Külföldi piacszerzésben is segíti a hazai startupokat a Microsoft

forrás: Prím Online, 2022. május 31. 10:03

Technológiát, értékesítési és együttműködési platformot, szakmai tanácsadást és a világ egyik legnagyobb partnerhálózatához való hozzáférést nyújtja a hazai startupoknak a Microsoft. A cég megbízásából elkészült kutatás, a Hungarian Startup Report szerint a magyar startupok közel kétharmada az értékesítést és az ügyfélszerzést tartja a legnagyobb kihívásnak, amellyel manapság szembesül. A legsikeresebb startupok árbevételük zömét külföldön realizálják.

A hazai startup ökoszisztéma mintegy 25 százaléka, 212 vállalkozás nyilatkozott az immár másodjára elkészült és a Microsoft Magyarország által támogatott Hungarian Startup Report felmérésben, ezért ez tekinthető a ma elérhető legátfogóbb kutatásnak erről, a hazai gazdaság versenyképessége szempontjából kiemelt fontossággal bíró szektorról. A jelentés egyik fontos megállapítása, hogy a fejlődésük kezdeti stádiumában lévő startupok közel kétharmada, 61 százaléka az előttük álló legnagyobb kihívásnak az értékesítést és az ügyfélszerzést tartja. Ezt követi a szakemberhiány (43%) és az ügyfelek megközelíthetőségének nehézségei (44%), továbbá a tőkehiány (41%).

 

A Microsoft for Startups program épp ezeken a területeken kínál támogatást Magyarország feltörekvő, innovatív vállalkozásainak. A szakértői tanácsadás mellett, akár ingyenes hozzáférést is biztosít a Microsoft az Azure felhőjéhez és számítási kapacitásaihoz, rendelkezésre bocsátja a legújabb technológiai megoldásait, és – ami talán a legértékesebb a startupok szemében – partnerhálózatán, értékesítési platformjain keresztül segít a vállalkozásoknak betörni a nagy nemzetközi piacokra, vagy kockázati tőke befektetők révén pénzügyi forrásokhoz juttatja őket. A Microsoft hozzáférést biztosít a startupoknak a világ egyik legnagyobb partnerhálózatához.

 

 

A Microsoft for Startups program számos sikeres vállalkozásnak segített megvetni a lábát külföldi piacokon. Ilyen például a Talk-a-bot, amelynek applikációja, a Cheq a Microsoft App Store-ban is elérhető. A közép-európai startup szektor legutóbbi seregszemléjén, a Microsoft CEE Startup Awards versenyen három magyar vállalkozás került be a legjobb 10 közé, majd a fenntarthatóság kategóriában a Volteum, a fintech kategóriában pedig a FintechX Technologies el is vitte a fődíjat. A Microsoft co-sell programjába is bekerült startupok gyorsan bővülő, új piacokon voltak képesek vonzó, úttörőnek számító innovációkat felmutatni, nagymértékben támaszkodnak a legújabb technológiákra, és az is közös bennük, hogy szeretnének a régiós vagy akár azon túli piacokra is belépni a termékeikkel.

 

„Azok a vállalkozások az igazán sikeresek, amelyek már a működésük kezdetén megcélozzák a külpiacokat” – emelte ki a Szabó Péter, a Microsoft Magyarország partnerkapcsolati üzletág igazgatója a kutatásból, rámutatva arra, hogy a felmérés legsikeresebb vállalkozásai, amelyek átlagosan több mint 80 000 euró forgalmat érnek el havonta, többnyire a nemzetközi piacon keresik meg a bevételeik zömét. „Ebben, a külpiaci pozíciószerzésben szeretnénk támogatni a vállalkozásokat úgy, hogy ezek ne kényszerüljenek arra, hogy külföldre tegyék át vállalkozásaik székhelyét”. Hozzátette: nagyon kevés a B2C szektorban tevékenykedő hazai startup, pedig a Microsoft által nyújtott marketing támogatással, akár itt is sikeresek lehetnének.

 

A Hungarian Startup Report szerint a hazai vállalkozások 55 százaléka kötött stratégiai együttműködést valamilyen nagyvállalattal, és 25 százalékuk fejleszt velünk közösen valamilyen innovatív terméket, továbbá 26 százalékuk használja ki a partnerséget az értékesítésben is. A felmérésbe bevont vállalkozások 12 százaléka csatlakozott a Microsoft co-sell vagy Microsoft for Startup-hoz hasonló programokhoz, 11 százalékuk pénzügy támogatásban is részesült nagyvállalati partnereitől. A válaszadók fele (50%) ítélte jónak, 33 százaléka pedig nagyon jónak értékelte ezeket az együttműködéseket.

Kulcsszavak: Microsoft startup

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01