Az önvezető autók nemzetközi versenyén ezüstérmes a Széchenyi-egyetem csapata

forrás: Prím Online, 2022. július 9. 12:40

A győri Széchenyi István Egyetem elektromosjárműveket fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team a közelmúltban története legnagyobb diadalát aratta, amikor világcsúccsal nyerte meg Európa legjelentősebb energiahatékonysági megmérettetését, a Shell Eco-marathon-t. A csapat újabb nemzetközi sikert ért el, ezúttal egy új versenyen az önvezető autókat fejlesztő csapatoknak hirdetett Shell Eco-marathon Autonomous Challenge-en állhatott fel a dobogó előkelő második fokára. 

A franciaországi Nogaro városában rendezték meg a komplex feladatokból álló nemzetközi eseményt, a Shell Eco-marathon Autonomous Challenge-et a mérnöki tanulmányokat folytató hallgatók együttesei számára. A Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy Team városi kisautó kategóriában, összesen négy versenyszámban eredményeskedett a megmérettetésen, amelyek során bemutatták a fejlesztés gazdasági hátterét, végighaladtak a járművel a teljes versenypályán önvezető módban, majd pontos parkolási műveletet, valamint szlalompályát kellett teljesíteniük.

 

Újabb nemzetközi siker a Széchenyi István Egyetem energiahatékonyságra optimalizált elektromosjárműveket fejlesztő hallgatói csapatától

 

„Mielőtt kimentünk a pályára, ellenőrizték, hogy járművünk megfelel-e a szabályrendszer által előírt technikai paramétereknek, az autonóm rendszert külön is be kellett mutatnunk. Ezt követően egy előadás keretében ismertettük fejlesztésünket, majd jöhettek a gyakorlati feladatok” – tekintett vissza a versenynapokra Kőrös Péter, a Széchenyi-egyetem Járműipari Kutatóközpontjának kutatója, az ezüstérmes győri csapat mentora. 

 

A kép jobb oldalán az ezüstérmes SZEnergy Team. Tagjai: Kecskeméti István – pilóta, elektronika részlegvezető, Pusztai Zoltán – csapatvezető, mentor, SZEnergy team autonóm részleg: Mesics Mátyás, Dobay Tamás, Dobay Balázs, Markó Norbert, Ignéczi Gergő, Krecht Rudolf, Csaplár László, Unger Miklós, Mentorok, a Járműipari Kutatóközpont kutatói: Dr. Horváth Ernő, Gulyás Péter, Somogyi Huba, Kőrös Péter

 

„Nagy sikerként éljük meg az eredményt, mert volt olyan versenyszám, amelyet elsőként teljesítettünk, és az összesítésben elért ezüstérem is szépen csillog. Verseny közben a hibákat is detektáltuk, amelyekre a megoldásokat is tudjuk, így legközelebb akár még jobb teljesítményt nyújthatunk” – hangsúlyozta a csapat mentora. Hozzáfűzte, mivel egy új versenykategóriáról van szó, ezért a SZEnergy Team visszajelzéseire is támaszkodva alakítják a szervezők annak végleges formáját, vagyis – szakmai észrevételeivel – a Széchenyi István Egyetem is hozzájárul a sorozat magas színvonalú lebonyolításához.

 

Kőrös Péter, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának kutatója, a csapat mentora

 

A franciaországi Shell Eco-marathon Autonomous Challenge-en az első helyet végül a dán DTU (Dániai Műszaki Egyetem) csapata szerezte meg, a dobogó második fokára a győri SZEnergy (Széchenyi István Egyetem) állhatott. A harmadik helyen a norvég DNV (Norvég Tudományos Műszaki Egyetem) végzett, megelőzve a TU Fast Eco Team (Müncheni Műszaki Egyetem), és az olasz H2politO (Torinói Műszaki Egyetem) csapatát.

 

„Hallgatóink az elektromobilitásban és az autonóm közlekedésben is kiemelkedőt tudnak alkotni. A fiatalok az energiahatékonysági világverseny után önvezető kategóriában is letették névjegyüket. Világszínvonalú teljesítményük megerősít bennünket, hogy jó úton járunk, hiszen olyan fiatal szakemberek bontogatják szárnyaikat intézményünkben, akik képesek a kor és a jövő kihívásainak megfelelni. Büszkék vagyunk rá, hogy intézményünk nemzetközi szinten is elismert műszaki képzéssel járulhat hozzá az ország versenyképességének erősítéséhez” – gratulált a csapatnak, mentoroknak dr. Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke. 

 

Pillanatkép a versenyről

 

A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói és kutatói által 2005-ben alapított, energiahatékonyságra optimalizált elektromosjárműveket fejlesztő SZEnergy Team 30 fős csapata lassan tíz éve foglalkozik elektromos járműfejlesztéssel. Új járművük 2019-ben készült el, amelyet azóta folyamatosan fejlesztenek az autonóm feladatokra, és készülnek célzottan immáron az energiahatékonyság mellett a jármű önvezető képességeit megmérettető versenyre is. Az idén történetük legnagyobb sikerét érték el, hiszen májusban világcsúccsal, 284 km/kWh-ás energiamérleggel nyertek meg egy Hollandiában szervezett nemzetközi energiahatékonysági versenyt, a Shell Eco-marathon-t. A mostani siker azt mutatja, hogy a Széchenyi István Egyetem hallgatói nemcsak az energiahatékonyság, de az önvezető járművek fejlesztése terén is világszínvonalú tudással rendelkeznek. 

 

Fotók: Széchenyi István Egyetem

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül

A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók. 

2024. április 16. 10:10

A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét

A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.

2024. április 13. 10:47

A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is

Az Auto Zeitung német autós magazin szerkesztői legutóbbi nyári gumiabroncs-tesztjükben a Continental PremiumContact 7-et nevezték meg a „ragyogó győztesnek" (24/7. szám). Mind a vizes, mind a száraz vezetési teszteken a legmagasabb pontszámot érte el. A lap szakértői a 225/45 R 17-es méretben kilenc gumiabroncsot vizsgáltak egy BMW 120i-n, összesen 13 kritériumot szem előtt tartva. Európai, ázsiai és amerikai abroncsmárkák termékeit mérték fel.

2024. április 3. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09