Angyalbefektetést kapott a Redmenta
A hagyományos oktatási modell csak lohol a 21. század elvárásai után. A lexikális tudás folyamatosan veszít értékéből, míg a magasabb kognitív és a digitális készségek elengedhetetlenné válnak a ma és a jövő munkahelyein. Talán ezért van, hogy a diákok nem találják a kapcsolatot a tanultak és a saját jövőjük között.
Erre a problémakörre dolgozott ki egy megoldást a Redmenta nevű magyar fejlesztésű oktatástechnológiai alkalmazás csapata, és kaptak egy 140 000 eurós befektetést angyalbefektetőktől.
A befektetéssel a csapat felskálázza a hazai értékesítést, és megkezdi a nemzetközi piacra lépést is.
“Jó alap számunkra, hogy már most 250 000 havi aktív felhasználó használja a rendszerünket, és nem csak a közoktatásban népszerű, de a kisvállalkozásoktól az ország legnagyobb munkáltatóin át az államigazgatásig sok helyen támogatja a dolgozók képzését. A felhasználóink főleg Magyarországról jönnek, de eddig organikusan növekedtünk a szomszédos országokon túl Németországban, Franciaországban, és még sok helyen Dél-Amerikától Ázsiáig. Ezt a növekedést szeretnénk felgyorsítani a befektetéssel” – mesélte Visy Zoltán, a Redmenta Edutech Kft. társalaptója és ügyvezetője.
A tőkebefektetésben vezető befektető Csillag Péter, aki nemrég adta el saját cégét, a Starschema-t, és vált a Magyar Üzleti Angyal Egyesület (HunBAN) elnökévé. Mellé még Fülöp András, a Deloitte tanácsadó cég tavaly leköszönt magyarországi vezérigazgatója, Szakacsits Szabolcs a Tuxera alapítója és CTO-ja, Wohlmuth Máté, a Coding Sans vezérigazgatója, valamint Gyurácz Németh Iván, az Absolvo Consulting partnere csatlakoztak be.
“Ez az első oktatástechnológiai befektetésem, és örülök, hogy mindjárt egy ilyen erős piaci jelenléttel rendelkező, sok felhasználó által validált termékbe, egy ilyen erős csapatba fektethetek. Bízunk benne, hogy a HunBAN tagok által biztosított tőkét és támogatást, mentorációt hatékonyan használják föl, jelentős piaci sikereket érnek el mind itthon, mind külföldön” – mondta Csillag Péter.
“A befektetés érdekessége, hogy idehaza először használtunk egy nemzetközi piacon már bevált befektetési platformot, amivel a szindikáltbefektetések (amikor több befektető fektet be egyszerre ugyanabba a cégbe) válnak jelentősen gyorsabbá, olcsóbbá, egyszerűbbé” – tette hozzá Mérő Bálint, a Redmenta Edutech Kft társalapítója és CTO-ja.
A nemzetközi Edtech piac
Az edtech piac számára pedig elképesztő növekedést jósolnak az elemzők a következő években: 2022-2026 között várhatóan 18%-os, azaz 133.05 milliárd dolláros növekedést fog produkálni globálisan.
Honnan hová?
A Redmenta online feladatlap készítő alkalmazást két középiskolás, egy pályáját elhagyó pedagógus és egy kommunikációs szakember indította útjára még 2013-ban. A pedagógusok eleinte főleg számonkérésre, gyakorlásra használták a Redmentát. A Covid lezárásokkal egyidőben pedig sokkal nagyobb figyelem fordult a digitális oktatási eszközökre Magyarországon is. Ez a lendület juttatta el a csapatot oda, hogy új fejlesztésekkel egyedi, magasabb kognitív készségfejlesztő megoldásokat hozzon létre a hazai oktatás számára. “A jövő kihívásaira csak úgy tudjuk felkészíteni a mai fiatalokat, ha megtanítjuk őket problémát megoldani, analitikusan gondolkodni, stratégiát választani, fejlesztjük a kreativitásukat és a kommunikációs készségüket. A Redmentás feladatlapok nagyon jó lehetőséget adnak arra, hogy mindezt úgy tudják megtenni a pedagógusok, hogy közben nem kell eltérniük az elvárt tananyagtól. A feladatlapok kiértékelése során nagy figyelmet szentelünk a coaching szemléletű visszajelzésre, hiszen így lehet a legjobban fejleszteni a tanulót” – mondta Visy. A projekt sikerességét mutatja, hogy tavaly a Vodafone Digitális Díj első helyét is megszerezték.
A befektetéssel közel egy időben váltak elérhetővé a Redmenta professzionális intézményi és vállalati környezet igényeit kiszolgáló bővítései, amivel már egy bizonyított rendszer állhat újabb partnerek szolgálatába.
Az alkalmazás jól használható bármilyen felnőttképzéshez, vállalati belső oktatáshoz, tűz-, és munkavédelmi oktatástól a kontakt centerek munkatársainak betanításáig, vagy a kollégák naprakész tudásának megtartásáig.
Kapcsolódó cikkek
- KPMG-elemzés a globális kockázatitőke-piacról
- 700 milliós befektetést kapott a Chameleon Smart Home a Hiventurestől
- NFT: a legjobb új befektetés vagy buborék?
- Négy korai fázisú vállalkozással bővül várhatóan az OXO csoport portfóliója
- 180 millió forint befektetést kapott a Photon, a fotósok Uberje
- 200 000 dolláros befektetést kapott a Pozi.io innovációs közössége
- Piacvezető fintech cégbe száll be a Hiventures
- A Hiventures csúcsbefektetésével válthat üzleti modellt a SMARTFRONT
- Újabb befektetéssel erősít a BitNinja
- A Hiventures elindítja nagyvállalati finanszírozási programját