Az első hidrogénüzemű vonat Bajorország számára
Március 15-én a Siemens Mobility és a Bayerische Regiobahn (BRB) képviselői Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter és Christian Bernreiter bajor közlekedési miniszter jelenlétében lízingszerződést írtak alá Bajorország első hidrogénüzemű vonatának innovatív prototípusára vonatkozóan. A szerződéskötésre az összes résztvevő által 2021 júliusában aláírt szándéknyilatkozatot követően került sor.
- A Siemens Mobility a legújabb generációs hidrogénvonatot szállítja
- Kísérleti tesztek 2023 közepétől a Bayerische Regiobahn útvonalain
- Aiwanger gazdasági miniszter: "A szerződés Bajorország hidrogénstratégiájának fontos eleme"
- Bernreiter közlekedési miniszter: "Iránymutató projekt a klímasemleges vasúti közlekedés felé vezető úton Bajorországban"
A legújabb generációt képviselő kétkocsis hidrogénüzemű szerelvényt 2022 tavaszán mutatják be a nagyközönségnek. A vonatot többek között az Augsburg-Füssen útvonalon fogják tesztelni 2023 közepétől. A kísérleti üzemet a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúti hálózatán kezdetben 30 hónapra tervezik. A vonat várhatóan 2024 januárjában kezdi meg az utasforgalmi üzemet.
Hubert Aiwanger, bajor gazdasági miniszter elmondta: "A zöld hidrogén az átfogó klímavédelem kulcsfontosságú pillérévé válik a közlekedés, az ipar és az energia területén. Gazdasági és energiaügyi miniszterként örülök, hogy a bajorországi hidrogénstratégiánk egyre inkább képes konkrét kérdéseket kezelni. Ez a vonat fontos része a hidrogénmeghajtásal történő közlekedés felé mutató stratégiának, ezért is támogatjuk ezt a projektet. Meggyőződésem, hogy a zöld hidrogén meghajtással képesek leszünk jelentősen csökkenteni a szennyezőanyag-kibocsátást a teherszállításban és a vasúti közlekedésben, és ezzel hozzájárulhatunk a dekarbonizációhoz. Ily módon csökkenthető az energiaellátástól való egyoldalú függés is, és ez a modell a világ számos régiójában is elterjedhet."
Christian Bernreiter, bajor közlekedési miniszter hangsúlyozta: "Őszinte örömömre szolgál, hogy ezt az innovatív technológiát hamarosan Bajorországban is bevezethetjük és működés közben tesztelhetjük. Szorosan együttműködünk partnereinkkel ennek a projektnek a megvalósításban, mert meg vagyunk győződve arról, hogy a hidrogénmeghajtás is hozzájárulhat a vonzó, sőt klímasemleges vasúti személyszállítás kialakításához. Célunk, hogy ezt legkésőbb 2040-ig elérjük. Bajorország számára a kísérleti projektre költött több millió eurós támogatás több mint jó befektetés."
Albrecht Neumann, a Siemens Mobility Gördülőállomány területének világszintű vezetője: "A Mireo Plus H a legújabb generációs hidrogénüzemű vonatunk. Nagy hajtóerővel, kiváló gyorsulási képességgel és kiterjedt üzemi lehetőségekkel rendelkezik. Ez gyorsabbá, hatékonyabbá, környezetbarátabbá és kényelmesebbé teszi a vasúti közlekedést. A hidrogénmeghajtás a vonatok kibocsátásmentes, korszerű meghajtási formája, amely karbonmentessé teszi a vasúti közlekedést, és jelentősen hozzájárul klímacéljaink eléréséhez."
Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn ügyvezető igazgatója elmondta: "A Bayerische Regiobahn a bajor lakosság megbízható mobilitási partnerének tekinti magát, és szeretne számukra klímabarát szolgáltatást nyújtani a mindennapokban. Gondolunk azonban a jövőre is, és örömmel segítünk a holnap mobilitási irányvonalának meghatározásában.
A projekt előkészítése során nagy erőfeszítéseket tettünk és nagybizakodással nézünk a vasúthálózatunkban lefolytatandó tesztüzem és a hidrogéntechnológiának a vasúti ágazatban történő alkalmazása során megszerzendő know-how elébe. A Transdev Csoporttal, amelyhez tartozunk, és a teljes helyszíni csapatunkkal közösen a lehető legjobban készítjük elő a projektet, hogy biztosítani tudjuk a jövő évi zökkenőmentes tesztelés megkezdését."
A hidrogénüzemű vonatot a Siemens Mobility Mireo Plus platformján fejlesztik. A hidrogénmeghajtás fő alkotóelemei a tetőre szerelt üzemanyagcellák. A rendszer részét képezi a padló alatti akkumulátorok legújabb generációja, amelyeket az akkumulátor-specialista Saft szállít. A hidrogénmeghajtású vonat a sikeres Mireo regionális vonatplatform adaptációja, amelynek akkumulátoros és hagyományos elektromos meghajtású változata is elérhető. A vasúti közlekedésben használatos alternatív meghajtások fejlesztése a Siemens Mobility átfogó fenntarthatósági törekvéseinek része. A vállalat úttörő szerepet játszik a fenntartható mobilitás területén.
Kapcsolódó cikkek
- Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Zöldségtermesztés bárhol, bármikor
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- Éjjel-nappal tiszta áramot biztosít a világ legnagyobb úszó naperőműve
- Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete
- Épületautomatizálás egyszerűen
- Matrica helyett digitális utastájékoztatás Bécs új metrószerelvényein
- Digitális vonatvezérlő rendszer a frankfurti metrónak
- A Siemens új alkalmazása gördülékennyé teszi az üzemek helyszíni karbantartását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.