A metaverzumban erősít a Profession.hu
Két évvel ezelőtt a home office kényszerű és gyors bevezetése állította kihívás elé a munkaadókat és munkavállalóikat, most pedig az irodába való visszatérés teszi próbára mindkét oldalt. Sokan hozzászoktak az otthoni munkavégzéssel járó kényelemhez és az utazással megtakarított extra időhöz, a vezetők azonban már sok esetben szívesebben látnák a csapatokat bent az irodában, közös munkavégzés közben. Erre a problémára a Profession.hu rugalmas munkaszervezéssel és Metaverzum meeting bevezetésével válaszol.
A magyar munkaerőpiacot folyamatosan kutató és elemző cég az elsők között reagált a pandémia okozta változásokra és most az irodába való folyamatos visszatéréssel kapcsolatos kihívásokra is úttörő megoldásokkal felel. A Profession.hu egyszerre mutatja be újragondolt, frissen átalakított fizikai irodáját és digitális munkahelyét, amelyet a metaverzum bevezetésével indítanak el. A metaverzum a virtuális valóságra (VR) épül, amely segítségével egy olyan virtuális teret hoztak létre a rendszer fejlesztői, amely mindenki számára bármikor elérhető és használható. A résztvevők önálló entitásként létezhetnek egyedi avatárjaik formájában a digitális és a fizikai világot összekötő, az emberek közötti valóságos távolságot áthidaló térben, miközben valódi közösségi élményben van részük.
Bejárás az irodába vagy otthoni munkavégzés?
Bár a magyarországi munkaadók 84 százaléka 2020-ban úgy nyilatkozott, hogy nem tapasztalt hatékonyságcsökkenést az otthoni munkavégzésre kényszerült csapat részéről, mostanra többen úgy gondolják, hogy érdemes lenne ismét bejárni az irodába. Az elmúlt bő két év távlatából kirajzolódik, hogy az elszeparált munkavégzés során gyengül a kollégák közötti kapcsolat, miközben nő a bezárkózás, elszigetelődés veszélye és kevésbé működnek a kreatív folyamatok, amelyek leginkább a csapattagok közötti szinergiáknak köszönhetően élénkülnek fel.
Mindezzel szemben a munkavállalók jelentős része már berendezkedett a hosszú távú otthoni munkavégzésre, amelyben megfelelően érzi magát és nem kíván visszaállni a korábbi rendszeres bejárásra és sokan vannak, akik akár állást is váltanának csupán ebből az okból. A Profession.hu 2021 végén végzett reprezentatív felmérésében a munkahelyváltás motivációit vizsgálta, amelyből kiderült, hogy a munkavállalók 32 százalékának a home office lehetőség az egyik legfőbb ösztönző a váltásra.
Mit tehet tehát a munkaadó a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben?
„Profession.hu-nál zökkenőmentes volt 2020 tavaszán a kizárólag digitális munkavégzésre való átállás, hiszen korábban is nagy hangsúlyt fektettünk a technológiai fejlesztésekre, innovációkra, azonban kérdéssé vált a visszatérés és a későbbi munkavégzés formája. Számos kollégánk a pandémia alatt is bejárt az irodába, mert így volt számukra optimális – és ez mostanra szinte már a teljes csapatról elmondható. Mivel nálunk továbbra is opcionális a bejárás, így mindig akad olyan kolléga, aki épp otthonról dolgozik, mi pedig úgy döntöttünk, hogy a választási lehetőséget hosszú távon is megtartjuk. Ennek tudatában teljesen új kereteket alakítottunk ki a munkavégzésünkhöz. A jelenkori elvárásoknak megfelelően átalakítottuk át az irodánkat: a nagy, egylégterű közös szobák mellé hangszigetelt boxokat hoztunk létre, ahova egyedül vagy kisebb-nagyon csapattal elvonulhatnak a kollégák, ha csendre, szeparált térre van szükségük” – meséli Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója.
„Nem határoztunk meg kötelező irodában töltött napokat, hanem bizonyos tevékenységeknél gondoljuk azt, hogy a személyes találkozás szükséges. Mindemellett folyamatosan kísérletezünk új technológiákkal is, ennek keretében vezettük be a VR meetinget is a napi működésünkbe. Magyarországon egyedülálló módon a Profession.hu-nál már a virtuális valóságban is lehet meetingelni, amely a hagyományos online felületekhez képest jóval nagyobb teret biztosít a kreativitásra, a hatékony közös ötletelésekre, alkotásra és közösségi szempontból is korrigálja az egyéb digitális eszközök hiányosságát. Bármely kollégánk használhatja a VR eszközöket és bonyolíthat így találkozókat” – teszi hozzá a cégvezető.
És hogy mi is pontosan a metaverzum?
„A metaverzum lehet a web következő nagy lépése, mérföldköve. Számos munkakörben a világ bármely pontjáról lehet már dolgozni: ez az axióma. VR szemüvegekkel felszerelkezve zökkenőmentesen elérhető a maximális koncentráltság a résztvevők között, amely elképesztő hatékonyságot tesz lehetővé – még a korábban mindig jól bevált közös rajzolás is megvalósítható ebben a virtuális tárgyalóban. Bizonyos típusú és célú ötletelések, a csapatot érintő és igénylő kreatív gondolkodás, a visszajelzés, az értékelő megbeszélések azonban mindig is igényelni fogják a személyesen jelenlétet” – mondja Martis István.
Kapcsolódó cikkek
- Bejelentették Magyarország egyik legnagyobb állásbörzéjét
- A dolgozók 32 százalékát ösztönzi munkahelyváltásra a home office lehetősége
- Freuddal csábít turistákat a Metaverzumból Bécsbe a Wien Tourismus
- A virtuális valóság küszöbén – Üzleti lehetőségek a metaverzumban
- A metaverzum átformálja a világ működését
- Szárnyal a Work Force
- A munkaerőpiac, ahogy a munkaadói oldal látja
- A terjedő távmunkavégzés egy lépés a globális munkaerőpiac felé
- Éleződik a verseny a munkaerőpiacon
- Ezeket a készségeket várják el a cégek a jelentkezőktől
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.