Ilyen a jövő IT-tanácsadócége
Világszerte egyre népszerűbbek a kompetenciaalapú IT-szolgáltató- és tanácsadócégek, melyek komplexebb termékportfólióval rendelkeznek, mint a hagyományos modellek alapján működő társaik. Az újragondolt szolgáltatásmodulok olyan megoldásokat vegyítenek, amelyekkel például a régi IT platformok integrálhatóvá válhatnak. A dobozos megoldásokból és a nyílt forráskódú technológia ötvözetéből pedig létrejött egy úgynevezett mozaikfejlesztési modell. Ennek köszönhetően teljeskörűen kiszolgálhatóvá váltak a legtöbb iparág nagyvállalati szereplőjének megváltozott és új igényei.
A Covid-19 világjárvány kitörése óta a távmunka elterjedése és normává válása, illetve az értékláncok megszakadása miatt egyre nagyobb lett az igény az olyan digitális megoldásokra, amelyek hatékonyabbá teszik a nagyvállalatok működését. A korábban megszokott normál működési folyamatokat is át kellett gondolni, illetve a multinacionális nagyvállalatoknál működő, gyakran elavultnak számító régi informatikai rendszerek modernizálásának is elérkezett az ideje. Egyre több informatikai szolgáltató vállalkozás kezdte el átstrukturálni nagyvállalatoknak ajánlott szolgáltatásportfólióját, így jöttek létre a kompetenciaalapú IT-szolgáltató- és tanácsadócégek. Ezek a vállalatok az ügyfelek fájdalompontjait keresik és konzultatív tanácsadás keretében mérik fel, milyen fő problémákkal küzdenek az iparági szereplők.
Mitől kompetenciaalapú egy IT-szolgáltató?
A kompetenciaalapú cégek képesek kreatívan és rugalmasan kezelni a folyamatosan változó piaci követelményeket úgy, hogy közben szem előtt tartják az egyéni felhasználói kéréseket, másfelől koncentrálnak azokra a jövőbeni trendekre is, amelyek kapcsolódnak a modern technológiákhoz, például a pénzügyi terület előre definiált folyamatainak automatizálásához és optimalizálásához, vagy akár az Ipar4.0-ban rejlő lehetőségekhez is. Az ilyen cégek mindig a legcélratörőbb megoldást javasolják az ügyfeleknek, legyen az dobozos megoldás vagy egyedi fejlesztés.
Magyarországon is megjelentek a kompetenciaalapú szolgáltatások
„A hozzánk hasonló vállalatok már a felmérési fázis során kiaknázzák a kiterjesztett, kompetenciaalapú szolgáltatás-portfóliójukat, az iparági tapasztalataikat, illetve figyelembe veszik a megtérülési rátát és azt is, hogy a bevezetett terméket a teljes életciklus alatt milyen hatékonyan lehet majd használni” – mondta el Korcsok Katalin, a német gyökerű, jelenleg 8 országban működő Qualysoft Csoport magyarországi irodájának értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója. A Qualysoft az egyszerűség kedvéért létrehozott egy mozaikszót: CBIT-vállalatként (competence based IT – kompetenciaalapú informatikai tanácsadó) definiálják magukat.
A szakember szerint a CBIT-vállalatok általában véve rendkívül hatékonyan képesek kiszolgálni a digitális transzformációs törekvéseket, amellett, hogy a nagyvállalati ügyfelek tetszőleges IT igényét is alkalmasak kielégíteni. A Qualysoft például képes a heterogén technológiára épülő rendszereket különféle platformok segítségével integrálni. Emellett a dobozos Microsoft termékek köré akár nyílt forráskódú komponensek segítségével is fel tudják építeni a speciális igényeknek megfelelő megoldásokat. A dobozos termékek és a nyílt forráskód együttes használatát hibrid-, vagy mozaikfejlesztésnek is nevezik.
Mitől CBIT-vállalat a Qualysoft?
„A pandémia során a távmunka támogatásához, mostanában pedig a biztonsági és felhőalapú megoldásokhoz kérnek segítséget az ügyfelek. A távmunkát például a Microsoft Azure felhőalapú kollaborációs eszközeinek segítségével támogattuk. A járvány hatására pedig kidolgoztunk egy keretrendszert, amellyel a vállalati erőforráskezelő, ügyfélkezelő és business intelligence platformokat tudjuk hatékonyan kezelni. Mindezek is részét képezik a Kompetencia Alapú IT-nek (CBIT), de a legalsó szinten helyezkednek el, egyfajta alappillérekként” – mondta el Korcsok Katalin.
A szakember szerint a vezető IT-szolgáltatók a fentiek mellett megerősítették a kapcsolódó szolgáltatásaikat is, mint például a szolgáltatásfolytonosság biztosítását (BCP - Business Continuity Plan), melyeket az újgenerációs IT megoldások nagyon hatékonyan képesek támogatni, mint például a DevOps technológiák / metodológia, (vagy azon belül például az IaC – infrastructure as code megoldások) amely területeken a Qualysoft kiemelkedő szereplő.
Kapcsolódó cikkek
- Többmilllió forintos összdíjazással indul innovációs verseny fiatal IT fejlesztőknek
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- A hazai cégek többsége az informatikai fejlesztéseken is spórolna az energiaszámlára
- Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya
- Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli
- Új lendületet kap az informatikatanárok továbbképzése
- Az informatikusok elárulták, mi tartaná itthon őket
- Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján
- Kipróbálható a legendás kibernetikai készlet a Kutatók éjszakáján
- Az energiakrízis ellenére ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.