Újabb rekordokat döntött az olimpia nézettsége

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 14. 10:24

A Discovery az ingyenes és fizetős televíziós csatornákon keresztül széles körben közvetítette az olimpiai játékokat, miközben a digitális felületeken minden pillanatot elérhetővé tett. Ez a megközelítés tovább növelte az olimpia európai közönségét, és rekordot hozott a digitális elérésben is. A versenyeket Európában több mint 372 millióan követték a televízióban és digitális platformokon, a Discovery digitális előfizetéses szolgáltatásaira a 2018-as pjongcsangi téli olimpiai játékokhoz képest pedig majdnem háromszor annyian iratkoztak fel.

Az olimpia több mint 372 milliós európai nézettsége több mint 10 százalékkal haladja meg a 2018-as pjongcsangi téli olimpia adatát. Több mint 175 millióan – 13-szor többen, mint 2018-ban – a Discovery televíziós és digitális közvetítését követték, a versenyeket további közel 200 millióan pedig olyan partner műsorszolgáltatóknál nézték, amelyekkel – többek közt 45 szabadon fogható nemzeti műsorszolgáltatóval – a Discovery Európa-szerte licenc-megállapodásokat kötött.

 

Magyarországon az Eurosport1 a magyar sikersportágak közvetítései mellett komoly figyelmet fordított a tradicionális olimpiai sportágakra is. Az Eurosport2 a tokiói játékok során pedig legfőképpen a magyar sportolók versenyzésére koncentrált. A minden pillanatot lefedő olimpiai közvetítés érdekében az Eurosport a Discoveryvel partnerségben álló tévészolgáltatóknál összesen hét exkluzív pop-up csatornát is indított, különféle sportágakra specializálódva összesen több száz órányi élő közvetítéssel. 

 

Tokiót már az első streaming olimpiának nevezik: a Discovery digitális platformjain – a discovery+ és az Eurosport előfizetéses szolgáltatásain – 1,3 milliárd percnyi olimpiai tartalmat fogyasztottak el. Ez 21-szer több, mint a 2018-as téli olimpián, egy felhasználó pedig átlagosan 60 százalékkal több percet nézett a tokiói olimpiából, mint a pjongcsangiból. A Discovery első nyári olimpiai közvetítésének nézettségi eredményei jól illusztrálják, hogy a világ legnagyobb eseménye iránt továbbra is széles körű az érdeklődés Európa-szerte. A nézők erős vágya, hogy saját, személyre szabott élményt teremtsenek maguknak, és kiválasszák, mit szeretnének nézni az összes sportesemény, nemzeti hős és inspiráló történet közül.

 

 

Itthon az Eurosport Facebook oldalán kínált extra digitális tartalmakat: minden nap végén élő elemző műsorokat láthattak a nézők, ahol a kommentátorok és szakértők mellett olimpiai és világbajnokok beszélték meg a nap eseményeit. A műsorban Szabó Gábor, Ajkler Zita, Szabó Petra és számos jól ismert Eurosport kommentátor és szakértő elemzett, akikhez többek között Horváth Mariann hatszoros világbajnok vívó és Köves Gabor, a magyar Davis Kupa kapitánya, volt olimpikon is csatlakozott.

 

A helyi időzóna miatt Európában nem hagyományos esti főműsoridőben mentek a közvetítések, ennek ellenére a lineáris televíziós nézettségi adatok nagyon erősek voltak az északi piacokon, ahol a Discovery ingyenesen fogható csatornákon mutatta be a játékokat. Az olimpia lemagasabb közönségaránya az északi régióban 86% volt, a játékok teljes ideje alatt a közvetítések Norvégiában és Svédországban 80% feletti közönségarányt hoztak. Az Eurosport fizetős televíziós hálózatán 42%-kal javult a közönségarány 2018-hoz képest.

 

„A Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal 2015-ben kezdődött partnerségünk óta a Discovery elkötelezett abban, hogy új közönségeket bevonzva növelje az olimpia nézettségét Európában. A világjárvány okozta jelentős kihívások ellenére sikerült megvalósítanunk ezt az ambíciót: rekordot döntöttünk az elérésben, és a Discovery által bevont több mint 45 licencpartnerrel együtt új közönséget hoztunk a téli és nyári olimpiai játékokra – mondta Jean-Briac Perrette, a Discovery International elnök-vezérigazgatója. – Külön köszönöm ezt kiváló csapatunknak, akik példátlan körülmények között, nagyszerű partnereinkkel, a NOB-bal és az Olympic Broadcasting Services-szel együtt fáradhatatlanul azon dolgoztak, hogy a játékokat ilyen sikeresen eljuttassák a közönséghez Európa-szerte.”

 

„A Discovery számára megtiszteltetés, hogy rekordszámú emberhez juttathatta el ezt a különleges olimpiát Európa-szerte és a digitális platformokon is. Páratlan a szakértelmünk a sporttörténetek elmesélésében a pályákon és azon kívül is, és ezzel minden platformon szórakoztattuk és elkápráztattuk a közönséget – mondta Andrew Georgiou, a Discovery sportért felelős elnöke.  – A legjobban ahhoz értünk, hogy a sporton keresztül növeljük a közönséget és az elkötelezettséget – különösen, mivel látjuk, hogy a discovery+ révén olyan platformot használtunk, amely tömeges elérésével új, másfajta fogyasztók bevonzására is alkalmas. A kevesebb mint hat hónap múlva esedékes 2022-es pekingi játékok tervezése már javában zajlik. A záróünnepségen megtörtént az átadás Párizsnak, és ezzel megteremtődött az a kiemelkedő lehetőség, amit az igazán közel megrendezendő olimpia jelent” – tette hozzá Georgiou.

 

Az ingyenes Eurosport.com és annak helyi oldalai is napi látogatottsági rekordot döntöttek, háromszor nagyobb eléréssel, mint a 2018-as pjongcsangi téli olimpia hasonló napi adatai. Az Eurosport olimpiai közvetítéseit több mint 47 millió egyedi látogató követte az olimpia 17 napja alatt, és az oldalmegtekintések és a videóindítások száma több mint kétszeresére nőtt az előző téli olimpiai játékokhoz képest. A magyar Eurosport.hu is gazdag tartalmat – szakértői elemzéseket és exkluzív videókat – kínált az olvasók számára az olimpia alatt.

 

A Discovery 50 európai országban, 11 nemzeti kiadásban, 19 nyelven közvetítette a 2020-as tokiói olimpiai játékokat, és már a 2022-es pekingi téli olimpiára és a 2024-ben Európába – Párizsba – visszatérő olimpiai játékokra készül: a discovery+ és az Eurosport digitális szolgáltatásai  lesznek azok a platformok, amelyek Európában az olimpia minden kihagyhatatlan pillanatát megmutatják.

 

Jegyzet: Az adatok a július 21-augusztus 8. közötti időszakra vonatkoznak.

Kulcsszavak: olimpia Discovery

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

2024. április 27. 13:59

A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek

Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.

2024. április 27. 12:10

Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra

A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.

2024. április 27. 10:21

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre

17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.

2024. április 26. 17:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50