Épül a világ legnagyobb szuperkondenzátorgyára
Az EIT InnoEnergy által támogatott, az ultrakondenzátoros tárolók fejlesztésével és gyártásával foglalkozó észt Skeleton Technologies bejelentette a lipcsei gigagyárának terveit.
A 220 millió eurós beruházás révén tizenkétszeresére növelik a gyártási kapacitásunkat, hogy biztosíthassák az olyan nagyvállalatok innovációs igényeit, mint a General Electric, a Siemens, a CAF Power & Automation, a Hitachi Energy, valamint a Skoda Electric. Egyszersmind a felépülő üzem lesz a világ legnagyobb és legmodernebb ultrakondenzátor gyára, amelyben a Siemens-szel karöltve teljes automatizációt vezetnek be a gyártósoron.
A várhatóan 2024-ben meginduló termeléssel a lipcsei gyártóbázis a közlekedés és az autóipar villamosításának felgyorsításához, illetve a megújuló energiatermelés gyors növekedésének támogatásához szeretne hozzájárulni.
Ultrakondenzátor elnevezései
Szakmai körökben a szuperkapacitás, az ultrakapacitás, a szuperkondenzátor, az ultrakondenzátor elnevezéseket egymás szinonimájaként használják és az eltérő nyelvterületeken egyik, vagy a másik prioritást élvezhet.
Kapcsolódó cikkek
- Új klímatechnológiai befektetési alap jön létre
- A Siemens támogatásával épül a világ legnagyobb szuperkondenzátor gyára
- Új vezető az InnoEnergynél
- Újrahasznosítják a vonatok fékezésekor keletkezett energiát Lengyelországban
- Energia átállást sürget a Santander
- Fokozza a termelést a Skeleton
- Az uniós akkumulátor törvény késleltetése ellen tiltakoznak az iparág meghatározó vállalkozásai
- Leáldozóban az akkumulátoroknak?
- Tíz millió euró az akkumulátoripari szakképzés fejlesztésére
- A VW összefog az InnoEnergyvel a CO2 mentesítés érdekében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.