A magyar Prefixbox termékkeresője ott van a nemzetközi élvonalban
A magyar Prefixbox szemantikus keresőmotorja és termékkereső moduljai kiemelt szolgáltatói elismerést kaptak a most megjelent Gartner 2021 Market Guide for Digital Commerce Search tanulmányban, ami az e-kereskedelmi kereső szektorban zajló trendeket és innovatív megoldásokat veszi górcső alá.
A Gartner elemzése szerint a perszonalizáció, a mesterséges intelligencia (AI) által javított relevancia és a szemantikus keresés azok a kulcstrendek, amelyek által az e-kereskedelmi piac vezetői versenyelőnyhöz juthatnak. Ezek mindegyike megtalálható a Prefixbox keresőmoduljaiban, az „Autocomplete”, a „Kapcsolódó Keresések” és a „Szemantikus Keresőmotor” termékekben, amelyek mind egy részletes keresőanalitika platformra épülnek.
Az „Autocomplete” modul az AI-alapon működő természetes nyelv feldolgozó és felismerő rendszer (Natural Language Processing (NLP) és Natural Language Understanding (NLU)) segítségével ad személyre szabott termékjavaslatokat. A „Szematikus keresőmotor” pedig lehetővé teszi az ekereskedők számára, hogy jobban megértsék vásárlóikat, és egyre relevánsabb javaslatokat biztosítsanak a termékek újra-rangsorolása, finomhangolása, a fejlett szinonimakezelés és az elgépeléseket kezelő „Speller” funkció segítségével. Ezen kívül a keresőmotor rendelkezik termékpromóció (merchandising) funkcióval, egy „Brand Promotion” nevű beépített hirdetési platformmal, amely a webáruházak és a márkák együttműködését teszi lehetővé a bevétel növelése érdekében, és vizuális kereséssel is. A Prefixbox termékek teljesítményét A/B teszt funkció támasztja alá és robusztus keresőanalitika platform támogatja őket.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a Gartner elismerte jövőbe mutató munkánkat. A termékkeresés egyrészt rendkívül hatékony eszköz a kereskedők számára az ajánlatuk fejlesztéséhez, másrészt a vásárlók folyamatosan növekvő elvárásai következtében rohamosan fejlődik ez az iparág. Mi arra törekszünk, hogy a lehető legjobban ki tudjuk szolgálni a kereskedők igényeit, sőt, túlszárnyaljuk az elvárásaikat, ezért töltöttünk nagyon sok időt a „Szemantikus keresőmotor” kifejlesztésével, amely az egyik legjobb a piacon” – összegzi Simon István, a Prefixbox alapítója és ügyvezető igazgatója.
Mivel a hatékony termékkereső alapvető fontosságú a webáruházak versenyképességének megőrzéséhez, az e-kereskedők nem hagyatkozhatnak többé a platformjaikba beépített keresőkre, hanem az erre szakosodott kereső szolgáltatók innovatív megoldásait kell alkalmazniuk. A SaaSmodellben működő cégek – mint a Prefixbox példája is mutatja – gyorsabban képesek fejleszteni, jobban lépést tudnak tartani a piaci trendekkel és a vásárlók növekvő igényeivel az intelligens termékkeresés iránt, mivel a webáruházak gyorsan és egyszerűen bevezethetik ezeket a megoldásokat, hosszadalmas fejlesztési munka nélkül.
Kapcsolódó cikkek
- Befektetést kapott a webáruházak keresőjét forradalmasító magyar startup
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
- Új keresőmotort használ a Bónusz Brigád
- Mi érdekelte leginkább a magyarokat az idei évben?
- 2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok
- Karanténba zárja jövőre a nem biztonságos oldalakat a Google
- A Google 4,3 millió weboldalt büntetett meg tavaly
- AI-szakértő veszi át a Google keresési részlegét
- A Microsoft a Google-lel együttműködve veszi fel a harcot a bosszúpornó oldalakkal
- A Google eltávolítja a bosszúpornó oldalakat a keresőből
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.