Elérhetővé tette a Profession.hu a cégekről szóló munkavállalói értékeléseket
Az elmúlt hónapok során az álláskeresőknek lehetőségük nyílt jelenlegi vagy korábbi munkahelyük minősítésére a Profession.hu felületén, amelynek eredményeként összeállt egy olyan céges értékeléseket tartalmazó oldal, ahol a legtöbb magyar vállalat megtalálható. Már 2 600 olyan munkahely szerepel az adatbázisban, amely legalább 3 különböző felhasználótól kapott visszajelzést. Az álláskeresési portál célja olyan, munkaadói moderálás nélkül közvetített értékelések közzététele, amelyek valós munkavállalóktól származnak; a véleményezők kilétét megőrzik – a felületen név nélkül lehet pontozni.
A toborzás és az álláskeresés során is különösen fontos, hogy a munkáltatók és munkavállalók számára minél több releváns információ álljon rendelkezésre: így megalapozottabb döntést hozhatnak a felek, valamint jelentős mennyiségű időt és erőforrást takaríthatnak meg a felvételi folyamatok során. Magyarország leglátogatottabb tematikus állásportáljaként a Profession.hu küldetésének tartja, hogy olyan innovatív eszközök segítségével kösse össze a munkaadókat és az álláskeresőket, amelyek a lehető legtöbb minőségi információt biztosítják a szereplők számára.
A felületen keresztül azok a felhasználók adhatnak le a munkahelyekre vonatkozóan értékeléseket, akik a profiljuk alapján korábban ott dolgoztak, vagy jelenleg is munkaviszonyban állnak az adott céggel. A munkavállalók különböző szempontok szerint értékelhetik munkahelyeiket: minősíthetik a bérezést, juttatást, a munkakörnyezetet, a munka és magánélet egyensúlyának megvalósulását, sőt, még a főnököket is. Ezen felül nyilatkozhatnak arról is, hogy mennyire ajánlanák a vállalatot másoknak; az ott végzett munkára vonatkozóan is adhatnak le értékelést: változatos, izgalmas vagy éppen monoton, nagy felelősséget igénylő, rugalmas, szakmai kihívásokkal teli, illetve véleményezhetik a munkahely további adottságait is.
Jelenleg már több mint 37 000 ezer leadott értékelés érhető el az oldalon, amely több mint 26 000 egyedi munkavállalótól származik. A portálon szereplő összes aktív hirdetés 40 százalékánál szerepel a hirdető céghez tartozó értékelési információ.
Miért jó a cégeknek az értékelések megjelenése?
Az egyes kollégák értékelései összesítve jelennek meg az ún. cégoldalakon, így az álláskeresők a számukra releváns részleteket kaphatják az adott munkahelyről. Az összegyűjtött értékelések alapján a munkakeresők egy profilt látnak a munkahelyekről, olyan információkkal, amelyek segítségükre lehetnek a döntésben, hogy a számukra legideálisabb állásra jelentkezzenek. Ezáltal egyrészről a munkáltatóknak a felület egy ingyenes, közvetett kommunikációs platformmá válhat, másrészről pedig a munkaadói oldalon hatékonyabb lehet a toborzási folyamat. A munkáltatók szerkeszthetik is az állásportálon a felületeiket, megadhatnak plusz információkat, közösségi felületekre vezető linkeket vagy akár fotókat és videókat is a cégre vonatkozóan.
„Tapasztalataink alapján a munkahelykeresés esetében is igaz, hogy több részlet ismeretében jobb döntést hozhatunk: minél több információ áll az álláskereső rendelkezésére, annál megalapozottabb döntést tud hozni az elhelyezkedésnél, így megtalálhatja a számára legmegfelelőbb állást és céget – ezt kutatásaink is alátámasztják” – magyarázza Somogyi-Vass Eszter, a Profession.hu senior termékmenedzsere.
Kapcsolódó cikkek
- Hatékony home office vagy jogellenes megfigyelés
- A metaverzumban erősít a Profession.hu
- Bejelentették Magyarország egyik legnagyobb állásbörzéjét
- A dolgozók 32 százalékát ösztönzi munkahelyváltásra a home office lehetősége
- Ezrek látogattak el a hibrid Műegyetemi Állásbörzére
- A terjedő távmunkavégzés egy lépés a globális munkaerőpiac felé
- Ezeket a készségeket várják el a cégek a jelentkezőktől
- A MI egyre elterjedtebb a toborzásban, de a személyes találkozót nem válthatja ki
- 70 százalékkal emelkedett az álláshirdetések száma tavaly óta
- Biztató jelek: 2020 negyedik negyedévére stabilizálódott a hazai álláspiac
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.