Százmillió fékvezérlő elektronika Budapestről a balesetmentes közlekedés szolgálatában
Az elmúlt húsz évben százmillió fékvezérlő elektronikát gyártott le a Continental technológiai vállalat budapesti gyára, melynek termékei és mobilitási megoldásai szerte Európa útjain hozzájárulnak a balesetmentes közlekedéshez. A mérföldkő nem csupán a vállalat, hanem a Magyarországon készült, a mindenkori csúcstechnológiát képviselő termékek történetében is kiemelkedő teljesítménynek számít.
„Az elkövetkező években is mindent megteszünk, hogy közel ilyen volumenben biztosítsunk fékvezérlő elektronikát a biztonságos, valamint az autonóm mobilitás megvalósításához” – mondta el Dapsy Zoltán, VED gyáregységvezető. „Az elektronikus fékvezérlő elektronikák gyártása a budapesti gyárunk stabilitásának egyik meghatározó alapja. Két évtizede – amióta elkezdtük a gyártását – ez a termék adja az árbevétel meghatározó részét, és ezáltal hozzájárul a gyár versenyképes és fenntartható működéséhez. A munkatársaink szakértelmének segítségével legyártott százmilliós darabszám egy fontos mérföldkő, amely jól mutatja, hogy ezek a termékek megállják helyüket egy igen erős piaci versenyben is” – tette hozzá Dapsy Zoltán.
Jelenleg 1,2 milliárd autó közlekedik a világon. Még ha feltételezzük is, hogy a 100 millió legyártott elektronikai termékünk egy részét már kivonták a forgalomból, akkor is elmondható, hogy a föld járműparkjának 5-6 százaléka Budapesten gyártott fékrendszerrel közlekedik. Ez egy nagyon jelentős lépés ahhoz, hogy megvalósuljon a Continental által célul kitűzött VISION ZERO, vagyis a balesetmentes közlekedés a jövőben.
„Nagyszerű érzés és büszkeség számunkra, hogy mi gondoskodunk ezeknek az autóknak az utasbiztonságáról, ami akár százmillió élet megóvását is jelentheti. A feladatunk középpontjában a biztonságos és kényelmes közlekedést célzó fejlesztések és a környezetszennyezést csökkentő innovatív megoldások állnak. Gratulálunk minden munkatársunknak és köszönjük, hogy a minőségtudatos munkájukkal és szakértelmükkel hozzájárultak a 100.000.000. fékvezérlő elektronika sikeres legyártásához” – emelte ki Dr. Keszte Róbert, a budapesti Continental ügyvezető igazgatója.
Csúcstechnológia és innovatív termékek
A fékezés kritikus része a közlekedés biztonságának, ezért a fékrendszernek kiemelt minőségi és megbízhatósági követelményeknek kell megfelelnie. A Continental elektronikus fékrendszerei nagy teljesítményű fékezési képességet, valamint stabilitást biztosítanak minden helyzetben és időben. Ezenkívül a Continental moduláris és méretezhető, úgynevezett Future Brake and Motion Systems rendszert fejlesztett, mely a bonyolult „fékezési folyamat” során számos különféle, külső és belső érzékelő jelforrás feldolgozásával biztosítja a legbiztonságosabb módját a jármű mozgásának és sebességének szabályozására.
A jövő gyára Budapesten
A Continental budapesti telephelyén a jövő mobilitása számára az önvezető, internetre csatlakozó és elektromosan meghajtott járművek legfontosabb komponenseinek előállítása történik. A gyár innovatív és csúcstechnológiákat alkalmazó gyártási megoldásait és kimagasló eredményeit az elmúlt években is már többször elismerték: 2019-ben, majd ezt követően 2020-ban és 2021-ben is elnyerte az Év Gyára díjat, 2020-ban az Év beszállítója díjjal ismerték el, továbbá hazánkban évek óta Ipar 4.0 mintagyárként vállal szerepet a hazai gazdasági szereplők technológiai felzárkóztatásában.
A budapesti Continental gyár kezdetben komfort-elektronikai termékek gyártásával foglalkozott, majd folyamatosan új termékcsoportokat vezetett be, mint például a 2001 óta gyártott kiváló minőségű fékrendszer vezérlőelektronikák, melyek óriási sikert hoztak. A cég az elmúlt négy évben eredményesen tovább bővítette termékpalettáját az internetes kommunikáció és infotainment területén, ami telematikai vezérlőegységek, kijelzők és multimédiás eszközök, valamint műszarfalak gyártását jelenti. Emellett a cég harmadik pillére az elektromobilitás, teljesen elektromos meghajtású és hibrid járművek invertereit és vezérlését gyártják, például a „World Car of the Year 2019” nyertesének, a Jaguar I-Pacenek a teljesítményelektronikája is Budapesten készül. Ugyancsak itt gyártják a világ első szériában gyártott 48V-os BSG termékeit, melyekkel 20%-os károsanyag kibocsátás érhető el, minimális költségnövekedéssel.
Kapcsolódó cikkek
- Három elismerést kapott a Continental veszprémi gyára decemberben
- Konferencia a Széchenyi István Egyetemen: fókuszban az autonóm járművek
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
- Előre jelzi a zöldhullámot a legújabb bécsi közlekedési app
- Így előzhetőek meg a vadbalesetek
- Az esélyegyenlőségre hívja fel a figyelmet a Continental és a SUHANJ! Alapítvány együttműködése
- A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét
- A Continental szemléltette milyen lesz a jövő járműveinek beltere
- Hogyan tudunk egyszerre pénzt spórolni és a környezetet is védeni?
- Autonóm mobilitás: a jövő közlekedése rendkívül összetett
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.