Egyszerűbbé válik a magyar cégek számára Angliába utalni
A Brexit után a magyar vállalatoknak is nehezebb lett az Egyesült Királysággal történő kereskedelem nem csupán logisztikai, hanem pénzügyi szempontból is. Pedig az EU-ból való kilépés ellenére jelentősen élénkült a két ország közötti gazdasági kapcsolat, ahogy megnőtt a pénzügyi átutalások volumene is. 2021-re 3,61 milliárd fontra nőtt a hazai cégek exportja, és 1,52 milliárd fontra nőtt a szigetországból érkező import volumene.
Az élénkülő külkereskedelemben résztvevő magyar vállalatok még egyszerűbben kezelhetik az Egyesült Királysággal kapcsolatos pénzügyeiket, ugyanis a Magyarországon is egyre népszerűbb iBanFirst fintech szolgáltató mai akvizíciós bejelentése megkönnyíti és egyszerűsíti számukra a devizautalást.
A TOP 3 export termék, amelyet a két ország egymás között kereskedett 2021-ben, az elektromos berendezések és elektronikai alkatrészek, a vasúton és villamoson kívüli járművek, illetve az egyéb gépek voltak, de jelentős részét képezte a gyógyászati segédeszközök is. A 2021-re 3,61 milliárd fontra nőtt export miatt is fontos, hogy a külkereskedelem alapját képező pénzügyi tranzakciók gördülékenyek legyenek.
Ezt segíti elő a 10 országban, köztük Magyarországon is jelenlévő, devizatranzakciókra szakosodott iBanFirst bejelentése, hogy hatósági jóváhagyásra vár a londoni székhelyű Cornhill devizapiaci szolgáltató felvásárlása. Az akvizíció iBanFirst-nek a 2021 júniusában, a befektető Marlin Equity Partners-el kötött partnerségére épül. A felvásárlás felgyorsítja az iBanFirst nemzetközi terjeszkedését, egyben megszilárdítja piacvezető szerepét Európa szerte, a B2B alapú devizatranzakciók területén.
"Az iBanFirst magyar ügyfelei számára ez az akvizíció megkönnyíti és felgyorsítja a bejövő és kimenő angol font tranzakciókat. A helyi brit számlák hozzáadása a platformhoz lehetővé teszik, hogy optimális, azaz gyors és költséghatékony szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek. Így ne érezzék a különbséget, hogy Európai Unión kívülre utalnak" – tette hozzá a felvásárlás kapcsán Johan Gabriels, az iBanFirst magyarországi country managere.
Pierre-Antoine Dusoulier, az iBanFirst vezérigazgatója a felvásárlással kapcsolatban elmondta: "Sikerünket a velünk azonos értékeket valló, hasonlóan gondolkodó vállalkozásokkal való partnerségből merítjük, és a Cornhill üzleti modellje tökéletesen illeszkedik az iBanFirst filozófiájába. Ahol a határokon átnyúló együttműködésekben és az első osztályú ügyfélkiszolgálásban hiszünk. Ez az akvizíció nagyban erősíti azon törekvésünket, hogy globálisan vezető szerepet töltsünk be a KKV-k számára a több pénznemben történő fizetések terén. Kulcsfontosságú mérföldkő az Egyesült Királyságba való érkezésünk, így már 10 országban vagyunk jelen. További növekedést tervezünk a jövőben Európa-szerte, figyelmünket különösen Svájc, Skandinávia, de Észak-Amerika felé is fordítjuk."
A Cornhill ügyvezető igazgatója, Vivek Savani üdvözíti az egyesülést: "Büszkék vagyunk arra, hogy csatlakozhatunk az iBanFirsthez. A világjárvány kiemelte a fizetési folyamatok digitalizálásának és az erős devizakockázatkezelés és a technológiai know-how kombinálásának fontosságát. A különböző lehetőségek mérlegelése után az iBanFirst innovatív platformja és technológiai szakértelme tűnik a legjobb megoldásnak ügyfeleink és az egész brit piac igényeinek kielégítésére. Az iBanFirstnek köszönhetően a Cornhill ügyfelei is magasabb minőségű határokon átnyúló fizetési élményben részesülhetnek az olyan funkciókkal, mint a Payment Tracker, amely lehetővé teszi, hogy a fizetéseket ugyanúgy nyomon követhessék, mint a futárszolgáltatók esetén a csomagokat."
A Brexit óta és az átmeneti időszak végéhez közeledve az Egyesült Királyság és az európai uniós ügyfelek számára létfontosságú, hogy olyan pénzügyi partnerekre számíthassanak, akik a Csatorna mindkét oldalán megállják a helyüket. Az akvizíció lehetőséget jelent az iBanFirst számára, hogy bővítse nemzetközi jelenlétét, és európai PSP-licencét az Egyesült Királyságra is kiterjessze.
Kapcsolódó cikkek
- A Brexitnek ára van: jövőre fokozatosan térnek vissza a roaming és a külföldi hívások díjai
- A brexit nem feltétlenül jelenti a hazai áron igénybe vehető roaming megszűnését
- Az online vásárlóknak is tartogat meglepetéseket a Brexit
- Új ügyletek és növekvő tranzakciók előtt a befektetői piac
- Drágább lehet a telefonálás a Brexit miatt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.