Egy igazi magyar vezércsel: a multinacionális szoftvercég harcba száll a magyar tehetségekért
A nagykanizsai Sakk Klub közel egy évszázados hagyományát kívánja újraéleszteni a nemzetközi szoftver óriás, a finn TUXERA. A multinacionális szoftvercég névadó szponzorként száll partiba, hogy a minőségi sakkozás feltételeit javítsa, ezzel segítve lokálisan és országosan a tehetséggondozást, a nemzetközi körforgásban való részvételt és nem utolsó sorban a tehetségek felkutatását - a magyar agyat.
A most aláírt névadó szponzori szerződéssel a sakk klub és a finn cég határozott idejű, három évre szóló együttműködés alapjait fektette le. Az egyesület új neve: TUXERA-Aquaprofit Nagykanizsa Sakk Klub.
A nagykanizsai Sakk Klub számtalan hazai és nemzetközi megmérettetésben jeleskedett, a csapat és a játékosok mindig a legjobbak között voltak, 13-szoros magyar bajnoki címet értek el. Eredményeinek köszönhetően több magyar és külföldi élvonalbeli játékos igazolt története során rövidebb vagy akár hosszabb időszakokra is Kanizsára, a csapatot erősítette többek között az indiai világbajnok, Viswanathan Anand, az olimpiai bajnok Portisch Lajos és aktív korában a világ legjobb női játékosa Polgár Judit is.
Az 1200 évre visszatekintő táblajáték a megszállottak sportja. Sportértéke mellett azonban szórakozás és hobbi. A mai kor technológiai fejlettségének megfelelően online és offline formában egyaránt népszerű: klasszikus példája a gépek és az emberi agy harcának. A rendszeres sakkozás hozzájárul az agy működésének fenntartásához, fejlesztéséhez. A korai, gyerekkori kezdés páratlan lehetőséget biztosít a fiatal tehetségek fejlesztésében – miközben az időskori sakk hozzájárul a demencia megelőzéséhez és az egészséges agysejtek termeléséhez.
A finn TUXERA IT-tárolástechnológiai és hálózatátviteli vállalat 2021 óta van jelen a magyar piacon, IT befektetőként vásárolt fel magyar céget, és Tuxera Hungary Kft. néven kezdte meg működését. A TUXERA alapítója és elnöke Szakacsits Szabolcs kiemelten fontosnak tartja, hogy a magyar tehetségek és ezáltal a magyar kutatás-fejlesztés is kiérdemelje rangját és minél több elismerést kapjon nemzetközi színekben: „Magyar programozó matematikusként és fejlesztőmérnökként az elmúlt 3 évtizedben megtapasztaltam, hogy ott a helyünk a nemzetközi élmezőnyben. Szeretném, ha minél több magyar siker születne, amellyel hozzájárulhatunk egy fenntartható világhoz és ehhez a sakk magyar mesterei és az utánpótlás egy elengedhetetlen feltétele a jövőnknek. A nagykanizsai klub szponzorációjával egy régi álmom valósult meg, a szülővárosomban tudom újrakezdeni azt a munkát, amelyet nemzetközileg megalapoztam.”
Nádasi Tamás, az Aquaprofit Zrt. elnöke, a nagykanizsai Sakk Klub elnöke a 3 éves együttműködésben számtalan lehetőséget lát: „Talán véletlen egybeesés, de 2024-ben Magyarország rendezheti a nemzetközi sakkolimpiát, amely új színteret adhat a hazai utánpótlásnak, fiatal tehetségeknek. A TUXERA szponzorációja lehetővé teszi számunkra, hogy az elkövetkezendő években mind helyi, hazai és nemzetközi szinten is tovább fejlődjünk”.
Kapcsolódó cikkek
- Az oktatás nagyágyúival érkezik Polgár Judit Világsakkfesztiválja
- Magyarországon terjeszkedik a piacvezető, finn multinacionális IT-cég
- A jövő innovátorait hozza Budapestre az idei Világsakkfesztivál
- Kaszparov és Polgár Judit beszélgetésével jön az online térbe költöző Világsakkfesztivál
- Kockázatelemzőkkel és informatikusokkal sakkozott az olimpiai női sakkválogatott
- Látás- és hallássérültek sakkja a Világsakkfesztiválon
- Világsakkfesztivál - negyedszer
- Kínában is bevezetik Polgár Judit oktatási programját
- Világos és sötét - regény nemcsak sakkozóknak
- Először győzött le profi sógijátékost egy számítógép
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.