Budapesten fejleszt a világ legnagyobb üveggyártója
A Magyarországon 15 éve jelen lévő, a speciális kerámia és üveg technikával készült, a mobil telefonok kijelzőjétől kezdve az űrállomások üvegéig számos terméket - köztük a törhetetlen Gorilla Glass-t, vagy a Pfizer vakcina fioláihoz használt Valor Glass-t - előállító Corning hazai leányvállalata felelős az EMEA régió számviteli, pénzügyi folyamataiért, illetve egyre több globális szolgáltatást is immár a budapesti iroda biztosít a cégcsoport számára. Ennek köszönhetően folyamatosak a fejlesztések az éves szinten több mint 2,5 milliárd forint árbevételű, az amerikai gyártóóriás egyik legfontosabb pénzügyi szolgáltató központjaként működő Corning Hungary-nél, ahol a robotikai innovációk mellett a tehetséggondozás kapja a legnagyobb hangsúlyt.
„A Corning innovatív iparágakban van jelen a termékeivel, ami megköveteli azt, hogy a technológiáink, a szakembereink fejlesztését kiemelten kezeljük. Nincs ez másképp a számvitellel, könyveléssel, adózással összefüggő feladatokat ellátó hazai leányvállalatánál sem, amely New York és Sanghaj mellett immár a cég harmadik legfontosabb központja a világon. 15 év alatt egy kis létszámú helyi bázisból mostanra 125 főt foglalkoztató céggé fejlődtünk, ami nem valósulhatott volna meg a folyamataink automatizálása, a tehetséges magyar pénzügyi szakemberek, köztük kiemelten a női munkavállalók alkalmazása, folyamatos képzése nélkül.” – hangsúlyozta Csuhaj Katalin, a Corning Hungary Adatfeldolgozó Kft. ügyvezető igazgatója, aki 2017-es kinevezése óta az első magyar női vezetője a hazai leányvállalatnak.
Csuhaj Katalin elmondta, hogy a digitális átalakulás élére állva a kezdettől fogva arra törekedtek, hogy a mesterséges intelligencia megoldások alkalmazásával növeljék a magyar leányvállalatnál a szolgáltatásaik gyorsaságát, és a produktivitást, illetve az ügyfélélmény színvonalát. Ennek meglett az eredménye. Az elmúlt öt évben 50 százalékkal nőtt a feldolgozott tranzakcióik száma az azt megelőző időszakhoz képest, valamint ezzel párhuzamosan összesen közel 500 ezer munkaórát spóroltak meg a feladatok elvégzése során. Mindezzel pedig a Corning globális teljesítményére is komoly hatást gyakoroltak, ami magával hozta a digitalizációt érintő befektetéseik erőteljes növelését a budapesti központban.
Hasonlóképp gondolkoznak a tehetséggondozás fontosságáról a magyar lányvállaltnál, ahol a vállalati kultúra fontos eleme a fiatal szakemberek támogatása, hogy széles körű, naprakész üzleti tapasztalatokat, ismereteket szerezhessenek meg, és karrierterveiket a cégen belül valósítsák meg. Mindennek részeként női vezetői programot indítottak, amely azt a célt szolgálja, hogy a pénzügyi területen dolgozó női munkavállalóik egyéni fejlesztésekkel, coachinggal és a kapcsolatépítési lehetőségeik szélesítésével előre lépjenek, illetve vezetői pozíciókat tölthessenek be.
Csuhaj Katalin szerint a Corning hosszútávon épít a magyar humánerőre és az itt megszülető, illetve megvalósuló technológiai újításokra, ami azért is fontos jelzés a hazai piacnak, mert egy olyan, biztos alapokon álló, értékteremtő és családiasan működő vállalatnak dolgozhatnak a munkavállalók, ahol nyitva áll előttük az út, hogy Budapestről nemzetközi karriert építsenek.
Kapcsolódó cikkek
- Felavatták az SEG Automotive új magyarországi telephelyét
- 6 milliárdos bevétellel számol idén az egyik magyar techcég
- Energiahatékonysági és környezetvédelmi díjakat vett át a Körber
- Óriásakvizíció a mikromobilitási piacon: A TIER felvásárolta a nextbike-ot
- A teljes papírmentesség nem reális cél a következő 10-20 évben
- Újra a Microsoft Magyarország lett a tech szektor legvonzóbb munkahelye
- Ismét a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- Idén is a legvonzóbb munkahelyek között a Vodafone
- A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei
- A MI egyre elterjedtebb a toborzásban, de a személyes találkozót nem válthatja ki
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.