Okosabbá vált Pepper robot

forrás: Prím Online, 2021. október 3. 14:19

Egy hazai fejlesztésnek köszönhetően okosabbá vált Pepper robot. A humanoid robot eddig csak a „megtanult” információs készletéből tudott válaszokat adni, ám mostantól az olyan valós idejű információkkal is képes segíteni, amelyek a folyamatos változó adattartalmú, élő információs rendszerekből származnak, mint például a pillanatnyi árukészlet. Így Pepper bevethető már áruházi eladóként is, igaz, a terméket még nem tudja a vásárlóknak átnyújtani.

Az itthon főként ügyélszolgálati munkákban, egyszerű kérdések megválaszolására, információadásra alkalmazott Pepper robottal lassan kiskereskedelmi boltok ügyélterében is találkozhatunk, hiszen egy új fejlesztésnek köszönhetően még több helyen segíthet hús-vér kollégáinak. Az üdvözlésen túl a robot segíthet a cipőválasztásban, egy szerszám megtalálásában vagy akár helyettesítő termék ajánlásában is.

 

Pepper robotot a Netlife Robotics „Shopmanager” fejlesztése összeköti a háttér informatikai rendszerekkel, így a robot valós idejű információk alapján tud szóban válaszolni, információt közölni. Így például arról is, hogy az áruházban melyik polcon található a meghirdetett termék vagy a robotnak felmutatott, felismert termékhez hol talál kiegészítőket vagy helyettesítő megoldást a vásárló, és az mennyibe kerül.

 

 

Az e fejlesztéssel felruházott Pepper már áruházi segítőként dolgozik: egy orosházi gépészeti és szaniter kereskedésben az előre megírt algoritmus segítségével válaszol az információt kérő vásárlóknak, és azt is megmondja, hogy a kiválasztott terméket hol találják az érdeklődök a bolton belül. A kiválasztott árut ugyanakkor nem tudja „kézbe adni”, de mások ajánlásainak, tapasztalatainak megosztásával, akár felolvasásával többletinformációt képes nyújtani.

 

Mind több helyen segíthet a robot

Pepper robot egyre jobban hozzátartozik a mai magyar modern épületek, szolgáltatók ügyfélteréhez. A barátságos kinézetű, 1,5 m magas robottal találkozhatunk bevásárlóközpontban, szállodában, orvosi rendelőben is. A robotot alkalmazó cégek jellemzően azért döntenek e megoldás használata mellett, hogy megkönnyítsék kollégáik megterhelő, gyakran monoton munkáját, és újfajta, modern ügyélélményt adjanak vásárlóik számára.

 

A Netlife Robotics az elsők között hozta be és alkalmazta itthon Peppert, valamint megtanította magyarul, „élőszóban” kommunikálni a humanoid robotot, és mind új fejlesztésekkel aknázza ki a technológiában rejlő lehetőségeket.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01