Változások a nem lakossági egyetemes áramszolgáltatásban

forrás: Prím Online, 2022. június 21. 14:59

2022. augusztus 1-től megváltozik az egyetemes villamosenergia-szolgáltatás igénybevételére jogosult ügyfelek köre. A változások miatt a lakosság és a mikrovállalkozások kivételével a továbbiakban az egyetemes szolgáltatásra nem jogosult felhasználóknak 2022. július 1-jéig saját érdekükben nyilatkozniuk kell.

A veszélyhelyzet ideje alatt az egyetemes szolgáltatásra jogosultak körének meghatározásáról szóló 217/2022. (VI. 17.) Korm. rendelet módosította az egyetemes szolgáltatás igénybevételére jogosultak körét, azonban a változtatás nem érinti a jelenlegi lakossági ügyfeleinket. A jelenlegi lakossági ügyfeleink a villamosenergia-szolgáltatást továbbra is a rezsicsökkentett áron vehetik igénybe, a rendelettel kapcsolatosan további teendőjük nincs. 

 

A lakossági felhasználók köre azonban kibővül és 2022. augusztus 1-jétől az önkormányzati és állami bérlakásban, valamint szállóférőhelyen élők felhasználási helyei ellátása biztosításának mértékéig a helyi önkormányzat és az állami bérlakás, valamint a szállóférőhely üzemeltetője lakossági fogyasztónak minősül. Annak érdekében, hogy az újonnan lakossági ügyfélnek minősülők a kedvezményes díjazást igénybe tudják venni, nyilatkozniuk kell.

 

 

A Kormány döntése értelmében az idei év végéig működőképességük megőrzése érdekében a mikrovállalkozások továbbra is rezsicsökkentett, azaz a nem lakossági egyetemes szolgáltatás árképzésnek megfelelő áron jogosultak villamos energiát vételezni a kormányrendeletben meghatározott 4 606 kWh éves összesített villamosenergia-fogyasztás erejéig. Az ezen mennyiséget meghaladó fogyasztás elszámolása azonban már az egyetemes szolgáltatáson belül biztosított piaci áron történik.

 

Mindazon további ügyfeleink, akik a Korm. rendelet alapján 2022. augusztus 1-jélől nem jogosultak egyetemes szolgáltatásra, 2022. július 1-jéig saját érdekükben nyilatkozni kötelesek az E.ON Áramszolgáltató Kft. felé az érintett felhasználási helyeik megjelölésével annak érdekében, hogy az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. – mint végső villamosenergia-menedékes – végső menedékes jogintézmény keretében folytatólagosan biztosíthassa számukra az áramszolgáltatást. Amennyiben a kormányrendelet alapján az egyetemes szolgáltatásra már nem jogosult ügyfelünk nem tesz nyilatkozatot, úgy az E.ON Áramszolgáltató Kft. többé nem köteles az érintett áramellátását biztosítani, valamint mindezen felül a kormányrendeletben foglalt jogkövetkezményekkel is számolniuk kell. Ezért az E.ON Áramszolgáltató Kft. kéri ezen ügyfeleit, hogy saját érdekükben minél előbb, de legkésőbb július 1-jéig e-mailben juttassák el felé a teljes körűen kitöltött nyilatkozatukat.

 

Részletes tájékoztató és a kitöltendő nyilatkozat megtalálható az alábbi weboldalon: https://eon.hu/egyetemesvaltozasok 

 

A kitöltött nyilatkozatot az E.ON Áramszolgáltató Kft. a kileponyilatkozat@eon.hu e-mail címen fogadja. 

 

A változásokkal kapcsolatos tájékoztatás elérhető az E.ON Áramszolgáltató Kft. telefonos ügyfélszolgálatán, nyitvatartási időben a megszokott telefonszámokon, valamint a kizárólag ezen ügyek intézésére a 06-52-238-099 számon hétköznap 8-17 óra, hétvégén 8-12 óra között. 

 

A hozzá tartozó területen egyetemes szolgáltatást nyújtó E.ON Áramszolgáltató Kft. április közepe óta az MVM Csoport tagja, ez a tranzakció az E.ON Hungária Csoport egyéb tevékenységeit nem érintette. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01