Digitális Biztosító DJP-partner-védjegyet nyert az Allianz Hungária
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kezdeményezésére tavaly novemberben indított Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy-program célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a korszerű és kimagasló minőségű digitális szolgáltatásokra, és növelje bizalmukat, ösztönözze őket azok használatára. A pályázaton elnyert Digitális Biztosító DJP-partner-védjeggyel az Allianz Hungária egy újabb elismeréssel gazdagodott a digitális megoldásokat és az ügyfélélményt célzó fejlesztéseket illetően.
A hazai biztosítói piacon az Allianz Hungária az elsők között vezette be azokat a digitális technológiákat, amelyek egyszerűbbé, kényelmessebbé, gyorsabbá és nem utolsó sorban papírmentessé teszik az ügyintézést, valamint az értékesítési folyamatokat. Az Allianz ügyfelei – a biztosításkötéstől kezdve, a kárügyintézésen át a szerződés- és dokumentum kezelésig – számos, folyamatosan bővülő lehetőség közül választhatnak, így egyszerűbben és gyorsabban intézhetik ügyeiket. Az ügyfelek ajánlatot kérhetnek és kiszámolhatják lakás-, gépjármű- vagy utasbiztosításuk díját, szerződésüket pedig a nap bármely szakában megköthetik online.
Magyarországon elsőként az Allianz Hungária vezetett be olyan mobilalkalmazást, amely az életbiztosítások esetében mesterséges intelligencia segítségével végzi el a szigorú jogszabályi előírások szerinti ügyfél-átvilágítást. Így az életbiztosítási szerződés megkötéséhez és a későbbi ügyintézéshez nem szükséges már személyes találkozó, a My Allianz Tokennel mindent elvégezhetnek az ügyfelek otthonról, könnyen és kényelmesen, digitálisan. Az életbiztosítási szerződések nagy része többszereplős, ezzel a megoldással minden érintett azonosítani tudja magát, és mindenki digitálisan alá tudja írni a szerződést.
Az Allianz ügyfeleinek arra is lehetőségük van, hogy online jelentsék be kárukat, amennyiben lakás- vagy gépjármű-biztosításukkal kapcsolatos káresemény történik. Sőt, az elektronikus ügyintézés azt is lehetővé teszi, hogy a kárbejelentéshez – akár utólag is – dokumentumokat és fényképeket csatoljanak, mindezt pedig akár mobiltelefonjukról is megtehetik, kötöttségek nélkül. Lakás- és gépjármű-biztosítások esetén lehetőség van a kárszemlét élő videós online kárfelvétellel elvégezni, így a szakértővel sem kell személyesen találkozni. A kárfelvételre akár a kárbejelentéstől számított 2 órán belül sor kerülhet, megegyezés esetén pedig akár 24 órán belül megtörténhet az kifizetés.
Az online kárstátuszkövető alkalmazás a lakás- és gépjármű-kárrendezés még egyszerűbb és kényelmesebb nyomon követését teszi lehetővé, mindössze négy lépésben. A kár aktuális státuszának változásáról az Allianz Hungária Zrt. ügyfelei e-mailben vagy sms-ben értesülnek.
Az Allianz Ügyfélportálon keresztül az ügyfeleknek lehetőségük van kivétel nélkül mindent elintézni: kezelhetik vagy módosíthatják szerződéseiket, rendezhetik a biztosítási díjaikat, itt nézhetik meg a biztosítással kapcsolatos üzeneteiket és egyéni dokumentumaikat is, illetve online igényelhetnek dokumentummásolatot kötvényeikről.
„A Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy-program és az Allianz célja is az, hogy megbízhatóságot sugározzon a privát és vállalati ügyfelek irányába. A Digitális Biztosító DJP-partner-védjegy egy újabb biztosítékot jelent ügyfeleinknek, hogy bizalommal használják, és éljenek digitális szolgáltatásainkkal. Az Allianz Hungáriánál mindannyian azért dolgozunk, hogy ügyfeleink érezzék, hogy a folyamatosan megújuló, digitális megoldásainkkal és termékeinkkel gondoskodunk róluk és a jövőjükről” – hangsúlyozta Dorn Gabriella az Allianz Hungária marketing és kommunikációs vezetője a védjegy kiérdemlésével kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.