Nemzetközi díjjal tüntették ki a HungaroControlt
Rangos nemzetközi díjat kapott a HungaroControl a madridi World ATM Congressen, amely a légi közlekedési iparág egyik legjelentősebb rendezvénye. Az elismeréssel a koronavírus-világjárvány körülményeihez való gyors és hatékony alkalmazkodást ismerték el.
Az ATCA (Air Traffic Controller Association) és a CANSO (Civil Air Navigation Services Organisation) által alapított Maverick Awards a jól működő szakmai partnerségeket, az iparág fejlődését serkentő innovatív ötleteket, valamint a légi közlekedés ökológiai lábnyomát csökkentő megoldásokat hivatott elismerni. Idén első alkalommal ítélték oda az úgynevezett Reziliencia díjat (Resiliency Award), amelyet olyan szervezetek vagy személyek kaphatnak, akik rugalmasan és gyorsan képesek alkalmazkodni a kritikus helyzetekhez, válságokhoz, illetve elkötelezettek az iparág pandémia utáni helyreállításában.
A Resiliency Award idei nyertese a magyar légiforgalmi szolgálat, amely a kurátorok szerint úgy tudta fenntartani szolgáltatásai magas színvonalát és a légi forgalom kiszolgálásához szükséges kapacitásait, hogy eközben mindvégig sikerült megóvnia munkatársai egészségét. A HungaroControl ugyanis már a koronavírus hazai megjelenésekor három nagycsoportos működést vezetett be, ennek értelmében az egyes csoportok tizenöt naponta váltották egymást – mindez igazodott a vírus kéthetes lappangási idejéhez. A hatékony munkaszervezés mellett a társaságot a legkorszerűbb digitális technológiák alkalmazása is segítette: a járványhelyzetben a toronyirányítók 134 napon át a HungaroControl által fejlesztett virtuális toronyból (Remote Tower) látták el a légi navigációs szolgálatot, ezzel is csökkentve a lehetséges fizikai kontaktusok számát és növelve a biztonságot.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb fejlesztéseit mutatta be Madridban a HungaroControl
- Új környezetvédelmi programot indít az Air France
- Nyolcmillió forinttal segíti az ukrajnai menekülteket a HungaroControl
- Magyarország élenjáró szerepre tör a dróntechnológia alkalmazásában
- A HungaroControl is felkészült az augusztus 20-i rendezvénysorozatra
- Új funkciókkal bővült a mydronespace
- Allianz: 9 trend a Covid–19 utáni légi közlekedésben
- Dinamikusan növekszik a hazai légi forgalom
- Jelentősen nőtt a repülőgépforgalom az EB-nek köszönhetően
- Magyarország felé is kerülnek a légi járatok a fehérorosz válság miatt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.