nitrogénre azért van szükség, hogy a borhoz ne férjen hozzá a levegő és ne tudjon oxidálódni, hiszen az minőségromlással jár. Ezzel a módszerrel hosszú időre meg lehet őrizni a borok aromáját. A rendszer biztosítja továbbá a felhasználó berendezések minőségi sűrített levegővel történő ellátását és nem utolsó sorban az energiahatékony üzemeltetést” – mutatott rá. Deseő László szót ejtett arról is, mostanáig az volt a bevett szokás, hogy a hordókat azonnal utántöltötték annak érdekében, hogy kerüljön be oxigén. Szintén elterjedt megoldás volt eddig, hogy úszó fedelet helyeztek a nem hordó alakú tárolókba. A magyar innovációval viszont mostantól jóval egyszerűbb dolga lesz majd a borászoknak.
Szeretnék a magyar fejlesztőket megismertetni a nagyközönséggel
A cég portfóliójába tartozik a sűrítettlevegős-rendszerek távfelügyelete is. Deseő László közölte, majdnem minden gyár használ ilyet, a technológiai soraikat ezzel üzemeltetik, de egy-egy rendszernek a meghibásodása, ideiglenes leállása is nagyon súlyos károkat tud okozni főként az autóiparban, ahol a vállalatok óránként beszállításokra is szerződnek.
A Press Air Kft. elektronikus adatátvitel útján messziről figyeli ezeket a berendezéseket, nem tud ugyanis minden gyár specialistát alkalmazni. A cég tehát távirányításban monitorozza a szenzorokat és más mérőeszközöket, meghibásodás esetén pedig azonnal javítják a keletkezett hibát.
Az ügyvezető azzal zárta szavait, a jövőben szeretnék minél szélesebb körben megismerteti munkáikat a laikusokkal. Mint fogalmazott, a világ abba az irányba megy, hogy rendkívül fejlett szolgáltatásokhoz olcsón és könnyen hozzá lehet jutni, de a legtöbben nem tudják, ki fejlesztette ki azokat, milyen életpálya áll a szakemberek mögött.
Deseő László ugyanakkor pozitívumként értékeli, hogy a legjelentősebb állásbörzéken a fiatalok már nem főként a multikra kíváncsiak, hanem az iránt érdeklődnek, hol tudnának kiteljesedni, hol tudnák az elképzeléseiket megvalósítani.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB megoldása segíti egy kertészeti üzem növekedését
- MI, AR, VR, drónok és robotika a biztosítók szolgálatában
- A big datától a gépi tanulásig
- A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
- Az élénkülő verseny miatt gyors ütemben terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás
- Környezetbarát és biztonságos a jövő fűtési technológiája
- Globális megoldás teszi biztonságosabbá az öregedő infrastruktúrákat
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.