Üvegoptikás nyílászárót fejlesztett családi házakra egy magyar cég
Egy magyar kisvállalkozás mérnökcsapata hazánkban egyedülálló módon, családi házakra fejlesztett üvegoptikás alumínium nyílászárót. A rendszer különlegessége, hogy a keret egy síkban helyezkedik el az üveggel, amit a bukó-nyíló funkciójú ablak- és erkélyajtó szerkezet teljes újragondolásával értek el. A jelenlegi építési trendekre reflektáló megoldás lehetővé teszi, hogy rejtett tok beépítéssel üvegszárny hatást érjenek el. Az egyedi alumínium nyílászárók fejlesztése családi házas vonalon a hazai kis- és középvállalkozások körében kivételesnek számít.
Az Optivison elnevezésű szerkezet kívülről nézve teljesen sík, üveges felület, ugyanis a nyílászárók tokja és szárnyra ragasztott üvegpanelje azonos külső síkon helyezkedik el. A rendszer nagyméretű nyíló elemek kialakítását teszi lehetővé. „Mérnökcsapatunk egy már meglévő rendszert alakított át az Alukönigstahl szakembereinek támogatásával úgy, hogy az családi házas és a lakossági célokat szolgáljon. A fejlesztésünket az indította el, hogy a minimál koncepciós családi házak nyílászárós tervezése során szembesültünk az üvegoptikás rendszertermékek hiányával, melynél az üveg és a keretrendszer egy síkban lehetnek, így a keretnélküli tolóajtók mellé találunk designban és megoldásaiban is maximálisan illeszkedő szerkezeteket. Mindenképpen olyan üvegoptikás rendszert kívántunk létrehozni, amelynek tokja teljes mértékben eltakarható, így külső megjelenésében csak egy üvegsíkot érzékelünk” – emeli ki Lovász Károly, a KAV Hungária ügyvezetője.
Az Optivision a homlokzaton egységes üvegmélységet és síkot mutat, emellett a magasság kapcsán felmerült ügyféligények is megoldhatók ezzel a rendszerrel. A nyíló vasalattal ugyanis hatalmas, akár 3176 mm-es szárnymagasság is megvalósítható. Szintmagas kivitelben, osztóborda nélkül lehet tehát akár egy 3 méteres erkélyajtót is megépíteni. A magyar vállalkozás végül a Schüco egyik rendszerét fejlesztette tovább, ugyanis a keret nélküli rendszerek közül ennek a terméknek volt a legtöbb kiegészítője, többek között szellőztető rendszere és árnyékolástechnikája. Így egy kimagaslóan jó hőtechnikájú termék jött létre, mely passzívház minősítésű épületekre is alkalmazható. „A fejlesztés során a szárnyat fejlesztettük tovább, ennek során egy olyan alumínium nyílászárót hoztunk létre, melyen belül nincs üvegvezető léc. Így beépített állapotában design szempontjából is kiemelten magas minőségű termékkör jött létre” – teszi hozzá Lovász Károly.
Az Optivison rendszer teszteredményei azt mutatják, hogy a fejlesztés maximálisan teljesíti a korszerű nyílászárókkal kapcsolatos követelményeket. Az összes Magyarországon elvégezhető minősítés alapján, víz- és légzárásban is kiemelt minőségű termék jött létre.
Kapcsolódó cikkek
- Különleges technológia segíti a műemléki szélmalmok megőrzését
- Az ABB 30 millió dolláros megrendelést kapott műholdas képalkotó technológia szállítására
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Az elektromos gyújtású lakástüzek megelőzése az Eaton megoldásával
- Leáldozóban az akkumulátoroknak?
- Technológiák, amelyek új irányt szabnak a világnak
- Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány
- Magyar Rolls-Royce mérnökök fejlesztettek egyedülálló hibrid-elektromos hajtásrendszert
- ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára
- A jövő autóipari innovációját fejleszti a Széchenyi István Egyetemről indult startup
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.