A Brancs tőkegyűjtő portál első nagy dobásai
Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek: egy nemzetközi kiugrás előtt álló magyar találmány, amely újrahasznosított PET palackokból készít nyomtatószálat, és az első hazai felnőtt szörp, amely az áfonyás íz mellé alkoholos “cselt” is bevet.
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a jutalom alapú közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és május második felében megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legfrissebb innovációit, termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg, azaz az első vásárlóknak köszönhetően tud piacra lépni az adott vállalkozás vagy projekt.
A közösségi finanszírozási oldalon a “celeb-Cápák” helyett maguk a Brancsközösség.hu honlapra látogató vásárlók szavaztak például bizalmat a 3D nyomtató alapanyag újrahasznosításnak, a magyar egyetemisták által kifejlesztett, nemzetközi kiugrás előtt álló Refilamer gépnek.
Mellettük az első hazai felnőtt szörp új ízének gyártási költségeire is összejött a közösségi finanszírozás, így akár már az is az idei nyári buliszezon sztárja lehet.
A kampányok még két hétig futnak – s mivel esetükben már összegyűlt a megvalósításhoz szükséges összeg 100%-a, így biztosan teljesülnek is-, így a hátralévő néhány napban még beszálló vásárlók is garantáltan az elsők között kapják meg ezeket a termékeket. Sőt, ezeken kívül is több olyan kampány is van, amelyek napokon belül elérheti céljukat a platformon.
A Refilamer hazai fejlesztésű innováció lényege, hogy az egyre népszerűbb 3D nyomtatók – Magyarországon is már 10 ezres nagyságrendű a használata – alapanyaga, a filament nagyon drága. Ehhez Kiri Hunor és mérnök-egyetemista csapata egy PET-palackból filamentet gyártó gépet fejlesztettek ki, amelyre már a Szilícium-völgyben is felkapták a fejüket. A gép több mint 90%-kal csökkenti az alapanyag előállítási költségét, sőt a környezettudatosság sem elhanyagolható szempont. A projektet a Brancson előfinanszírozó első 30-40 tudatos vásárló pedig elsőként jut hozzá már idén ősszel a termékhez.
A Cseles alkoholos szörp szintén hazai fiatalok találmánya, az első hazai felnőtt szörp áfonyás első adagjának legyártását az íz első közel 150 vásárlója tette lehetővé. A vegyészmérnök Marton Bálint és a gépészmérnök Varga Dávid már a kampány lezárultát követően, még a nyár folyamán kiszállítják a különleges nedűt az első szerencsés vásárlóknak.
Hogyan működik a közösségi finanszírozás?
Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.
A Brancs közösséghez bárki csatlakozhat ötletgazdaként vagy vásárlóként is. A platform a profitra épülő projektek mellett jótékony célokat is támogat, így van lehetőség arra is, hogy fontos társadalmi ügyek kapjanak nagyobb visszhangot.
A projektek vásárlói biztonságban érezhetik magukat, hiszen a külföldi minta szerint alkalmazott “mindent vagy semmit” elv alapján egy kampány csak abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha az adott kampány időszakon belül elérte a kitűzött célösszeget. Ha ez nem teljesül, a vásárlók visszakapják a befizetett összeget, de dönthetnek akár úgy is, hogy ezzel egy másik kampányt támogatnak.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek
Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.
Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus
Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is.