Ezrek látogattak el a hibrid Műegyetemi Állásbörzére
Várakozásokon felül teljesített az 51. Műegyetemi Állásbörze, amely közel 20 ezer látogatót vonzott a két nap alatt. Legtöbben az interaktív programokat keresték fel a több mint 2000 négyzetméteres területen, ahol csaknem 150 kiállító várta a pályakezdő fiatalokat.
Közel 20 ezer látogató volt kint a helyszínen, a legforgalmasabb órákban több mint 4 ezren érdeklődtek állások iránt. A muegyetemiallasborze.hu oldalon a jelenlegi állás szerint közel 500 új regisztráció történt, de ez folyamatosan növekszik, hiszen az állásajánlatok a rendezvényt követően is aktívak.
Célirányos álláskeresők, kéznél az önéletrajz
A legnagyobb kereslet az informatikai, villamosmérnöki és gépészmérnöki állások terén volt, azonban számtalan más és színes palettájú állásokra is jelentkezhettek az érdeklődők. Az összes kitelepülő cég elsődleges célja a munkaerőtoborzás volt, és csak másodlagos az ismeretség szerzése, ami azt bizonyítja, hogy elegendő betöltésre váró pozíció van.
„Öröm az, hogy a látogatottságunkat mérve bebizonyosodott, érdeklődők is bőven akadnak. Több kiállító is jelezte, hogy az elmúlt évekhez képest, most sokkal célirányosabban keresték fel őket a látogatók. Felkészültek voltak, a legtöbben önéletrajzzal és kérdésekkel érkeztek. Sok cég egyéni rekordokat döntött látogatottságban és állásjelentkezésben egyaránt. Volt olyan, aki ősszel már biztosan nagyobb standdal érkezik a börzére. Illetve, amit sokan kiemeltek, hogy különösen örültek a látogatók sokszínűségének” – mondta hozzá Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezető igazgatója.
Podcastot is indítottak
Az idei Állásbörzének több újítása is volt, mind a bevezető kampányidőszakban, mind a helyszínen. Idén előszőr csendült fel a börze rádió, ahol közérdekű közleményeket és rádióspotokat hallhattak a résztvevők, de elindították a Keress jól! című podcast csatornát is, amelyben egyetemi professzorokkal, volt egyetemi hallgatókkal és céges partnerekkel beszélgettek a sikerről.
„Közel ezres hallgatottságot ért el eddig a podcast, a stúdió egyébként ki is települt a börze első napján, ahol újabb felvételek készültek a kitelepülő cégek és hallgatói szervezetek képviselőivel. A tavalyi börzéhez hasonlóan idén is kivetítettük az online előadásokat, hogy a helyszínen résztvevők is láthassák és hallhassák ezeket. Ami viszont újdonságnak számít, hogy először szerveztünk helyszíni interaktív előadásokat” – mondta Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezető igazgatója, aki hozzátette nagyon jó visszhangja volt a megváltozott arculatnak is.
„A látogatók és kiállítók szerint is szükséges volt már a váltás. Olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy nagyon fiatalos és modern, sokaknak tetszett a színösszeállítás is. A legfrappánsabb visszajelzés az volt, hogy akár közösségépítő ereje is lehet az új arculatnak és logónak.”
Érdemes most is felnézni az Állásbörze honlapjára, mert jelenleg 1747 aktív állásajánlat van, ezekre eddig 2527 jelentkezés történt. A tervek szerint a börze ősszel folytatódik.
Kapcsolódó cikkek
- 51. alkalommal, hibrid változatban rendezik meg a Műegyetemi Állásbörzét
- A fizetés miatt váltanának a legtöbben munkahelyet
- A pandémia után is elvárás marad a home office
- A terjedő távmunkavégzés egy lépés a globális munkaerőpiac felé
- A Műegyetem mesterképzései újból az élen
- A jövőbiztos energiaellátást kutatja a BME és az MVM
- Átlag feletti jövedelemre számíthatnak a BME-n végzettek
- Ezeket a készségeket várják el a cégek a jelentkezőktől
- Hazánkban elsőként a Műegyetemen indul űrmérnök és építmény-informatikai képzés
- A MI egyre elterjedtebb a toborzásban, de a személyes találkozót nem válthatja ki
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.