Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje
Az ABB a világ egyik legnagyobb elektromos buszflottáját kiszolgáló, nagy teljesítményű töltési infrastruktúra tervezésére, szállítására, tesztelésére és üzembe helyezésére kapott megbízást.
A projekt keretében az ABB nagy teljesítményű töltési infrastruktúrát szállít ahhoz az 1000 elektromos járműből álló buszflottához, amely naponta 50 000 utast szállít Katar-szerte.
Katar azt a célt tűzte ki, hogy a közösségi közlekedésben működő buszhálózata esetében az elektromos hajtás részarányát 2022-re 25%-ra, míg 2030-ra 100%-ra emeli. E terv keretében az emírség egy ütemben a világ egyik legnagyobb, e-buszokra épülő hálózatát kívánja kiépíteni.
A Mannai Trading Company-val, az infrastruktúra fejlesztésért felelős hatósággal, az Ashghallal, valamint a flottaüzemeltetővel, a Mowasalattal együttműködve az ABB nehézgépjármű-töltőberendezéseket tervez, illetve telepít Katar-szerte több helyszínen: négy autóbuszgarázsba, nyolc buszállomáson és 12 metróállomáson. A projekthez 3 évre szóló szerviz-megállapodás is tartozik.
Frank Muehlon, az ABB E-mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiájával összhangban arra törekszünk, hogy a technológia élvonalába tartozó, intelligens töltési megoldásainkkal elősegítsük, hogy a járműflottákkal ki tudják aknázni az e-mobilitásban rejlő lehetőségeket. Mivel a világ a zöld buszflották megvalósítása felé tart, így a megoldásainkkal azon a téren is élen járunk, hogy világszerte segítjük a nagyvárosokat és a régiókat megismerni az elektromos hajtás elő-nyeit, és bemutatni számukra, hogy az miként segíti elő az áttérést a tisztább és zöldebb közlekedési megoldásokra.”
A projekt keretében az ABB több mint 125 MW töltési kapacitást, 1300 járműtelepi töltőcsatlakozót és 89 pantográfos töltőt szállít. Az utóbbiak közül négy mobil kivitelű lesz. Ezzel a Mowasalat teljes elektromos buszflottájának feltöltése biztosítható éjszaka, a járműtelepen való parkolás közben, míg üzem közben, a pantográfos töltők biztosítanak az üzemeltetők és az utasok számára egyaránt kedvező, gyors és kényelmes töltést, az utasforgalom megzavarása nélkül.
Az ABB olyan adatkapcsolatot és interfészeket is szállít, amelyekkel a töltési infrastruktúra működése összekapcsolható és integrálható a Mowasalat flottairányítási rendszerbe (Mowasalat Fleet Management System), így biztosítva a flottaüzemeltetés folyamatos optimalizálását a hét minden napján. A flottairányítási rendszerbe történő integráláson túl, a töltők csatlakoznak az ABB Ability felhőre is, így biztosítva lesz az infrastruktúra 400 paraméteren alapuló távoli ellenőrzése és diagnosztizálása is. Ez a teljes körű megoldás maximalizálja az üzemidőt és a hatékonyságot, illetve megbízható töltési infrastruktúrát biztosít az utazóközönség számára is.
Dr. Saad Ahmed Ibrahim Al Mohannadi, a Public Works Authority ‘Ashghal’ elnöke így nyilatkozott: „Katar már eddig is fontos lépéseket tett az éghajlatváltozás ellensúlyozására és a fenntarthatóság támogatására. Ennek keretében különböző helyi programokat és kezdeményezéseket indítottunk el, és hozzáláttunk a zöld közösségi közlekedési megoldások bevezetéséhez is. Katar ambiciózus célokat tűzött ki a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén, és jelentősen hozzájárul a klímaváltozás mérséklését, illetve az ahhoz való alkalmazkodást célzó világméretű törekvések sikeréhez is. Az e-mobilitási infrastruktúra kiépítése Katarban szintén ezeket a célokat szolgálja. A projekt kapcsán azért választottuk partnerünknek az ABB-t, mert osztja a zöldebb jövő megteremtésére vonatkozó jövőképünket, és olyan szaktudással rendelkezik, amely hatékonyan támogatja Katar környezetvédelmi és közösségi közlekedési céljainak elérését. Nagy várakozással tekintünk az ABB-vel folytatott együttműködés elé."
Az ABB globális vezető szerepet játszik az elektromos járművek infrastruktúrája terén; a töltési és villamos energetikai megoldások teljes palettáját kínálja az elektromos autókhoz, hibrid buszokhoz, hajókhoz és a vasúti járművekhez. Az ABB 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és azóta több mint 85 országban több mint 400 000 elektromos járműtöltőt, köztük több mint 20 000 egyenáramú villámtöltőt és 380 000 váltóáramút értékesített, beleértve a Chargedot által forgalmazott termékeket is.
Az ABB nagy teljesítményű töltőit már telepítették sok buszdepóban és a világ számos nagyvárosában is. Az ABB berendezései töltik Németország első, a Hamburger Hochban AG üzemeltetésében lévő elektromos buszflottáját is. Az ABB legutóbb a milánói közlekedési vállalat, az ATM San Donato járműtelepére terve-zett kísérleti programhoz szállított töltőberendezéseket.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentős összefogás az e-mobilitás és a fenntarthatóság jegyében
- E-közlekedéssel erősítenek a svájci nagyvárosok
- Fenntarthatósági terve 30%-os energiamegtakarítást hoz az ABB gyárnak
- Itt az ABB ingyenes ROI kalkulátora
- Tervezd meg a világon az első elektromosjármű-emojit
- Az ABB felvásárolja az ASTI Mobile Robotics Group-ot
- ABB: Erős teljesítmény egy fellendülő negyedévben
- Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre
- Az ABB megoldása segíti egy kertészeti üzem növekedését
- Az ABB a Formula-E világbajnokság New York-i versenyén mutatja be az e-mobilitás jövőjét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.