Jelentős energiamegtakarítást kíván elérni a snackgyártó Fiorentini
Európa egyik vezető keksz-, gabonapehely- és puffasztott rizs gyártója, a Fiorentini az ABB Ability Energy Manager-t választotta az új, fenntartható, 56 000 négyzetméteres, trofarellói (Olaszország) gyártóüzeme teljes elektromos energiaelosztásának vezérlésére. A rendszer telepítése támogatja a Fiorentini ambiciózus fenntarthatósági vállalásait, amelyek célja az energiafogyasztás évi 400 000 kWh-val történő csökkentése.
Az Ability Energy Manager közel 100 intelligens eszközt felügyel az egész gyárban, és egy valós idejű digitális ikermodellt biztosít az összes kritikus energiaelosztó és fogyasztási pont állapotának, valamint a gyárban lévő kritikus eszközök teljesítményének távoli felügyeletéhez. Az összes eszköz teljes körű láthatósága lehetővé teszi a Fiorentini számára, hogy megalapozott döntéseket hozzon a gyártósorok teljesítményéről és energiafogyasztásáról, maximalizálja az energiamegtakarítást, és a lehető legnagyobb mértékben fenntarthatóvá tegye a gyár működését.
Luca Perri, a Fiorentini gyár üzemeltetési vezetője így nyilatkozott: „Az ABB-től beszerzett, új, digitális platformunkkal napi szinten készíthetjük el a költségtervet, hogy számszerűsítsük a valós idejű energiafogyasztást; ez lehetővé teszi számunkra az energiaforrások és eszközök optimális elosztását, ami segít teljesíteni az ambiciózus energiamegtakarítási céljainkat.”
Az üzem folyamatos áramellátásának biztosítása érdekében az ABB Emax 2 típusú, légszigetelésű megszakítókat is szállított. Az Emax 2 megszakítók a legújabb IEC szabványoknak megfelelő, nagy teljesítményt nyújtanak, és zökkenőmentesen integrálhatók az összes automatizálási és energiagazdálkodási rendszerbe. PR332 típusú kioldóegységekkel szerelt Tmax XT öntöttházas megszakítók is beépítésre kerültek a fejlett védelem és a korai hibaészlelés érdekében.
Davide Selvatico, aki a Visio, a Fiorentini energiaszolgáltató vállalatának energiafogyasztási adatelemzője, megállapította: „A távfelügylet hatékonysága és a mérőrendszerek megbízhatósága teljes rálátást biztosít a telephely mindenkori teljesítményére. Az energiafelhasználás folyamatos ellenőrzése a teljes üzem, az egyes részlegek és fogyasztási központok szintjén együttesen biztosítja az átláthatóságot és azokat az elemzett adatokat, amelyek szükségesek a költségek csökkentéséhez és egy olyan fenntartható megközelítés kialakításához, amivel optimalizálható az egész gyár energiafelhasználása.”
Az ABB Ability Energy Manager-re vonatkozó bővebb tájékoztatás itt érhető el: https://new.abb.com/about/our-businesses/electrification/abb-ability/energy-and-asset-manager/abb-ability-energy-manager
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB Robotika divíziójának új vezetője felvázolja a 2022-es legfontosabb robotikai trendeket
- Az ABB 30 millió dolláros megrendelést kapott műholdas képalkotó technológia szállítására
- Az ABB robotokat szállít a Scania új akkumulátor-összeszerelő üzemébe
- ABB globális projektfejlesztési felhívás startup cégek számára
- Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt
- Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány
- ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára
- Az ABB és a UK Power Networks fenntartható jövőre vált az Airplus kapcsolóberendezésével
- ABB - 2021. IV. negyedévi eredmények
- Kiválasztották az ABB egyetemi női mentorprogramjának idei résztvevőit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.