Okoseszközzel erősít a DACHSER
Egész Európában, így Magyarországon is új eszközök kísérik mostantól a DACHSER szállítmányait, az új kézi szkennerek – SAM (Short distance Assistance Mobile) - segítségével jelentős mértékben csökkent a logisztikai cég papírfelhasználása, egyszerűbb és gyorsabb lett a szállítások mindennapi adminisztrációja, követése. A jövőben az eszközök online összeköttetésben lesznek a tervezőprogramokkal, amelyek valós forgalmi adatok alapján és nyitva tartási idők figyelembe vételével egy algoritmus segítségével tervezik majd meg az útvonalakat.
Idén összesen 114 európai állomáson 8 800 SAM típusú kézi szkenner állt munkába, beleértve a magyar DACHSER telephelyeket is. A nagyértékű fejlesztés a Liegl&Dachser Short Distance 2.0 elnevezésű projekt keretein belül történt, amely a belföldi disztribúció fejlesztését tűzte ki célul. A sofőrök új SAM típusú kézi szkennerre történő cseréje több szempontból is megreformálja a szállítási folyamatokat: felgyorsult a küldemények kezelése, valamint a támogatási funkciók is javultak, a szkennelés mellett telefonhívásokat is bonyolíthatnak készülékkel, sőt, a jövőben a gépjárművezetők a diszponensekkel és egy biztonyos idő után egymással is beszélni tudnak majd a chatfunkció segítségével. A technológia sokkal korszerűbb, mint a korábbi, és a szállítmány információ is részletesebb. Az új eszköz kezelése rendkívül felhasználóbarát, ezáltal nagy népszerűségnek örvend a gépjárművezetők körében. A visszajelzések alapján a szkennerrel élmény a munka, gyorsabb a rakodás és az ügyfelek oldaláról is nagyobb az elégedettség.
„Olyan korábban nem elérhetõ funkciók jelentek meg, mint például a fotók készítése, amely jelentősen megkönnyíti a mindennapi ügymenetet, sőt, lehetőség van a készülék adatait az irodából is frissíteni, amely leegyszerűsíti a kommunikációt a gépjárművezetőkkel. Az eszköz adminisztrálása és konfigurálása is könnyebb, ezért az ehhez kapcsolódó IT támogatás is fejlődött” - tette hozzá Brandhuber Ákos, Operations manager, Liegl&Dachser Kft. Pilisvörösvár.
A jelenlegi szoftver magában hordozza a további fejlesztések lehetőségét, így újabb funkciókkal bővülhet a rendszer a közeljövőben. A tervek szerint az eszközök online összeköttetésben lesznek a tervezőprogramokkal, amelyek valós forgalmi adatok alapján GPS-koordinálták és nyitva tartási idők figyelembe vételével egy algoritmus segítségével tervezi majd meg az útvonalat.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.