A Cisco AppDynamics az alkalmazások használatát kutatta
A Cisco AppDynamics közzétette „App Attention Index” kutatássorozatának legújabb jelentését. Ebből kiderül, hogy a koronavírus-járvány kezdete óta a fogyasztók kiemelt mértékben támaszkodnak az alkalmazásokra és a digitális szolgáltatásokra. A világszerte több mint 13 ezer válaszadó digitális viselkedését vizsgáló tanulmány rávilágított, hogy a felhasználók egyre inkább zéró toleranciát tanúsítanak a nem, vagy nem megfelelően működő alkalmazásokkal szemben.
Nem számít, hogy az alkalmazáson belül van-e a baj – például lassan betöltő oldalak, állásidő vagy biztonsági hibák – vagy olyan külső tényezők okozzák azt, mint a rossz internetkapcsolat, a lassú fizetési kapuk és egyéb technikai problémák. A fogyasztók szemében nincs különbség, a fennakadásokért az alkalmazást, illetve az azt üzemeltető céget, brandet (márkát) teszik felelőssé.
- Az emberek 72%-a véli úgy, hogy az adott cég vagy brand felelőssége a digitális szolgáltatás vagy applikáció hibátlan működésének biztosítása.
- 92%-uk elvárja, hogy a digitális szolgáltatások megbízható és konzisztens teljesítményt nyújtsanak.
Az alkalmazásélménybe fektető márkák nyerik el a felhasználói hűséget
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége (85%) számára a mindennapok elengedhetetlen részévé váltak digitális szolgáltatások, és 84 százalékuk szerint ezek a szolgáltatások segítettek átvészelni a világjárványt. Ebből következően a fogyasztók lojalitása közvetlen kapcsolatban áll azzal, hogy melyik márka fektetett be jelentős mértékben digitális szolgáltatásainak fejlesztésébe a pandémia idején.
- 67%-uk lojálisabb lett az olyan márkákhoz, amelyek a világjárvány idején kivételesen magas minőségű digitális szolgáltatás biztosítottak.
A márkák csak egy esélyt kapnak a „teljeskörű alkalmazásélmény” megteremtésére
A válaszadók jelentős hányadának (61%) örökre megváltoztak a digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásai. 73% gondolja úgy, hogy még ha az élet vissza is tér a normális kerékvágásba, továbbra is támaszkodni fognak a világjárvány idején igénybe vett digitális szolgáltatásokra. Ez azt jelenti, hogy nem fog megszűnni az IT szakemberekre nehezedő nyomás: ahogy a digitális szolgáltatások az alkalmazások révén egyre egyszerűbben elérhetők a fogyasztók számára, úgy váltak egyre komplexebbé a szolgáltatásokat nyújtó cégek szempontjából. Az alkalmazások hátterében álló, multicloud környezetekben működő komplex modern architektúrák esetében kulcsfontosságú az átláthatóság: annak érdekében, hogy az IT részlegek képesek legyenek akár kódszinten is látni és optimalizálni a folyamatokat és a fogyasztók valóban hibátlan digitális szolgáltatást tapasztaljanak.
A kutatás módszertana
A kutatás több mint 13 ezer fogyasztó megkérdezésével készült az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Indiában, Japánban, Oroszországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben. A kutatást az Insight Avenue végezte 2021 júniusában.
Kapcsolódó cikkek
- Online szakikereső a bankomtól? – a magyar ügyfelek hallatták hangjukat
- A Cisco új hibrid felhőinnovációkat jelentett be
- Új funkciókkal bővült a kommunikációs nehézséggel élőket segítő AVAZ app
- Angol nyelvtanítás játékosan, interaktív meséken keresztül
- A legfrissebb esport hírek érhetők el a Samsung és az upday új alkalmazásával
- A Cisco bemutatta a Webex legújabb innovációit
- Mi tartja még életben a vezetékes telefont?
- A munkavállalók 84%-a hibrid munkavégzést szeretne
- A vidék elektronikus fizetéssel kapcsolatos helyzetét vizsgálta az EFISZ
- A mobil- és internetbanki szolgáltatásokat hasonlított össze a Deloitte
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.