Egyesül a Mobile Industrial Robots és az AutoGuide Mobil Robots
Egyesült a Mobile Industrial Robots (MiR) és az AutoGuide Mobile Robots, hogy ezentúl együtt, egy vállalatként szállítsanak autonóm mobil robotokat (AMR-eket), amelyek jelenleg az automatizálás egyik leggyorsabban növekvő szegmensét képviselik. Szeptember végétől az integrált vállalat hivatalosan Mobile Industrial Robots (MiR) néven folytatja, az elnöki pozíciót pedig a hosszú ideje a Teradyne-t erősítő igazgató, Walter Vahey tölti be. A vállalat központja a dániai Odensében lesz, ahol az eredeti MiR 2013-as alapítása óta irányítja globális tevékenységeit.
A MiR biztonságos és együttműködő mobil robotokat fejleszt és forgalmaz, amelyek gyorsan, egyszerűen és költséghatékonyan tudják kezelni a belső logisztikát, melynek következtében az alkalmazottak nagyobb értékű tevékenységek elvégzésére fordíthatják felszabadult idejüket. Az egyesülés előtt a MiR AMR-ek széles választékát kínálta, amelyek akár 1350 kg súlyú rakományok és raklapok szállítására is alkalmasak voltak. Az AutoGuide közreműködésével a portfólió nagy teherbírású AMR vontatókkal és targoncákkal egészül ki, melyek a MiRFleet szoftveren keresztül irányíthatók.
Walter Vahey szerint, aki nagy szerepet játszott a MiR Teradyne általi 2018-as, majd egy ével később az AutoGuide felvásárlásában, a belső logisztika globális piaca olyan komplett megoldásokat követel, amelyek automatizálni tudják a kis és nagy tételek szállítását a teljes értéklánc mentén. „Erőink egyesítése révén képesek leszünk kielégíteni ügyfeleink belső logisztikával kapcsolatos egyszerű automatizálási igényeit, egyetlen beszállítótól, amely ugyanazt az intuitív, felhasználóbarát szoftvert és flottakezelő-rendszert kínálja” – hangsúlyozta Vahey. „Az AMR-ek globális piacának komoly szereplőjeként nem kétséges, hogy képesek leszünk egy egyedülálló AMR-flottával előállni, amely mindenki számára optimalizálhatóvá teszi a belső logisztikát.”
A Teradyne részeként a két vállalat már egy ideje közösen dolgozott azon, hogy egy módszert dolgozzanak ki annak érdekében, hogy AMR-jeik ugyanazzal a flottakezelő szoftverrel legyenek kompatibilisek. „A szoros együttműködés felgyorsította az egyesülést” – tette hozzá Vahey. „Az, hogy egy szervezetet alkotunk, nemcsak a MiR belső fejlesztési munkájára van jó hatással, hanem az egy beszállító-egy szoftver rendszere az egész folyamatot sokkal egyszerűbbé teszi ügyfeleink és partnereink számára egyaránt.”
A vállalat hatalmas globális jelenlétet tart fenn
Az új kombinált vállalat 450 alkalmazottal, köztük 250 tervezővel rendelkezik. A MiR már jelenleg is előkelő pozíciót tölt be az AMR-ek piacán, több mint 60 országban több mint 7000 AMR értékesítésével. Az AMR-ek képesek automatikusan és biztonságosan felvenni, el- és leszállítani raklapokat és egyéb rakományokat még rendkívül dinamikus környezetben is, ezért biztonságos és hatékony alternatívát jelentenek a hagyományos önvezető járművekkel (AGV-kkel), villástargoncákkal és raklapemelőkkel szemben.
Az így már egyesült MiR globális, több mint 200 nemzetközi partnerre kiterjedő forgalmazói hálózattal rendelkezik. A Dániai Odensében található központja mellett a MiR regionális irodákkal rendelkezik Bostonban, Holbrook-ban (New York), San Diegoban, Chelmsford-ban (Massachusetts), Georgetown-ban, Szingapúrban, Frankfurtban, Barcelonában, Tokióban, Szöulban és Sanghajban.
Kapcsolódó cikkek
- Az elektronikai ipar vezeti a robotrangsort
- Raktárautomatizálás felsőfokon
- Támogató technológiák a digitális ökoszisztéma kialakításában
- 52%-kal növekedett a MIR közép- és kelet- európai értékesítése
- Gördülékenyebb, intelligensebb és gyorsabb autonóm mobil robotokat ígér a MiR új szoftvere
- Hogyan segítenek az AMR-ek minimalizálni a pazarlást és maximalizálni a hatékonyságot?
- Virtuális Expo az autonóm mobil robotokról
- Ez az 5 technológiai fejlesztés áll az autonóm mobil robotok gyors térnyerése mögött
- Mobil robotmegoldások növelik a termelékenységet a dán KKV-nál
- Az egyszerűbb programozhatóság a robotika közös célja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.