Még a nyáron pályázható lesz a Tilos Rádió által használt frekvencia
Elfogadta a Budapest 90,3 MHz médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívásának tervezetét és hamarosan kiírja a frekvenciára szóló pályázatot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Legutóbbi ülésén a grémium nyertest hirdetett egy ajkai pályázati eljárásban is.
A testület elfogadta a Budapest 90,3 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára irányuló pályázati felhívás tervezetét. A pályázati eljárás előkészítése azért kezdődött el, mert a médiaszolgáltatási lehetőséget jelenleg használó Tilos Kulturális Alapítvány médiaszolgáltatási jogosultságát a Médiatanács törvényi kizáró ok miatt nem újíthatta meg, így 2022. szeptember 3-án végleg lejár. A rádió üzemeltetője a megújítás ügyében hozott döntéssel szemben a törvény által biztosított jogorvoslati jogával nem élt. Az új kiírás tervezete ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a Tilos Kulturális Alapítvány is pályázzon a frekvenciára.
A grémium megállapította, hogy az Ajka 93,2 MHz helyi vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft. A testület elvégezte a Mezőtúr telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára benyújtott egyetlen pályázati ajánlat alaki vizsgálatát, és pályázati nyilvántartásba vette az Actor Media Kft. pályázót.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Négy rádiós pályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- NMHH: Még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.