Eltűntek a hagyományos kasszák az egyik hazai Decathlonból

forrás: Prím Online, 2022. június 1. 13:54

Kezdetét vette a 9. Laurel Retail Konferencia, amelynek egyik nagy bejelentése, hogy a tatabányai Decathlon immár kizárólag önkiszolgáló pénztárakkal várja vásárlóit. A szektor történetében mérföldkövet jelentő lépés része a vállalat összes magyarországi áruházát érintő, nagy automatizációs projektnek, amelytől a sportóriás évi több tízezer megspórolt munkaórát és országos átlagban mintegy 2 éves megtérülést vár.

„Éppen a járvány előtti utolsó, 2019-es konferenciánkon mutattuk be az első teljesen hazai fejlesztésű önkiszolgáló kasszát, amelyből azóta 200-nál is többet üzemeltünk be, 11 hazai retaillánc mellett több külföldi helyszínen is. A Decathlon áruházak példája most bizonyíthatja, hogy nagyobb méretű egységekben is van létjogosultsága a teljesen automatizált kasszazónáknak. A Walmart az Egyesült Államokban már a hipermarketek szegmensében is sikerrel alkalmazza ezt a stratégiát, de Magyarországon ez az első ilyen léptékű projekt” – fejtette ki Bessenyei Attila, a Laurel ügyvezetője.

 

Kulin Kitti, a Decathlon vásárlói kapcsolatok vezetője elárulta, az átalakítások mozgatórugója a hatékonyság és a produktivitás növelése, valamint a számukra is egyre égetőbb munkaerőhiány enyhítése: „a filozófiánk szerint a legnagyobb hozzáadott értéket az eladótérben tudjuk nyújtani, ahol a kollégák egyben tanácsadók is. Márpedig a jelenlegi szűkös létszám mellett szükség esetén a direkt értékesítésben részt vevő munkatársaknak is be kell ülniük a pénztárakhoz, ami nem ideális. A kasszazónáink egyre nagyobb mértékű automatizálásával jelentős humánerőforrást tudunk visszaadni az eladótérnek.”

 

 

A konkrét számokat illetően megosztotta, a legnagyobb, budaörsi áruházukban 1 éve 15 hagyományos kassza működött, melyek heti 520 órányi munkát adtak a dolgozóknak. Ez jelenleg, amikor is 5 hagyományos pénztár mellett 10 önkiszolgáló üzemel (ezek közül 5 csak bankkártyát, 5 pedig készpénzt is elfogad) már kevesebb mint 300 óra. Éves szinten ez egyetlen áruházban nagyjából 10 ezer megspórolt munkaóra, ami várhatóan még több lesz, amint (a tervek szerint ősszel) a budaörsi áruház is átáll a teljesen önkiszolgáló üzemmódra. 

 

Merthogy a mostani tatabányai indulásra csak első lépcsőfokként tekintenek, amelyet még az idén követ az említett első számú áruház, továbbá két kisebb egység. A távlati cél pedig, hogy 2023 végére a 24 magyarországi Decathlon túlnyomó többségében – sikeres tesztidőszak esetén akár az összesben – megszűnjenek a hagyományos kasszák. „Budaörs esetén a most zajló automatizációs beruházásnál 8 hónapos megtérüléssel kalkulálunk, ez a kisebb üzletek esetén értelemszerűen valamelyest hosszabb idő. Mi szeretünk mindig egységesen gondolni a 24 áruházunkra, úgyhogy számoltunk országos megtérülést is, itt nagyjából 2 évről beszélhetünk” – fogalmazott Kulin Kitti.

 

A mostani projekt újabb fontos állomás a világ legnagyobb sportszer-forgalmazója és a kereskedelmi informatika vezető hazai vállalatának évek óta tartó együttműködésében. Ennek eredménye többek közt, hogy a Laurel saját fejlesztésű kasszaszoftverét (Laura) bármely frissen nyíló Decathlon választhatja a világon, amely lehetőséggel Ausztriában, Horvátországban, Lettországban Szerbiában és Szlovákiában már éltek is. „A teljesen önkiszolgáló kasszákra építő átállásunkat is árgus szemekkel figyelik külföldön, és ha beigazolódnak a várakozásaink, akkor nemcsak itthon, hanem nemzetközi téren is sokan átvehetik a magyar receptet” – mondta a Decathlon vásárlói kapcsolatok vezetője.

 

Kulin Kitti zárásként hozzáfűzte, jócskán akadnak további innovatív terveik, néhány éven belül például bevezethető lehet egy az anyavállalattól származó applikáció, melynek segítségével a vásárlók az eladótérben, a kasszazónát teljesen kikerülve is fizethetnek. A megoldás hazai környezetbe való átültetése, valamint a cég rendszereibe való integrációja kapcsán természetesen az eddigiekhez hasonlóan a Laurel fejlesztőire támaszkodnak majd.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01