Energetikai korszerűsítés valósult meg a MATE kutatóhelyein
720 millió forint támogatással valósult meg az a beruházás, mellyel csökkenteni lehetett a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) szarvasi, ceglédi és gödöllői kutatóépületeinek energiafelhasználását. A szarvasi épületet ünnepélyes szalagátvágással avatták fel Dankó Béla országgyűlési képviselő jelenlétében.
Mint azt Dr. Gyuricza Csaba, a MATE rektora kiemelte, az energiahatékonyság növelésével és a megújuló energiaforrások hasznosításával csökkent az üvegházgázok kibocsátása és a fosszilis energiahordozóktól való függőség is, az Európai Uniós irányelveknek megfelelően.
„A fenntarthatóság régóta kiemelten fontos szempont az egyetem életében, így a kapcsolódó tudományos és szakmai ismeretek átadására több képzésen is kiemelt hangsúlyt fektetünk, a gyakorlati tapasztalatok megosztására pedig Körforgásos Gazdaságelemző és Tudásközpontot is alapítottunk” – tette hozzá az intézmény vezetője.
A szarvasi épület ünnepélyes átadása alkalmából Dankó Béla országgyűlési képviselő kiemelte, az egyetem és a köré rendeződő intézmények szellemi központot biztosítanak a városnak, ami hozzájárulhat a térség fejlődéséhez és a mezőgazdaságban elengedhetetlen generációváltáshoz is. Hozzátette, a fenntartható fejlődés nemcsak korunk nagy kihívása, de a most átadott energetikai fejlesztések révén az intézmény működtetése is jelentősen gazdaságosabbá válik, ami a város energiahatékonyságát is javítja.
A beruházásban érintett szarvasi Halászati Kutatóintézet (HAKI) laborépületében három hőszivattyú beépítésével korszerűsítették a fűtési rendszert, valamint homlokzatszigeteléssel és a nyílászárók cseréjével is sokat tettek az energiahatékonyság javításáért.
A Ceglédi Kutatóállomáson 254 millió forint támogatással hőtermelő berendezés- és nyílászárócsere, homlokzati és padlásfödém hőszigetelés, lapostető hőszigetelés, valamint a fűtési szekunder hálózat cseréje, a gödöllői kutatóépületben pedig 304,8 millió forint támogatással homlokzatszigetelés, nyílászárócsere, a lapostető szigetelése és a fűtési rendszer korszerűsítése valósult meg.
A BMSK Sport Közhasznú Nonprofit Kft. vezetésével sikerrel zárult projekt eredményeként az alábbi indikátorvállalások teljesültek:
• a középületek éves elsődleges energiafogyasztásának csökkenése: 1.800.000 kWh/év
• a megújuló energiaforrásból előállított energiamennyiség: 356,400 GJ/év
• az üvegházhatást okozó gázok éves csökkenése: 259 tonna CO2-egyenérték
• az energiahatékonysági fejlesztések által elért primer energiafelhasználás csökkenés: 6480 GJ/év
• további kapacitás megújuló energia előállítására: 0,090 MW
A KEHOP-5.2.2-16-2017-00122 azonosítószámú projekt az Európai Unió Kohéziós Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programok Irányító Hatósága támogatásával valósult meg.
Kapcsolódó cikkek
- 50 helyet lépett előre a MATE a QS agrártudományi ranglistáján
- Új módszert vetnének be a borok hamisítása ellen
- Az erdőtől a vevőig csökkenthető a bútoripar ökológiai lábnyoma
- Felnőttképzésekkel és szakirányú továbbképzésekkel erősödött a MATE Kárpát-medencei hálózata
- A MATE és a KITE Zrt. közösen dolgozik a magyar agrárium modernizálásán
- Forradalmasítja a lakossági energetikai felújításokat a RenoPont
- Elstartolt az EI7 a MATE-n
- A MATE a legmodernebb dróntechnológiai kutatásokkal áll az agrárium szolgálatában
- Drónok pásztázták a MATE rizsföldjeit
- Ingyenes energetikai tanácsadás a lakosságnak és a vállalkozásoknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.